צילום: גדעון יניב. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
צילום: גדעון יניב. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

רגע לפני פתיחת הקלפיות: הכירו את היועצים

אלו הם אנשי הסתרים שמרביתם יעדיפו להישאר הרחק מאור הזרקורים עד לסוף המרוץ, אבל יש להם השפעה גדולה, לעיתים מכרעת. חלקם סירבו להשיב לשאלותינו, אך אנו מביאים לכם את האנשים החשובים מאחורי המועמדים לראשות העיר

פורסם בתאריך: 29.10.18 16:29

     

רגע לפני שעת השי"ן "כאן דרום" מנסה לנתח את הקמפיינים של המועמדים לראשות עיריית אשדוד ולגלות, לפחות טפח, על היועצים האסטרטגים ומי שמנהלים את העניינים, לרוב מאחורי הקלעים.

צוריאל שרון (ד"ר יחיאל לסרי)

היועץ האסטרטגי שרון צוריאל. ברזומה שלו כמה קמפיינים מוצלחים של בחירות לראשות הממשלה, של הבית היהודי. בעברו סיפר כי מתמקד בפילוח מדויק ולא בוחל במדיות “ישנות”, כגון מסרונים ושיחות טלפון.

צוריאל שרון. צילום: פבל

בחר שלא להשיב לשאלות המערכת למעט המידע שהוא היום חוץ מלסרי מנהל את האסטרטגיה של מרים פיירברג בנתניה, ישראל זינגר ברמת גן, חיים ביבס במודיעין, שמואל בוקסר בנס ציונה ועוד כמה גורמים בערים הגדולות ירושלים, הרצליה ופתח תקווה.

המתווה של לסרי: מטרתו היא ניצחון בסיבוב הראשון, ובכך למנוע את קיום הסבב השני, שבו הדברים עלולים להשתנות לרעתו.

לצורך כך צריכים אנשי לסרי להביא לקלפי את הבוחרים שלו בקדנציה הקודמת. הוא גם חייב להיאבק בתדמיתו כגורם להדתה באשדוד. בבחירות הקודמות ניצח את מתחריו בפער ענקי של 53% תמיכה כבר בסיבוב הראשון.

ניתוח של הקופירייטר אלירן גל: “הקופירייטרים שלו עושים עבודה מעולה מבחינתי. הסלוגן ‘בשורה הראשונה של ישראל’ הוא על סף הגאונות. הסלוגן איננו משכנע את המשוכנעים, אלא פונה למי שלא יודע מה להצביע ומי שלא בקיא בחומר ולא מבין. מבחינתי זהו הסלוגן המנצח”.

איזה הפתעות ומסרונים הוא מכין לנו למחר?

 

גדעון יניב (ד"ר אלי לחמני)

גדעון, מה הרקע שלך בתחום?

“שם המותג שלנו הוא קונץ. שראל דוידוביץ’ ואנוכי גדעון יניב, יוצאי קבוצת אדלר חומסקי. שימשתי כמנכ”ל של חברת הפרסום קוואטרו בקבוצה ולפני כן שימשתי כסמנכ”ל במשרד הפרסום. ניהלנו במשך כ-25 שנים עשרות קמפיינים לרשויות ומועצות מקומיות ואנו מתמחים בנושא. בבחירות האלו אנו מנהלים את הקמפיין של דוקטור אלי לחמני ושל שמעון בן נעים והסיעה שלו למועצת מעלות תרשיחא”.

צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

האם הסיסמה היא שלך?

“הסיסמאות הן כמובן שלנו : התחלנו עם ‘רק לחמני יכול’ והקמפיין התפתח ל’לחמני – אני מאמין’. סיסמאות טובות הן סיסמאות שמייצגות נאמנה את מי שעומד מאחוריהן ומבוססות על תובנות אמיתיות שמגיעות מסקרים ומהשטח”.

האם לדעתך תנצחו?

“אין לי ספק שננצח! יש לנו קמפיין מצוין ומועמד מעולה. בבחירות באשדוד אין ‘כוכבים’ ויש ראש עיר ‘צולע’ שעשה את מרבית הטעויות האפשריות. אני מאמין שהתושבים באשדוד עייפו מפוליטיקה ישנה וייצאו להצביע. יחד עם השבתון והגידול באחוזי ההצבעה אפשר לעשות את זה”.

איפה, אם בכלל, טעיתם?

“שהסכמנו עם המועמד שלנו ולא התעקשנו על קמפיין נגטיבי. במידה והיינו עושים כן, אין לי ספק שהיינו כעת בדרך לים”.

מה מידת חלקו של יועץ וקמפיינר בהצלחה או כישלון?

“החלק של היועץ הוא עצום! גם בהצלחה וגם בכישלון. החל מביצוע אנליזה של השטח ושל המתחרים, המשך בניתוח המסרים על פי הדמוגרפיה העירונית וכמובן בבניית הקו התקשורתי שמתקשר את המסרים לקהלים השונים. יתרה מכך , אנחנו גם מנהלים את המשא ומתן עם הסיעות השונות ולעיתים קרובות מסייעים בקביעת המועמדים לסיעה”.

האם המועמד שלך מקשיב לך?

“לדוקטור אלי לחמני יש 10 תארים לפחות. הוא מצטיין ביכולת ללמוד. הלוואי וכל המועמדים היו מקשיבים ולומדים מהר כמו אלי. אבל במקרה שלו זה לא חוכמה, ההצלחה המהירה של הקמפיין סייעה לנו לבנות מערכת יחסים איכותית והבנה שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים”.

האם אתה מוכן לומר מה השכר שאתה מקבל והאם הוא עולה במידה ותנצחו?

“לא מוכן לגלות את שכרנו והוא אינו תלוי בזכייה”.

אלירן גל מנתח את הקמפיין: “אנשי לחמני עוברים עבירה על שיעור קופייירטינג מספר 2 – לעולם אל תצטדק בשביל המוצר שלך. כשאני קורא את המשפט הזה קופץ לי לראש: ‘למרות מה שאומרים עליי אפשר עדיין להאמין בי’”.

>> רק תבחרו: כל המתמודדים וכל מצעי הבחירות

ולד סנדלרסקי (שמעון כצנלסון)

פרופיל האסטרטג: ברזומה של ולד ריכוז פעילות עולים ארצית במפלגת הליכוד בבחירות האחרונות. כמו כן כמה קמפיינים מוצלחים לנשיאות וראשות העיר במדינות מזרח-מרכז אירופה. סירב להשיב לשאלות בשלב זה.

כצנלסון והשרה סופה לנדבר - בפתיחת המטה של אשדוד ביחד. משמאל היועץ האסטרטגי ולד סנדלבסקי

כצנלסון והשרה סופה לנדבר – בפתיחת המטה של אשדוד ביחד. משמאל היועץ האסטרטגי ולד סנדלבסקי

מצב נוכחי: כצנלסון נמצא בסקרים במקום השני. כל שסניה צריך זה לשמור על המצב בסקרים – שהמתחרה לא יעבור את ה-40% כדי לעלות מולו לסיבוב שני, ובמקביל למנוע מאלי לחמני העולה לנגוס באחוזי התומכים שלו ולעבור מעליו. כצנלסון שינה גישה בבחירות אלו ומנסה לשדר רב לאומיות וססגוניות ולהגיע לא רק לבסיס בוחריו המגזרי הקבוע. כצנלסון נעזר בפרזנטורים צעירים ממגוון העדות, שם דגש על עברו (דוגמת סיפורי הגבורה במלחמת יום הכיפורים) ולשדר כי הוא ותיק אשדודי ככל התושבים.

אלירן גל: “’בסוף שמעון ייקח’, נו באמת… יש לכם את זה ביותר משפיל? דבר ראשון בשיעור קופירייטינג – לעולם אל תנמיך את ערך המוצר שאתה מפרסם. כשאני קורא את המשפט הזה קופץ לי לראש: ‘למרות שאתם לא מאמינים בי, אני מסוגל, רק שתדעו את זה’”.

מטה הלן גלבר

דוברה של המועמדת טוען כי הם לא נעזרים באסטרטג או קמפיינר.

המטרה: להיות מספר 2 ולהגיע לסיבוב שני מול לסרי.

האמצעים להשגת המטרה: גלבר פועלת במספר מישורים עיקריים:

א. כבר תקופה ארוכה היא משקיעה מאמצים רבים בפיתוח קשרים בחוגים חרדים. מסבירה להם שאיתה יהיה להם טוב יותר מאשר עם לסרי, משקיעה זמן ברבעים חרדים ועוד.

ב. לוחמת רשת ומסרונים – הקמפיין של גלבר בנוי על הפעלת צוות תגובות מצומצם, אך מגובש. מגובשות מטרות, והן מיד מופצות בעזרת מסרונים, שיחות קוליות, ופעילות בקבוצות פייסבוק.

אלירן גל מנתח את הקופירייט בקמפיין: “למזלם, הם איכשהו שמרו על חוקי הקופירייטינג הקדושים על הגבול הדק, אפשר היה הרבה יותר טוב לדעתי. כשאני קורא את המשפט הזה קופץ לי לראש יציע אוהדי כדורגל שלם מוחא לה כפיים וצועק לעברה: ‘נשמה נשמה נשמה’.

כל זה קורה לא בגלל שהקופירייטרים שלהם לא טובים, זה ככה מתנהלת כל מערכת הבחירות שלהם, בהשלכת רפש אחד על השני והתגוננות מפני הרפש שנזרק עליהם. אני כאזרח שלא מבין באינטרנט ולא נכנס לפייסבוק בכלל ולא מתעניין בפוליטיקה בכלל, כל מה שאני מבין מהקמפיינים שלהם: ‘זה לא נכון מה שאומרים עליי, אני לא כזה’”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מאיה סלוצקי (בוריס גיטרמן)

אצל בוריס גיטרמן אין קמפיינר בתשלום, אלא צוות חשיבה בהובלתה של מאיה סלוצקי (מספר 2 ברשימה), המורכב מחברים המייצגים את מגוון האוכלוסייה: צעירים, מבוגרים, עולים חדשים, עולים ותיקים ילידי הארץ, נשים וגברים.

סלוצקי מסרה: “אני עוסקת בבחירות משנות ה-90׳, התחלתי ב’ישראל בעלייה’ ומשם הכול היסטוריה. הסיסמאות נוצרו בסיעור מוחות של צוות החשיבה”.

מאיה סלוצקי. צילום: מטה גלבר

לדעתך תנצחו?

“אי אפשר להוביל קמפיין מבלי להיות בטוחים שננצח!”

איפה, אם בכלל, טעיתם?

“לדעתנו הטעות וההפסד הכי גדול שאין איחוד ברחוב החילוני. עוד במהלך הקדנציה הקודמת קראנו למובילי הרשימות האחרות לוותר על האגו ולהצטרף לקואליציה על מנת שנוכל לקדם את האינטרס החילוני לקידומה של אשדוד כעיר חופשית. לצערנו הרב, זה לא קרה. חייבים קואליציה חילונית רחבה!”

מה מידת חלקו של יועץ וקמפיינר בהצלחה או כישלון?

“יש חשיבות בהעברת המסר של המתמודד לתושבים בצורה האיכותית והברורה ביותר, והשאר זה דמוקרטיה”.

האם המועמד שלך מקשיב לך?

“כאמור ההחלטות אצלנו מתקבלות בצורה של סיעור מוחי. וכשמתקבלת החלטה, כולם מאוחדים סביבה”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר