אשדוד ביחד - פוליטיקה לחוד אילוסטרציה

אשדוד ביחד – אבל לחוד?

רשימה אחת בעיר, לא פחות מ-4 מפלגות בישראל. קווים לדמותה הפוליטית של רשימת "אשדוד ביחד". אם אתם מבולבלים כמונו, כאן דרום עשתה לכם מורה נבוכים למפלגות והתומכים

פורסם בתאריך: 31.1.19 14:18

     

רשימתו של סנייה כצנלסון טענה בבחירות שמאחדת תחתיה מגוון רחב של מגזרים ואנשים שונים שהם מצטיינים בדרכם ופעילותם שבאו ממגוון עולמות, מבכירי הליכוד (להם סנייה ריכז את מטה העולים בבחירות הקודמות), רשימת אשדוד ביתינו (שכבר עשור התמקמה לה בין בכירי העירייה), עד למחאת השבת (בהם הוא תמך מן הימים הראשונים), או עולם הנדל"ן והעסקים (כאשר בחר כצנלסון בעו"ד הנחשב כמקורב לאחד מהקבלים המשפיעים בעיר לשמש כמספר 2 אצלו ברשימה). בראשות העיר אמנם לא זכה, אך ששת המנדטים שקיבל היוו נכס צאן ברזל לחלוקת התיקים בעירייה ובניית הקואליציה העירונית. בבחירות עצמן היו כאלה שציפו כי הליכוד יתמוך בכצנלסון, אך לאחר שראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה בלתי מסויגת בראש העיר דר' יחיאל לסרי, קיבל סנייה את גיבויו של אביגדור ליברמן ורשימת ישראל ביתינו, כאשר המונח "אשדוד ביתינו" נמחק והרשימה אשדוד ביחד רצה בתמיכתו המלאה של ליברמן. הרשימה הושבה על שלד רשימת "אשדוד ביתינו" – שנמחקה בפועל, כאשר היא משלבת בתוכה פעילי מפלגת ישראל ביתינו (גרשוב מראשות הרשימה נדחק למקום השלישי והפחות יוקרתי ברשימה, וחברת מועצה טרייה סטלה ויינשטיין הייתה פעילת מפלגת ישראל ביתינו ותיקה ואף שימשה בשלב מסוים מזכירתו של אביגדור ליברמן). ליברמן גם תקצב בחלקו את רשימת אשדוד ביחד.

חלפו חודשים ספורים בלבד ובעודם חברי מועצה מטעם אשדוד ביתינו ומובילי הרשימה להתפזר לשלל מטות של מפלגות ככוחות מפורזים.

 

יעקב שטרית – מתפקדים עולים של הליכוד

יעקב שטרית עם גדעון סער צילום: באדיבות שטרית

הראשון לצאת לדרך פוליטית היה מנהל המטה הותיקים של סנייה. יעקב שטרית, שינהל (יש לאמר במפתיע) את פעילות העולים במטה הליכוד באשדוד, לדברי שטרית הוא ינסה להשתמש בעוצמה וכוח שהיו לכצנלסון, שבזמנו פקד עולים רבים לליכוד, בקרב העולים המתפקדים על מנת בעוצמה במטה ופריימריס של הליכוד.

 

גיא סער – הנהגה לשבועיים ימים

גיא סער במחאת השב צילום קיריל לבוב

השני לנדוד לעבר אופק פוליטי היה גיא סער, מקום 13 ברשימתו של כצנלסון. סער הודיע כי יוביל את מטה יש עתיד בעיר, אך שבועיים בלבד אחרי מינויו הודיע במפתיע על פרישה מניהול המטה.

 

חוסן לישראל – חוסן לאשדוד?

"כצנלסון ינצח". דרך ארליך. צילום: פבל

בבחירות המוניציפליות. דרך ארליך. צילום: פבל

האחרון לרגע זה להודיע על דרכו ותמיכתו הפוליטית הייתה דמות לא פחות ציורית ובטח משפיע יותר בעיר מקודמיו, הלא הוא מקום 2 ברשימתו של כצנלסון, עו"ד חנוך דרך ארליך הודיע אמש כי ינהל את מטה "חוסן לישראל" של בני גנץ באשדוד.

יעקב שטרית: "מתפקדי הליכוד שפקד שמעון כצנלסון בזמנו, אני כאיש ליכוד, אנהל בעצמי, בנושא הזה קיבלתי מכצנלסון את ברכת הדרך, עוד דבר, כפי שיום אחר בחירות המוניציפאליות קראתי לראש העיר להוביל מהלך של שלום, אני קורא לראש העיר להתערב בסניף הליכוד באשדוד עם מהלך של שלום"

מקור ברשימתו של כצנלסון מסר: "הרשימה הוקמה בכדי לדאוג לעיניני העיר ותושביה, ללא אופק פוליטי, וזה בסדר אם חברי הרשימה יפעלו במסגרות פוליטיות".

מטעמו של כצנלסון נמסר: "שמעון כצנלסון עובד ימים כלילות למען העיר אשדוד, ובבחירות יתמוך ברשימתו של אביגדור ליברמן ויעשה הכל בכדי שרשימתו תגדל בזכות ההצבעה של אנשי אשדוד"

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר