הלן גלבר בכנס פעילים: צילום: שני מלכה

כנס פעילים של הלן גלבר: "הם משקרים כי הם מפחדים מהאמת"

בכנס בו נכחו כ-700 איש, גלבר קראה לכולם להצביע והצהירה: "הייתי שם, ראיתי הכל מקרוב, ראיתי איך הדברים עובדים ובעיקר- איך לא. באתי כדי לשנות- אני אהיה ראשת העיר הבאה"

פורסם בתאריך: 28.10.18 00:25

     

הערב, שלושה ימים לפני הבחירות המקומיות לראשות אשדוד, התקיים באולמי בלו קאסל באשדוד, כנס פעילים של סיעת 'קומנדו אשדוד' בראשותה של הלן גלבר, מועמדת לראשות העירייה, שאליו הגיעו כ-700 פעילים ותומכים.

רגע לפני שהלן עלתה לפודיום לשאת בדברים, צבי צילקר, מספר שתיים ברשימתה של גלבר וראש העיר המיתולוגי של אשדוד פתח: "הייתי בפרסומים הראשיים של כמעט 17 המפלגות שמתמודדות למועצה הזו, ואני רוצה להגיד, חבל. ייתכן והרבה קולות ילכו לפח, הפילוג הזה הוא לא טוב לעיר, כל מתמודד יהיה מלך בעירו- לא טוב".

עוד המשיך, "איפה המקום להעצמת הנשים ברשימות? למה כל סיעה מייצגת רק את העדה שלה ורק אוכלוסייה מסויימת? המחיר של כל סיעה כזו יקרה ועולה במיליונים. מותר לכבד את כל העדות משום שקיים צורך בייצוג, וזה חלק מקליטת התהליך מקליטת העלייה" אמר .
"אני רוצה לעבור לסעיף אחר" הוא התחיל מחדש.

"ראיתי את הפרסומים השונים של הסיעות- וזה מדהים מה שהם הולכים לעשות תוך 30 יום או 60 יום" אמר, כנראה בעקיצה לד"ר אלי לחמני, "אני לא מכיר אפשרות להתחיל ולסיים תהליך ב-60 יום או בכמות ימים שכזו".
לדבריו, בקריצה לד"ר יחיאל לסרי: "נעשתה תוכנית בשנים האחרונות על חשבון השטחים הירוקים, במקום להוסיף ירוק מבטלים ירוק. מי שהמציא את זה- ראש העיר הנוכחי, שייך לתקופה של פעם".
"אנחנו לא רואים את העתיד, אנחנו רואים את העבר וההווה, וזה דבר שצריך לתקן", הוא ציין כי אף סיעה לא הזכירה את נושא הרווחה וסיים בשירת הבתים הראשונים של "בין גבולות":

בֵּין גְּבוּלוֹת, בֵּין הָרִים, לְלֹא דֶּרֶךְ,
בְּלֵילוֹת חֲשׂוּכֵי כּוֹכָבִים –
שַׁיָּרוֹת שֶׁל אַחִים, בְּלִי הֶרֶף,
לַמּוֹלֶדֶת אָנוּ מְלַוִּים.

לָעוֹלָל וְלָרַךְ –
שְׁעָרִים פֹּה נִפְתַּח.
לַמָּךְ וְלַזָּקֵן –
אָנוּ פֹּה חוֹמַת מָגֵן!

לאחר נאומו, הלן גלבר, המתויגת על ידי המטה שלה כ"ראש עיר עם נשמה", עלתה לשאת דברים ופתחה בתזכורת על אירוע הטבח בבית כנסת בפנסילבניה, ארה"ב, בו נהרגו 8 אנשים, והזמינה את הפעילים לקום לדקת דומייה להזדהות עם המשפחות.
לאחר שהתיישבו החלה: "אנחנו 3 ימים לפני יום הבוחר! כל כך הרבה פוסטים ודיבורים, אז אני רוצה לחדד: לכו להצביע! לכו… כי אנחנו מנצחים את הבחירות האלו. הם- מייצרים פייק ניוז, ממציאים נתונים, סקרים. הם משקרים כי הם מפחדים מהאמת. כי החגיגה שלהם תסתיים כשאני אהיה ראש העיר אשדוד".

עם מחיאות הכפיים שהתלוו בכנס למילים אלו, היא הוסיפה: "אני מכירה את הנתונים- יהיה סיבוב שני באשדוד, אנחנו נהיה שם ואנחנו ננצח. לפני 10 שנים יצאתי למסע הזה, מסע שכשנכנסתי למועצה חשבתי שזה השיא. הייתי שם, ראיתי הכל מקרוב, ראיתי איך הדברים עובדים ובעיקר- איך לא. והתוצאה- נזק בלתי הפיך, עיר שהולכת אחורה".

"דלת ביתי הייתה פתוחה לכל אחד, מעולם לא הייתה פנייה שלא נענתה, אבל זה לא מספיק" היא הוסיפה "השיא הגיע עם מחאת השבת, ראש העיר הביא לפילוג של ציבור נגד ציבור, ללא יוצא מן הכלל- והחלטתי לעשות שינוי ובגדול. אני אהיה ראשת העיר הבאה של אשדוד".

"ואני רוצה להגיד לכם שהקרבתי. כמה הקרבתי? תצטרכו לשאול את בעלי אבי ואת 3 ילדיי. מתנצלת אהובים שלי על היעדרי מהבית, אבל מצטערת להגיד- זה הולך להיות ככה גם ב-5 השנים הבאות".

עוד ציינה כי היא גאה ברשימה המקצועית שלה ובצילקר "האדם שבנה בעשר אצבעות אשדוד לתפארת" וסיימה בדברים "אני אצור שינוי ואחזיר את אשדוד להיות עיר עם נשמה כמו שגדלנו אליה- ברווחה, בדיור, בתעסוקה, נגד השחיתות, בחינוך ובתחבורה- אז צאו להצביע כדי להחזיר לנו את אשדוד לעיר עם נשמה".

לשאלה 'כמה היא הקריבה' חיפשנו תשובה אצל בעלה, אבי גלבר, שמוסר: "היא מנהלת אותי כרגע, אני רק עזר כנגדה".
אבי, במידה והלן תיבחר, מה דעתך על רעיון 2 הקדנציות?
"אני בעד עד 2 קדנציות, גם כשהלן תיבחר, גם בארה"ב יש את התקנה הזו וזה מספיק כדי ליישם את המטרות".

רגע לפני סיום הכנס ופיזור הפעילים, גלבר ביקשה מכולם לכבד את המעמד ולשיר את ההמנון הלאומי "התקווה".

הלן גלבר ואמא שלה בכנס פעילים: צילום: שני מלכה

הלן גלבר וסער בכנס פעילים: צילום: שני מלכה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר