ביטון בתמונה מתוך הקליפ שלו. צילום: אייל לוין מטה אשדוד מתעוררת
ביטון בתמונה מתוך הקליפ שלו. צילום: אייל לוין מטה אשדוד מתעוררת

נאור ביטון: "מי שמעז מצליח"

נאור ביטון הודף את הביקורות ומאמין בדרכו. מבחינתו התמודדותו בבחירות הקרובות באשדוד היא חלק מריצה לטווח ארוך. ואחרי הכול, מה שגרם לו להישבר במהלך הריאיון היה דווקא מאוד אישי

פורסם בתאריך: 19.10.18 17:09

     

נאור ביטון (32) ממשיך במרוץ שלו בכל הכוח והוא נחוש להיכנס למועצת העיר בבחירות הקרובות. זה לא סוד שמי שהיה עוזרו של ראש עיריית אשדוד הוא בחור עם שאיפות לעתיד, ומי יודע אם ביום מן הימים לא נראה אותו מתמודד גם בפוליטיקה הארצית. בינתיים, על כל פנים, הוא מוביל את רשימת “אשדוד מתעוררת” בתמיכת “יש עתיד”.

כוח נאור

לפני חצי שנה סיים את תפקידו בלשכת ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי וזמן קצר לאחר מכן החל למתוח ביקורת על מדיניותו, בעיקר סביב משבר השבת. בדיעבד, זו נראית עזיבה בטריקת דלת ואפשר להניח שכיום הרבה אהבה בין הצדדים אין.

הוא היה דמות בולטת במחאת החברתית באשדוד בקיץ 2011 וחזר לאשדוד לאחר שסיים לימודי תואר שני במדיניות ציבורית בארצות הברית, ששם הקים ארגון הסברה בינלאומי, עבד במשלחת הישראלית לאו״ם כעוזר שגריר ישראל והתמחה אצל חבר קונגרס בבירה וושינגטון.

הוא נשוי להודיה, דוברת המטה שלו וגם מועמדת ברשימה. לזוג תינוקת בת שנה וחודש ושמה שי-לי.

נאור והודיה. צילום: אורי קריספין

ביטון הוא אחד האנשים הצעירים ביותר במערכת הבחירות הנוכחית (גם עו”ד אייצ’לותם מסלה מרשימת “אופק חדש” בן גילו).

את ההאשמות כלפיו שהוא תורם לפיצול ואולי בזבוז קולות של צעירים ושל ציבור חילוני ומסורתי, שעלולים לרדת לטמיון, הוא הודף בטענה שדווקא הוא היה נכון למהלך של איחוד. את הרקע לעזיבתו את לשכת לסרי בחודש אפריל השנה מנמק ביטון בהחלטה “לעבור לתפקיד בכיר בעולם הפרו-ישראלי, אני יועץ לארגונים פרו-ישראליים שפועלים בארץ ובעולם ונאבקים בדה-לגיטימציה”.

כמו?

“הגדרת התפקיד חסויה מפאת סיווג”.

נאור, למה לעזוב תפקיד שיכולת להשפיע בו?

“עובדתית, למה הרגשתי ששם המסרים שלי לא עובדים? כיוון שיש הבדל בין להיות נציג ציבור לבין להיות עובד בעירייה, זה גם צריך להיות כך, זו הדמוקרטיה. אנשים שנבחרים הם אלו שצריכים לקבוע את עתידנו, כשאתה יועץ כהגדרתך, אתה מייעץ. כשאתה מרגיש שהמטרות והתפישה לגבי העיר שלך לא עוברות ולא מקודמות בגלל מועצת העיר בגלל שמישהו אחר מקבל את ההחלטות — היו לי שתי אופציות: להחליט וללכת לנסות להתמודד למועצת העיר או להישאר במקום הנוח ולא לעשות כלום. אני בעל משפחה, יש לי אחריות כלכלית ובכל זאת אמרתי לעצמי, 'אתה, נאור, שעשית תהליך בעשר השנים האחרונות, אתה מגיע לשלב שאתה רוצה להשפיע'”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




עדיין לא ממש הבנתי מה גרם לך ללכת.

“החלטתי שהמסרים שלי לא עוברים, וזה הגיע לשיא בסוגיית השבת, כשהמסר שלי היה שאשדוד צריכה להיות עיר פתוחה בשבת, וגם התושבים החילונים והמסורתיים בדעה הזו, כשזה לא קרה עזבתי אחרי חודשיים”.

תמשיך לעבוד מול ראש העיר המכהן במידה שייבחר שוב?

“אנחנו נמשיך לעבוד מול כל ראש או ראשת עיר, המטרה היא לא להתנגד, אלא לשפר ולקדם”.

״נפגש עם מאות תושבים בכל שבוע״. צילום: אייל לוין מטה אשדוד מתעוררת

אתה חושב שתצליח להשיג מנדט?

“השגתי סקר שלי של הגל החדש, מכון מחקר מבין השלושה הכי מתקדמים, ומהסקר הזה קיבלתי פוטנציאל לשני מנדטים, סקר רשמי של מעל 450 איש שהראה שאותה התנועה לא חזרה, ולדעתי מי ששגה בפעם הקודמת ומנסה לשגות גם הפעם זה לא אני. אותה תנועה שהלכו לה לפח 3,000-2,000 קולות לפח בפעם הקודמת, והם שוב מתמודדים”.

באיזו תנועה מדובר?

“אני לא רוצה להתחכך, מעדיף לא להיכנס לפרטים האלו, אבל עשיתי משא ומתן עם רשימות שיש להן סיכוי, ולא קיבלתי מקום ריאלי. אנשים אמרו לי, ‘אתה לא יכול לפעול לפי גחמות של אחרים, אתה צריך לעשות את ההחלטה שלך, אנחנו רוצים אותך כחבר מועצה’”.

אז למה אתה חושב שזה לא יקרה לך?

“מכיוון שיש מאחוריי תמיכה, אני רואה את זה גם ברשתות וגם ברחוב. אני מאמין שאני יכול לשפר ולעשות טוב לעיר אשדוד, וכל החישובים הם חישובים לא נכונים, כי רק מי שמעז מצליח, כל מי שאומר את הטענות הללו זה מי שנכשל, אני עדיין לא נכשלתי, לי יש עוד סיכוי להצליח, אני עובד קשה מאוד כדי שזה יקרה. בסופו של דבר המטרה היא להיות בתפקיד שישפיע לטווח הרחוק”.

 

“אשדוד ליברלית”

“אנחנו לא ממליצים לאף אחד לבחור בראש עיר מסוים”, עונה ביטון על השאלה איזה פתק צהוב ישלשל לקלפי. “לא מביעים דעה בנושא, לכל אחד יש את הזכות לבחור את מי שירצה”, הוסיף.

ואתה עצמך למי תצביע?

“אני נשאר עם אותה תשובה”.

אתה חושב שלסרי ראש עיר טוב?

“אני מעריך את עשייתו של ראש העיר בתחומים השונים, ביניהם פיתוח התרבות, הקמת בית החולים, פיתוח רצועת החוף ועוד. עם זאת, לא הסכמתי עם ההחלטה לתת קנסות לעסקים בשבת. אני מאמין שבאשדוד צריכות להתקיים פעילויות פנאי, תרבות ונופש גם בסופי השבוע במקומות מגוונים כמו חוף הים, פארקים ברבעים הרלוונטים, אזורי הבילוי ועוד. כחבר מועצת העיר, אני אהפוך את הרצון הזה של כל כך הרבה תושבים למציאות".

מה אתה חושב על הסרטון של אלי נכט?

“אני תמיד, אני מדגיש את זה כי אני חושב שזו המטרה של הצעירים להגיד מה אנחנו רוצים לקדם. אני לא הולך לצאת על אף תושב, המטרה שלי היא לצאת למען התושבים ולא לצאת כנגד גורם כזה או אחר. אני בא לקדם פעילויות בסוף השבוע, תעסוקה, זה מה שהקהל המסורתי והחילוני רוצה, ואנחנו חייבים לקדם את הנושא הזה באשדוד, הוא צריך קול ואני מתכוון להיות הקול הזה.

ביטון בתמונה מתוך הקליפ שלו. צילום: אייל לוין מטה אשדוד מתעוררת

"אני רוצה שהעיר תהיה עם רוב פלורליסטי, לא רוצה שהעיר תהיה עם רוב חרדי, ואני מתכוון לפעול בנושא הזה. בתור איש צעיר, לא צריך לצאת כנגד, אבל חשוב להגיד שאני רוצה אשדוד ליברלית”.

מה הדבר הראשון שאתה עושה ברגע שתיכנס למועצה?

בשלב הזה של הריאיון ביטון החל לבכות. “הולך לקבר של סבא וסבתא שלי”, אמר תוך כדי שהוא ממרר בבכי. “הם קבורים פה, באשדוד — צד אחד עלה ממרוקו וצד השני מאלג’יריה — ומודה להם ומספר להם שהנכד שלהם מקדם עיר בישראל, מקום שהם חלמו שהם יגיעו אליו". אחרי שחזר לעצמו הוסיף: “ואז כמובן נפגש עם התומכים. מה שאנחנו עושים פה זה פרויקט חשוב לעם שלנו.

“עזבי, גם אם לא אבחר”, אומר ביטון בהתייחסות לשאלה שעלתה קודם בדבר סיכוייו להיבחר, “אני מאמין שיש פה משהו חשוב, שיש פה אנשים שרוצים שהעיר הזו תהיה טובה, ועצם זה שאנחנו נמצאים פה היום זה בזכות אנשים שהיו פה לפנינו ועשו את זה. וזו זכות עבורי להיות חלק מהקבוצה הזו. ייכנסו לא ייכנסו, בסופו של דבר התפקיד הוא בהתנדבות, אבל חשוב שהאנשים יבינו שיש פה מישהו גם צעיר וגם עם ניסיון שיכול לייצג אותם במועצה ושההחלטה בידיים שלהם”.

איפה אתה רואה עצמך עוד חמש—עשר שנים? יש לך שאיפות להיות פעם ראש עיר? ומה עם פוליטיקה ארצית?

“הרבה שואלים אותי את השאלה הזו, אבל אני לא יודע איפה אני אהיה. אם היית שואלת אותי לפני עשר שנים אם הייתי רואה עצמי נמצא באו”ם, לא הייתי מנחש שזה מה שיקרה, אבל אז לא הייתי נמצא בתפקידים שהגעתי אליהם. אני נמצא במקומות שאוכל להשפיע על העיר שלנו ועל מדינת ישראל, החיים מובילים אותך למקומות שאתה לא מצפה להם, אני יכול להגיד שאפעל בכל פלטפורמה שתשפיע ובזה אני מתמקד כרגע”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר