שפרה זייני ומשפחתה
שפרה זייני ומשפחתה

שמו לה רגל מלמעלה: "הרב מאזוז לא רוצה נשים ברשימה"

"המועצה באשדוד היא מועצת עיר גברית"- לשפרה אגמי זייני היו תוכניות אחרות, אבל איחוד של סיעת 'קול הלב' עם מפלגת 'יחד' גרמה להדרתה מטעמי מגדר

פורסם בתאריך: 4.10.18 14:57

     

בעקבות הצהרתה של שפרה אגמי זייני לפני כחודשיים, אשר בכוונתה להתמודד בבחירות למועצת העיר, חזרנו אליה כאשר מצאנו שבמקום השלישי בסיעת "קול הלב" נבחר המועמד יוחאי וקנין, נציג של האיחוד הלאומי באשדוד, בראשותה של שפרה עצמה. ניכר כי בתו של הרב יוסף זייני, לא נבחרה לייצג את האיחוד הלאומי בסיעה, מטעמי מגדר.

שפרה, בהתחלה רצית לפתוח רשימה משלך, בתור נציגת האיחוד הלאומי, מה קרה שאת אפילו לא ברשימה?
"הייתי ברשימה משלי וחזרתי ל'קול הלב'".

ואת עדיין לא מופיעה פה.
"נכון, אני לא מופיעה כי "קול הלב" חברו ל"יחד" (מפלגת "יחד- העם איתנו בראשות אלי ישי"), והרב מאזוז (המנהיג הרוחני של מפלגת "יחד") אמר שהוא לא רוצה נשים ברשימה".

אפילו לא אישה שהיא נציגת האיחוד הלאומי?
"זה לא קשור לנציגה עצמה, אם זו הייתי רק אני, האישור היה עובר ברמה המקומית, אבל הוא לא רצה ליצור פתח ברמה הארצית, אז שמתי נציג מטעמי ברשימה- יוחאי וקנין".

זה מספיק לטעמך?
"זה אף פעם לא מספיק, זו עדיין לא אני. אנשים מכירים אותי במהלכים ובעקרונות שלי, עד כמה שיוחאי וקנין הוא אדם משכמו ומעלה, הופעל עליי לחץ מאוד חזק מהבית היהודי, שמו לי רגל מלמעלה, וזה גרר לחץ גם מהאיחוד הלאומי. אני נשארתי בלי תקציב, והרבה התמודדות של איומים, איומים על חברים קרובים שיפטרו אותם, כל זה על עצם העובדה שאישה מהמגזר הדתי לאומי תפתח רשימה משלה ולא תחבור אליהם".

חשבת להצטרף ללביאות?
"פניתי אליהן. אבל לשים אותי בקול חמישי, כדי לקבל את הקולות של הציבור שלי ובסוף לשבת במאסף, היה חסר טעם מבחינתי, בנוסף לעובדה שמדובר במקום עם קושי להגדיר את העקרונות והגבול הדתי שלו, אז נשארתי עם הרשימה שלכאורה הכי מייצגת אותנו מכל הרשימות הקיימות מבחינה אידיאולוגית, מבחינה דתית, מבחינת הכל".

לציבור שלנו מאוד חשוב העקרונות שלנו, הוא לא קיצוני כמו החרדים, הוא לא יקום ויסגור פה את העיר כי אנחנו לא כאלה. אנחנו ציבור שמבין שאנחנו חיים ביחד פה, ושהאוכלוסייה פה מורכבת מכל גווני הקשת, אבל עדיין יש לנו את העקרונות שלנו, לא נשב ונהיה שותפים לדברים שנוגדים את העקרונות שלנו".

אם לא ל'קול הלב' למי היית חוברת?

"היחידים שאפשר היה לחבור ביניהם במצב הנוכחי של הציבור בעיר הם "האשדודים" ביחד עם "קול הלב", כי חלק קטן מהציבור יילך ויצביע ש"ס. לחמני נגיד, היה אכזבה, אני מכירה את לחמני הוא בנאדם מקסים,  עם חסד, אם הוא לא היה יוצא אנטי-דת הוא היה מקבל את הקולות שלנו בעיניים עצומות.

היום יותר קל לי לבחור בקול הלב ולהביא אותו לקלפי. הציבור רוצה להצביע למישהו שהוא מכיר, כרגע יושב ברשימת קול הלב מישהו מטעמי, בר כח שלי, אפשר לסמוך עליו".

רשימה דתית לאומית עם נשים, תהיה בבחירות הבאות?
"אם הבית היהודי לא היה שם רגל, זה כבר היה עכשיו. אבל בגלל לחצים פנימיים, אני מאמינה שבמהלך השנה- שנתיים הקרובות תהיה לך רשימה ולא רק עם אישה דתייה, לדעתי יהיו לך גם חרדיות.
היום הרבנים מבינים שאי אפשר למדר את הנשים, הנשים עושות פה עבודה מעל ומעבר. יהיו רשימות של הציבור שלנו שיהיו שם גם נשים חרדיות, יש קבוצה לא קטנה בכלל. את תראי את זה, ובגדול".

"המועצה באשדוד היא מועצת עיר גברית, כולם רצו לשים אישה כי היום זה IN, אבל כמעט כל הרשימות שמו אישה במקום השלישי ומטה, אבל האגו שלהם מקשה עליהם לפנות את המקום הראשון או השני לטובת אישה.  זה לא קשור לציבור, זה קשור לתפישה אשדודית קצת. בירושלים יש לך ראשי רשימות נשיים, ולא אחת או שתיים, גם ברעננה ובכפר סבא".

אז מה חדש בין עכשיו לעוד שנה?
"הציבור שלנו עבר הרבה טלטלה לאחרונה, עצם זה שהעזתי לקום ולצאת, זה גרם לציבור לחשוב מחוץ לקופסא, עצם החשיבה שגורמת לציבור שלנו לא ללכת כמו עיוור לקלפי, גורמת לי להרגיש שעשיתי את שלי. אנשים היום מדברים אחרת בציבור, רק השינוי הזה שווה המון מבחינתי".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר