הזוג סטפניאן. אז מי מצביע למי?
הזוג סטפניאן. אז מי מצביע למי?

משפחה לא בוחרים

הבחירות מציבות לעיתים בני משפחה אחת משני צידי המתרס. איך זה משפיע על ההרמוניה בבית והאם למחרת הכל נשכח? יצאנו לבדוק

פורסם בתאריך: 26.10.18 10:30

     

משפחת ינון-בנישו-דרך ארליך

עו”ד רוני ינון הוא פעיל במטהו של ד”ר יחיאל לסרי. “המשפחה שלי זו הדוגמה הכי טובה לעמדות שונות בתוך המשפחה”, מגלה ינון.

עו"ד ינון

“אני נמצא במטה יחיאל לסרי, וביחד עם המשפחה שלי ואשתי מיכל, אנחנו תומכים בלסרי. גיסתי האמצעית מירב בנישו נשואה לעו”ד חנוך דרך ארליך, שהוא מספר 2 אצל סניה, וגיסתי השלישית הקטנה רואת חשבון הרבה שנים אצל עו”ד אלי לחמני”.

אתם מדברים על זה בבית?

“כל הזמן. אנחנו שולחים אחד לשני עקיצות, הכול ברוח טובה, אני מפרגן ולא אגיד אף פעם מילה רעה, אבל אנחנו חלוקים במי אמור להוביל את הקדנציה הבאה”.

עוד מוסיף ינון: “אני לא חושב שסניה, בן 72, הוא האיש שאמור להוביל, במיוחד לאור הרקע שלו ולאור הדוח שמבקר המדינה הוציא על תפקודו במפעל הפיס”.

כשאתה אומר את הדברים האלו למירב ולחנוך, מה התגובה שלהם?

“אין תגובה עניינית, אני לא שמעתי מישהו מהמטה שלו אומר איזושהי תגובה עניינית. יש פלח רוסי שמטבע הדברים לא יצביע ליחיאל לסרי”.

איך הארוחות נראות, ישר עוברים לפוליטיקה?

“בי אישית מאוד בוער לדבר על זה, אני לא נשאר חייב לאף אחד, והרבה פעמים זה עולה בינינו כשיח. אין בינינו ויכוחים, אבל משתדלים לעשות את זה בהומור. גם הילדים מעורבים, יש לנו קבוצה משפחתית, אז כל אחד מעלה סטיקרים של מועמד אחר” ינון מספר.

מירב מוסיפה: ״אבא שלי לא מסכים שנדבר על פוליטיקה ועל דת. הוא טוען שזה גורם למריבות… להגיד לך שאנחנו תמיד מתאפקים יהיה לחטוא לאמת, אבל אנחנו באמת משתדלים. לפעמים קצת בורח לנו אבל הכל ברוח טובה״.

עושים את זה על בטן ריקה?

“קודם כול, מירב אלופה בלחם ובעוגות, וצריך לציין שיש לה לב זהב, רק בוחרת את האדם הלא נכון לבחירות”.

יש דמוקרטיה משפחתית?

רוני: “כל משפחה מצומצמת מצביעה למועמד שלה, המשפחה שלי, כולם כולל כולם, יש לנו ארבעה בעלי זכות הצבעה שמצביעים ללסרי, המשפחה של חנוך הם שניים בעלי זכות הצבעה, כי השאר הם קטנים, וכמובן שמצביעים לשמעון”.

מירב: "גם המשפחה המורחבת מצביעה לשמעון ולאשדוד ביחד כי חנוך מספר 2 ברשימה".

בסוף יש הבנה?

“אני מבין למה חנוך הולך עם סניה, הוא איתו הרבה שנים, הוא חבר של המשפחה של הבן של סניה, והוא גם קיבל משבצת שהיא סופר ריאלית — מספר 2, אז הוא עם סניה אם הוא רוצה הזדמנות לקפוץ לביצה הפוליטית" מספר ינון.

מירב בנישו דרך אריך. צילום: פבל

מירב: ״חנוך הצטרף לשמעון כי הוא מאמין שיש לו את הכישורים והניסיון לנהל עיר כמו אשדוד. אנחנו מאוד מתחברים לאמירה ׳חיה ותן לחיות׳ ולראיה המשפחה שלנו כמיקרוקוסמוס אני שומרת שבת ולא נוסעת בשבת וחנוך מכבד את זה למרות שהוא כן נוסע״.

רוני מסכם: "משפחה זה הדבר הכי חשוב, אבל אנחנו נזהרים שזה לא יגלוש לקטע המשפחתי, אבל גם מכבדים את הדעות האחד של השני. אני חושב שאני מחמיא לחנוך, ואני חושב שהוא בן אדם ראוי וטוב שהוא יהיה בביצה הפוליטית. יחד עם זה, אני לא מאמין בסיעה שהוא רץ בה, אם הוא היה רץ ל'אשדוד בתנופה' אז כמובן הייתי תומך בו, אין לי כמובן בעיה איתו ברמה האישית”.

"אנחנו מסכימים שאנחנו לא מסכימים… וממשיכים לאהוב לכבד האחד את השני" מירב חותמת ברוח טובה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




משפחת קוז

ג’ימי קוז ולאה קוז הם אח ואחות. ג'ימי קוז: “יש לי שלושה תינוקות וחייבים לעשות את השינוי בכדי שגם יזכו לחיות כאן. אני 40 שנה באשדוד, עליתי מברית המועצות לשעבר, ויש לי עסק לתיווך ויזמות נדל"ן. בסיבוב הראשון זה לא רלוונטי, מצביע ל'אשדודים', שהם בעלי העשייה הגדולה ביותר בעיר, ומייחל לסיבוב שני, ששם כל אחד שיעמוד מול לסרי יוכל לנצח אותו”.

האחים קוז

לאה קוז: “אני מזכירת מנכ”ל בחברת בנייה מהגדולות בארץ. מעדיפה לבחור בהלן גלבר וב'קומנדו אשדוד'. המעורבות הפוליטית שלי לא גבוהה, אבל תושבי ט”ז זוכרים לטובה, ובצדק, את תרומתה הגדולה במאבק נגד בניית הכולל ברובע”.

 

משפחת סטפניאן

סלאבה ואלה הם בעל ואישה. “אני בן 52, מהנדס תעשייה במפעל גדול באזור כנות, 20 שנים בארץ”, מספר סלאבה. יש לנו ילדה בת 25. כל השנים האלו לא הלכתי לבחור, אבל הפעם אני חושב שזה ראוי ונכון לכולנו ללכת להצביע, כי אנחנו כאן מצביעים לעתיד של העיר שלנו".

אז למי הולך הפתק?

“אנחנו כבר חודש רבים על זה עם אשתי והמשפחה שלה. אני החלטתי להצביע סניה, גם כי הייתי בחוג הבית שלו, שמעתי אותו, ולדעתי הוא המחליף הראוי במקום לסרי שהרס את העיר שלי”.

אלה, בת 48, מנהלת חשבונות במשרד קטן בתל אביב: “אני רואה בחומרה את מה שהולך לנו באשדוד, ואני מזועזעת מחדש כל פעם. קומץ אנשים שמנסים להכתיב לנו אורך חיים לא מקובל עליי. זאת הסיבה שהחלטתי לתת צ’אנס למועמד צעיר וצובר כוח שהבטיח להילחם בזה, אני הולכת להצביע אלי נכט לרשימות ואולי, עוד לא סגורה על זה, סניה לרשות העיר”.

 

משפחת אבו ומשפחת לחמני-לוי

גם כמה מהמועמדים בבחירות לא זוכים לתמיכה מלאה מצד כל המשפחה. בעוד שחבר המועצה לשעבר עו”ד צחי אבו הודיע על תמיכתו בלסרי וברשימת “אשדוד בתנופה”, וכך גם אחותו אורית (על פי הפרופיל בפייסבוק), הרי שאחיהם שי הוא מועמד בצמרת רשימת “אשדוד מאוחדת”. ומה עם האבא – היזם והקבלן הגדול יחיאל אבו? הוא אמר שכנראה יתמוך בכצנלסון לראשות העירייה.

אבו: "ציון ס"

האבא, יחיאל אבו. כנראה עם כצנלסון

עו"ד צחי אבו. צילום: פבל

הבן, עו"ד צחי אבו, תומך באופן מוצהר בלסרי וברשימה שלו. צילום: פבל

דוגמה אחרת היא של יעקב לוי, מנהל מקיף ה’ לשעבר, אחיו של המועמד לראשות העירייה ד”ר אלי לחמני. לוי תומך באופן מוצהר וגלוי בשמעון כצנלסון וברשימה שלו.

***

בסופו של דבר, הדמוקרטיה במיטבה מתגלה לפעמים בתוך המשפחה, והכי חשוב שבסוף ואחרי הכול, שומרים על שלום בית. בחירות טובות והצלחה לכ-ו-ל-ל-ם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר