כנס תמיכה של סיעת אופק חדש, בראשות אייצ'לותם מסלה, בנוכחות איילת שקד
כנס תמיכה של סיעת אופק חדש, בראשות אייצ'לותם מסלה, בנוכחות איילת שקד

הפיצול: "בפוליטיקה לא נותנים תמיכה בחינם"

מה הקשר בין הקהילה האתיופית, הבית היהודי ורשימת יוצאי גאורגיה?

פורסם בתאריך: 11.10.18 14:47

     

רגע לפני בחירת הרשימות הסופיות, נראה שהיה פיצול ברשימה החדשה 'אופק חדש' שנפתחה רק לפני כמה חודשים, ומכילה בתוכה תושבים מהקהילה האתיופית. השנה, מספר שתיים ברשימה, פנטהון אספה – דויט, מנכ”ל עמותת טבקה, הנמנה עם עולי אתיופיה, החליט במפתיע לעבור לרשימת 'דרך חדשה' בראשות משה בוטרשוילי, רשימה שמיוחסת ליוצאי גאורגיה והקיימת מזה 20 שנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

עו"ד אייצ'לותם מסלה (אופק חדש), מה קרה שאספה עבר לבוטרשוילי?
"היינו אמורים לקבוע רוטציה, ועדיין לא הוחלט מי יהיה באיזה מקום. אספה חשב שאין סיכוי שנביא מנדט למועצה, אבל אני חושב אחרת. יש לנו את כל הכלים האפשריים, ואני חושב שריצה ברשימה עצמאית משקפת אומץ ומראה על מנהיגות".

מי זו ברקת, שנמצאת במספר שתיים שלכם, ודווקא לא מהקהילה?

"היא גדלה ברובע ו' והיום יזמית בתחום התקשורת".

האם זו רשימה סקטוריאלית של הקהילה האתיופית או שלאו דווקא?

"אני לא מגדיר אותה כך, אבל זו רשימה עם רוב אתיופי, והיא מייצגת את השכונות הותיקות, שמהם אני מקבל הרבה רוח גבית. אני מרגיש שאסור להגיד את זה אבל אני לא חושב שהיה אי פעם באשדוד רשימה שעומד בראשה בחור ממוצא אתיופי, והגיע הזמן" ומוסיף "רוצה לשמוע גם את הפירוש לאייצ'לותם?"

בטח

"בלתי מנוצח"

אספה- דויט, מה גרם לפיצול הרשימה שהייתה אמורה לחזק את הקהילה האתיופית?

"שאלה טובה, הסיפור הוא שבחודש אפריל הייתה התעוררות ופעילות להליכה לפריימריז כדי לבדוק מי יעמוד ברשימה מאוחדת של יוצאי אתיופיה, כאשר המטרה היא שנכניס מישהו מהקהילה למועצת העיר והדרך אמורה להיות הכי טובה שיגרום לנו להיכנס, זה אומר שחשבנו או להתחבר לרשימה עצמאית או להיכנס למקום ריאלי ברשימה קיימת. במקום שנעשה פריימריז, הצעתי שנעשה רוטציה ונציג אחדות, כשאני במקום הראשון והוא במקום השני בהסכמתו כמובן, ואמרנו שאם תהיה הצעה במקום ריאלי נצטרף לשם, לכל דבר יש את הפלוסים והמינוסים שלו".

"ברצון להיכנס במקום ריאלי, ניסינו לשתף פעולה עם כולם- עם ראש העיר, כצנלסון, גלבר וכולל גם בוטרשוילי. אף אחד במשא ומתן לא הסכים להכניס אותנו במקום ריאלי חוץ מבוטרשוילי, והבנו שזה המקום הכי ריאלי".

דרך חדשה

דרך חדשה

מתי הבית היהודי נכנס לתמונה?

"נכון, זה מפריע, הם לא גלויים, ואני מאמין ביכולות שלי. זו גם לא הפעם הראשונה שהבית היהודי גורמים ליוצאי אתיופיה להתפקד אליהם, לפני כמה שנים הבית היהודי עזרו לבית כנסת ובתמורה קיבלו תמיכה של הקהילה. כנראה שבית הכנסת שאליו שייך עו"ד אייצ'לותם, התחייב כבר מההתחלה והם לא רוצים להפר את ההבטחה הזו, לכן הם עשו הכל כדי לטרפד את המהלך והתחברו לבית היהודי".

אז רשימה סקטוריאלית לא רלוונטית כרגע?

"האג'נדה שלי ברורה. אני בעד הצעירים, המבוגרים, השכונות החלשות, בכל האזורים האלה לא רק יוצאי אתיופיה נמצאים, אבל מן הסתם אנחנו נייצג את יוצאי אתיופיה. אנחנו לא רוצים להיות רשימה סקטוריאלית, אבל צריך לדאוג לצרכים של הקהילה שלנו, לתרבות, לדת, חינוך. יוצאי אתיופיה נמצאים מעל 3 עשורים ואנחנו צריכים לייצג את הקהילה כי אין מי שדואג להם כרגע".

"אני יודע איך התקציבים מוקצים אבל לא מחולקים ליעדים שלהם, ואני רוצה לדאוג שכל מה שיוצאי אתיופיה צריכים, יגיע אליהם ויקבלו פיתרון במסגרת המועצה".

אם יפנו אליכם ממפלגה ארצית, אתה תהיה מעוניין להתפקד?

"קודם כל אני נמצא במפלגה, אני לא רוצה להגיד איזה כי זה לא חשוב לקהילה כרגע, אני רוצה לייצר אחדות, אז התשובה היא לא. אני רוצה שיבחרו בי בגלל השקיפות, בגלל העשייה שלי, את יודעת מה? מבחינתי שלא יתמכו בי כי זו לא הפוליטיקה שלי, אבל אני יודע שכל מי שמאמין מי יבחר בי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר