לסרי בליל הניצחון. מימין גבי כנפו ויהודה פרנקל. משמאל מנהל המטה, אשר נהון. צילום: פבל
לסרי בליל הניצחון. מימין גבי כנפו ויהודה פרנקל. משמאל מנהל המטה, אשר נהון. צילום: פבל

לסרי: "הרבה מאוד מנדטים הם מנדטים של שנאה והסתה"

ראש העירייה הנבחר בפעם השלישית מודה שהניצחון שלו היה מתוק אבל הותיר טעם חמצמץ. בעיקר, הוא מאוכזב מכך שהצעירים הביעו בו חוסר אמון: "כאב לי לראות איך הלכו שולל אחרי מועמדים שמכרו להם הסתה ואשליות”

פורסם בתאריך: 2.11.18 13:16

     

"הניצחון הוא מתוק, הייתה התמודדות מול הרבה מאוד גורמים ויריבים, נגד מערכת משומנת היטב של הולכת שולל והפצת כזבים. יש בי קצת חמיצות על כך שהייתי צריך להזדקק לגיוס של כל כך הרבה כוחות ומאמצים אחרי עשייה מופלאה שהיא חסרת תקדים בתולדות העיר אשדוד וגם במדינת ישראל. כל מי שנכנס לעיר מלא התפעלות ממה שעשינו פה ב-10 שנים".

כך אמר ד"ר יחיאל לסרי לאחר שנבחר לקדנציה שלישית בתפקיד ראש עיריית אשדוד. לסרי קיבל 41% מהקולות, מה שגרם לכך שהבחירות הוכרעו כבר בסיבוב הראשון.

חוגגים במטה לסרי עם קבלת התוצאות. צילום: פבל

אני שומע תסכול בקול שלך.

"זה מאוד מתסכל, אבל מה לעשות, אני לא מאשים את התושבים, אלא את המנהיגים שהוליכו אותם שולל. חמיצות נוספת נוגעת למספר המנדטים שהשגנו. אנשים לא הבינו את החשיבות שיש בהענקת כוח לראש העיר במועצת העיר על מנת שיוכל לנהל את העיר בצורה אפקטיבית. דווקא התרכזנו הפעם במערכת הבחירות ברשימה שלנו, ובכל זאת התוצאה מאכזבת".

נותר בחוץ. לסרי מנשק את פרנקל. צילום: פבל

נותר בחוץ. לסרי מנשק את פרנקל. צילום: פבל

לאן הלכו הקולות?

“אני לא יודע, נצטרך לבחון היטב מה קרה”.

לסרי בליל הניצחון:

אלי נכט קיבל יותר קולות למועצה מאשר "אשדוד בתנופה".

“נכט עשה קמפיין של שנאה מהקשים במדינת ישראל, וגם זה תורם לתחושת החמיצות. בכלל, אני חושב שהפעם הרבה מאוד מנדטים הם מנדטים של שנאה, אלה לא מנדטים של אהבה ושל עשייה, גם לא של הבטחה. אלה מנדטים של שנאה והסתה וחבל. חבל. אני מתכוון לקרוא לכולם להצטרף לקואליציה, כולם כולל כולם, אני רוצה לפתוח את השורות ולעשות חשיבה משותפת איך אנחנו מוציאים את העיר הזאת מהמסלול ההזוי שהיא נכנסה אליו, איך אנחנו מחזירים לתושבים את האמת.

אשדוד ביום הבחירות. צילום: פבל

אשדוד ביום הבחירות. צילום: פבל

"אני קורא לכל המועמדים להצטרף, זו אחריות כבדה. לא יכול להיות שלא נגיע להסכמה רחבה על חיים משותפים, לא יכולה להיות הסתה כזאת בוטה נגד ציבור לגיטימי שחי בעיר הזאת, וזה תורם לכאב באמת גדול. אני מקווה שביחד נצליח יחד, בעזרת גורמים מחוץ למועצה, לעשות את השינוי, בעיקר בקרב הצעירים. כאב לי לראות איך צעירים הלכו שולל אחרי מועמדים שמכרו להם הסתה ואשליות”.

הצעירים לא הלכו איתך בבחירות האלה.

“לא, לא מספיק. מאוד מאכזב. במיוחד לנוכח כל ההשקעה בחינוך וההשקעה בעתיד שלהם”.

 

אז מה, לחמני שתה לכם את הקולות?

“אני לא יודע, לדעתי הם (לחמני, כצנלסון וגלבר, ד”ג) שתו אחד לשני בתוך המחנה שלהם, הם דיברו לתוך מחנה שהיה מורעל באופן אישי נגדי ונגד הציבור הדתי בעיר. אני חושב שהחלק שלי היה די קשיח ויציב, ידעתי שנעבור את ה-40%, אבל לא בשיעור גבוה במיוחד”.

ג'קי בן זקן ורעייתו דורית בקהל החוגגים במטהו של לסרי. צילום: פבל

ציפית לניצחון הרבה יותר מובהק. ביום ראשון הערכת שתקבל 55%.

“הסקרים די דייקו. קיוויתי בתוך תוכי שבכל זאת השכל הישר והעיניים הפקוחות יגברו ובדרך לקלפי אנשים יילכו עם האמת, זה לא קרה, לצערי. זה לא קרה”.

ש”ס גם לקחו לכם קולות.

“כן, אבי אמסלם עשה עבודה יוצאת מן הכלל”.

יהודה פרנקל בחוץ.

“אני המום וכואב, לא הגיוני בעיניי ולא נתפס”.

ה”צונאמי” של כמויות המצביעים תרם ליריבים שלך?

“כן, זה פעל ללא ספק לרעתנו. אחוז ההצבעה הגבוה פגע בהצבעה לי ולרשימה. כבר בבוקר יום הבחירות הערכנו ששיעורי ההצבעה יגיעו ל-65%, וזה לא היה רחוק מזה. ההפחדה וההסתה עשו את שלהם והוציאו אנשים להצביע, אבל צריך לזכור שנבחרתי למרות הכול. אמשיך להוביל את אשדוד קדימה”.

לסרי וכנפו מתנשקים. צילום: פבל

מי יהיו הדמויות הבכירות בקואליציה?

“חברי היקר גבי כנפו ישמור על מעמדו ויתחזק, אין שאלה בכלל. בנוסף, אלה שתמכו בנו, ש”ס, אגודת ישראל, משה בוטרשוילי יהיו הראשונים שאיתם ניכנס למשא ומתן”.

מה רעייתך עירית אומרת?

“(צוחק) עירית צריכה לעכל את החוויה הזאת, פעם ראשונה שהיא עוברת מערכת מסוג כזה, היא מביטה ומשתאה, ושמחה בשמחתי שנבחרתי שוב. היא הייתה די חרדה כשראתה את המתקפות כלפיי וודאי שאינה שוכחת גם את אותו פייק ניוז שכבר הפך לבדיחה שאני גר כביכול בפתח תקווה”.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר