המשתתפים מהקהילה ההודית הגיעו אל המטה המרכזי של סיעת "אשדוד תנצח"
המשתתפים מהקהילה ההודית הגיעו אל המטה המרכזי של סיעת "אשדוד תנצח"

חוג בית: ד"ר אלי לחמני בביקור בני הקהילה ההודית

רונן קולטקר, נציג הקהילה ההודית בסיעת "אשדוד תנצח" מציף את הבעיה: "האם בשביל מופעי תרבות, אנחנו צריכים להמשיך לנסוע לבאר שבע?"

פורסם בתאריך: 16.9.18 15:13

     

המועמד לראשות העיר אשדוד, ד"ר אלי לחמני, נפגש במוצאי השבת עם עשרות משתתפים מהקהילה ההודית והציג בפניהם את תכנית 100 הימים שלו, במסגרתה הוא מתחייב להראות שינוי.

המשתתפים מהקהילה ההודית הגיעו אל המטה המרכזי של סיעת "אשדוד תנצח", בכדי לשמוע את דבריו של ד"ר אלי לחמני, המועמד לראשות העיר אשדוד ויו"ר סיעת "אשדוד תנצח", וכן את מספר 2 ברשימה, עו"ד אופיר לסרי ונציג הקהילה במפלגה, רונן קולטקר, אשר נשאו דברים בפני המשתתפים.

לחמני

בפתח המפגש קולטקר, נציג הקהילה במפלגה והודי בעצמו, נשא דברים בפני המשתתפים והזכיר את הבעיות הקיימות בקהילה לרבות המחסור בתרבות והמרכזים הקהילתיים הנוגעים למסורת ההודית. "מהשיחות שקיימתי עם ד"ר אלי לחמני הבנתי שהוא מודע לקיפוח העדה ההודית. האם בשביל מופעי תרבות, אנחנו צריכים להמשיך לנסוע לבאר שבע? מדוע? כך גם באקדמיה, כך גם בחינוך, כך גם בספורט, כך גם במקומות התעסוקה ובהייטק – ולכן הגיעה העת לעשות מעשה".

״לד"ר אלי לחמני יש תכנית אופרטיבית מדוקדקת, עם ועדות היגוי שיודעות בדיוק איך לעשות את השינוי הנחוץ עבור כלל העיר, תוך 100 ימים. זוהי הזדמנות פז עבור העיר אשדוד בכלל ועבור הקהילה ההודית בפרט –  הזדמנות שלא תחזור. יש כאן מועמד ראוי וזה הזמן לתמוך בו ולמנות כאן ראש עיר חדש שיגרום לכך שהעיר הזאת תיראה אחרת, שיהיה שוויון בין כל המגזרים, שנגדל את הילדים שלנו על פי העיקרון 'חיה ותן לחיות'".

עוד הוסיף כי: "לפני שהכרתי את תכנית 100 הימים עליה מדבר ד"ר לחמני תכננתי לעזוב את העיר, אישתי ואני החלטנו לקום וללכת כמו עשרת אלפים צעירים אחרים. כשהבנתי שדברים יכולים להשתנות, החלטנו להשהות את העזיבה. בזכותו החלטנו להילחם, אמרנו שלפני שאנחנו מוותרים על הבית אנחנו קודם כל נילחם, הוא הביא לי תקווה – ולכן החלטתי להצטרף דווקא לד"ר לחמני ולסיעת 'אשדוד תנצח'. היום אני נלחם הכי חזק כדי שיהיה פה יותר טוב ויותר כיף לחיות בבית שלנו – כי מגיע לנו!״.

על פי תוכנית מאה הימים של ד"ר לחמני, נכתב בהקשר התרבותי כי העירייה תדאג להשקעה גדולה יותר בתרבות על פי מפתח של תקציב לפי תושב, וכי הסיעה תביא את התרבות לבית התושבים על ידי הקצאת תקציבים לכל הרובעים בהתאמה לגודל הרובע.

במהלך הערב ד"ר לחמני הודיע כי לאחרונה חתם על אמנה לקידום שוויון מגדרי הרשויות המקומיות, בו התחייב להיות שותף לעקרון כי השתתפות שוויונית של נשים וגברים בהנהגת הרשות המקומית הינה מהערכים היסודיים של חברה דמוקרטית. בהתייחסו לתרבות ולתעסוקה באשדוד אמר: "המצב בשני התחומים האלה חורה לי מאוד, אנו חסרי תרבות בעיר הזאת – וצריך לשנות זאת".

בנושא פיתוח העיר והתעסוקה ציין "יש לנו תכנית שלמה – 'מסלול ירוק' לעסקים חדשים וקיימים – אשדוד יכולה, צריכה וחייבת להיות מרכז ארצי מוביל לחברות ועסקים שיגיעו אליה ויפעלו בה. כבר עכשיו אני נפגש עם בעלי ומנהלי חברות ומציע להן להיקלט בעיר".

"במקביל" הוסיף ד"ר לחמני, "בכוונתי לסייע לתושבי העיר בלימודים לקראת הסבה לעבודה בחברות ובעסקים החדשים שיגיעו לעיר. גם העסקים הקיימים מזה שנים והחברות הקיימות ופועלות בעיר ייהנו מההטבות שישנו בסופו של דבר את מפת החברות והעסקים בעיר, יוסיפו המון מקומות עבודה לתושבי העיר ויהפכו את דופק החיים העסקי בעיר לתוסס ודינמי".

סוגיית המשפחות המוחלשות בעיר עלה במהלך המפגש כאשר עו"ד אופיר לסרי, מספר 2 ברשימה, ציין כי גם עניין זה מצוין בתכנית 100 הימים ובכוונת הסיעה להציב את התושב במרכז לרבות שיפור וייעול שרותי העירייה ודאגה למשפחות הנמצאות בקו העוני. "התושב יהיה במרכז וזו הבטחה! יתרה מכך, העיריה בראשותו של ד"ר לחמני תשקיע משאבים רבים בכדי לתמוך במשפחות הזקוקות לכתף תומכת, על ידי סיוע במעונות היום, ויום לימודים ארוך, כן, קידום אותה האוכלוסייה ע"י אפליה מתקנת שתוציא אותן מחיי העוני והדלות".

 

 

 

תוכנית 100 הימים במלואה:

חינוך

המטרה: הפיכת מערכת החינוך באשדוד לאיכותית

השינויים הטכנולוגיים העצומים בעולמנו לא פסחו גם על מערכת החינוך אשר משתנה ומתקדמת ללא הרף. המטרה שלי היא להשקיע משאבים כספיים עצומים לא רק בגידול במספר התלמידים הזכאים לתעודת בגרות אלא גם – ואולי בעיקר – בנושא האיכותי. מערכת החינוך של עירנו תפעל להכשיר את התלמיד להתמודד ולהצליח להשתלב בעולם המשתנה ללא הרף ולמצוא בו את מקומו בראש הסולם! יש לנו בני נוער מוכשרים הצמאים להתפתח ולרכוש השכלה ברמה הגבוהה ביותר. אני אדאג להעניק להם את החינוך הערכי והאיכותי ביותר הקיים בישראל. זו הבטחה!

— הקמת מיזם עירוני מקומי להפחתת מספר ילדים בכיתות. המטרה: עד 30 תלמידים בכיתת לימוד, השקעה אדירה בתלמידים הזקוקים לכתף תומכת כדי להתקדם ולהשכיל.

— הקמת מערך השתלמות מקומי עירוני ועידוד מורים ללימודי תארים מתקדמים להעלאת פרופיל המורה.

— הקצאת משאבים גדולים יותר לתחזוקת ופיתוח בתי הספר ליצירת מקומות לימוד נאותים יותר לילדינו.

— אפעל לייעול מערך כוח האדם העירוני בבתי ספר והקמת מנהלים מרכזים לפיקוח על שיקום והפיכת בתי ספר למוסדות חינוך ראויים בכל רחבי העיר ברמה אחידה, שתיקבע על ידי אדריכל מרכזי שיקבע את הסטנדרטים של בתי הספר, את הכיתות, הריהוט וציוד לכל בתי הספר.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות יוקם צוות היגוי שיעביר תוך 100 ימים תכנית עבודה אופרטיבית לביצוע

אקדמיה

אשדוד תהיה  עיר אקדמית! אביא לאשדוד מכללה או שלוחה של אוניברסיטה שתהפוך תוך שנים ספורות לאוניברסיטה עצמאית. אשדוד נחשבת לעיר גדולה ומשמעותית. חשוב לנו מאוד שהמוסד האקדמי יהיה מוסד נחשב בתחומי הטכנולוגיה כמו גם בתחומים החשובים לעיר כדוגמת בריאות, סוציולוגיה ומדעי החברה. צעירי העיר לא חייבים לנדוד בבקשם לרכוש תואר אקדמי. ניתן ואפשר לפאר את עירנו במוסד אקדמי נחשב ומכובד. במסגרת זו ניתן להפוך את המבנה הצמוד לבית החולים ועומד כאבן שאין לה הופכין מזה שנים רבות לאקדמיה ללימודים לרפואה וסיעוד.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות יוקם צוות היגוי שיעביר תוך 100 ימים תכנית עבודה אופרטיבית לביצוע.

דיור

בשורה לצעירי אשדוד: דירה באשדוד במחירים הזולים  במאות אלפי שקלים! עיריית אשדוד באמצעות החברה הכלכלית העירונית, תהיה אחראית להקמת דירות לזוגות צעירים. המיזם יאפשר לצעירי אשדוד לרכוש דירה במחיר מוזל, באמצעות הקמת קבוצות השתתפות ממוסדות ומקצועיות, ללא סיכון כספי. העירייה בראשותי תעשה בדיקה שתגרום לשינוי בתוכנית הסכם הגג כך שרמת איכות חייו של התושב לא תפחת ואף תשתפר. התכנית מיועדת לבני אשדוד בלבד: זוגות צעירים, זכאים של משרד השיכון וחיילים משוחררים. איך זה יעבוד? החברה הכלכלית תקבל לחזקתה קרקע המיועדת לבנייה לזוגות צעירים, תארגן קבוצת השתתפות ותבצע עבורה את הבניה. עלות הקרקע ידועה מראש וכך גם עלות הבנייה ולכן עלות הרכישה תהיה ידועה מראש לרוכשים הפוטנציאלים. בשיטה זו עשויים מחירי הדירות להיות נמוכים במאות אלפי שקלים ממחיר השוק וזאת בזכות הפחתת עלויות והוויתור על הרווח הקבלני.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות הקמת צוות היגוי שיעביר תכנית אופרטיבית לביצוע תוך 100 ימים.

פיתוח העיר ותעסוקה

"מסלול ירוק" לעסקים חדשים וקיימים – אשדוד יכולה, צריכה וחייבת להיות מרכז ארצי מוביל לחברות ועסקים שיגיעו אליה ויפעלו בה, כדוגמת ערי נמל אחרות ברחבי העולם כברצלונה, רוטרדם וסן פרנסיסקו. אדאג מצד אחד להיפגש עם בעלי ומנהלי חברות ולהציע להן "חבילת הטבות" שתסייע להן להיקלט בעירנו ומצד שני אסייע לתושבי העיר בלימודים לקראת הסבה לעבודה בחברות ובעסקים החדשים שיגיעו לעיר. גם העסקים הקיימים זה שנים והחברות הקיימות ופועלות בעיר ייהנו מההטבות אשר ישנו בסופו של דבר את מפת החברות והעסקים בעיר, יוסיפו  המון מקומות עבודה לתושבי העיר ויהפכו את דופק החיים העסקי בעיר לתוסס ודינמי.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות הקמת צוות היגוי שיעביר תכנית אופרטיבית לביצוע תוך 100 ימים.

* במקביל ניפגש, אני וצוות ההיגוי, עם מנכ"לי מפעלי הייטק מהמובילים במדינה על מנת להציג בפניהם את תכניתי ולשכנעם להעביר את מפעליהם לאשדוד.

 

תרבות

מזון רוחני עשיר לתושבי העיר – ההשקעה בתרבות לסוגיה השונים תעלה מדרגה משמעותית. העיריה תדאג להשקעה גדולה יותר בתרבות על פי מפתח של תקציב לפי תושב. בנוסף, נפעל להביא את התרבות לבית התושבים על ידי הקצאת תקציבים לכל הרובעים בהתאמה לגודל הרובע.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות!

ספורט ופנאי

העיריה בראשותי תפעל ותשקיע בחיזוק פעולות רשות הספורט והרחבת פעולות הספורט העממי, נחזק את כל קבוצות הספורט התחרותי בכל הענפים בכלל ובכדורגל וכדורסל בפרט כך שתבוטל האפליה בנושאי התקצוב לקבוצות אלו. בנוסף נרחיב משמעותית את הפקת אירועי ספורט והספורט האתגרי לקהל הרחב.

אבטל את החלטת העיריה על הפיכת המבנה ברובע י"ג שיועד להיות קאנטרי קלאב למבנה מסחרי ואדאג כי המבנה יחזור לייעודו המקורי.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות החברה הכלכלית של אשדוד תונחה לחזור לפרויקט הקאנטרי קלאב ברובע י"ג ולסיימו תוך 6 חודשים. לעניין שינוי התקצוב יבוצע בהעברת אישור התקציב לשנת 2019.

מקומות בילוי לצעירים

זהו לא סוד כי צעירי אשדוד מבלים בעיקר מחוץ לעיר – אשנה זאת במידית. העיריה תקל על בתי עסק שיפעלו בסופי שבוע, תעודד הקמת מתחמי ומקומות בילוי ראויים, הקמת מתחם בתי הקולנוע במתחם ביג, הקמת מתחם ומרכז בילוי ראוי מסביב לאגם ושינוי של חוק העזר העירוני אשר יאפשר פתיחת מרכזי הבילוי בסופי השבוע.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות!

ניהול כספי העירייה

הניהול יהיה יעיל , מדויק, לא מושחת ובעקבות זאת מיסי הארנונה לא יעלו! לא צריך להכביד על התושבים. הניהול של תקציב העיריה יהיה אפקטיבי ולא בזבזני. אפנה למשרד הפנים ואדרוש לא להעלות את הארנונה ואף להפחיתה. אין לי ספק כי משרד הפנים ייענה לבקשה לאחר שיבדוק ויגלה כי התקציב מנוהל באופן מדויק, חכם ולא בזבזני.

לוחות זמנים:  מיד לאחר הבחירות!

התושב במרכז

שיפור וייעול שרותי העירייה  -התושב יהיה במרכז זו הבטחה! העירייה תהיה זמינה וקשובה לאזרח. ל"כרטיס תושב" יהיו איכויות והטבות משמעותיות. לתושב תהיה שקיפות המידע אודות התהליכים השלטוניים כמו: סכנות בריאותיות וסביבתיות, תכניות הבנוי ופיתוח סביב ביתו ובמקומות הציבוריים בעיר – וכן כל מידע הדרוש לרווחתו.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות!

כתף תומכת לאוכלוסיות מוחלשות

לצערנו הרב אשדוד הינה השלישית בגודלה בהיקף בעיות העוני. העיריה בראשותי תתמודד ותשקיע משאבים רבים בכדי לסייע לזקוקים לכתף תומכת ובכדי למחוק את החרפה מעירנו. נסייע בשיקום וסיוע למשפחות ובמיוחד לילדים על ידי סיוע במעונות היום ויום לימודים ארוך וכן קידום אוכלוסיות מוחלשות ע"י אפליה מתקנת שתוציא אותן מחיי העוני והדלות.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות!

שיקום

שיקום רובעים ותיקים ושמירה על רמת אחזקת רובעים חדשים – העירייה תפעל במידית לרביזיה ולשינוי ארגוני במנהלות הרובע, בחינת יעילות עבודתן וביטול כל הכפילויות מול עבודת אגפי העירייה העוסקים בתחום. במסגרת זו תהיה הקצאת משאבים תקציבים עירוניים משמעותיים למנהלות הרובעים השונים וייבנה מפתח לבחינת איכות תפקודן ויעילות טיפולן בפניות וצרכי התושבים. במקביל תבחן העיריה צמצום מנהלות מיותרות. מנהלות הרובע יקבלו תקציב משמעותי לפיתוח מקורות המסחר והתעשייה בתחומי הרובע, לפיתוח רובעי-מקומי וסלילת כבישים, תיקון מדרכות, תיקון קירות הפרדה ציבוריים, תיקון גני משחקי ילדים על פי החלטות מנהלות רובעים.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות!

תיירות

השקעה ופיתוח אדיר של נושא התיירות  -לאשדוד יש את הנתונים התיירותיים המושלמים במדינה – חופי ים מרהיבים, מיקום מרכזי, נמל למעגן ספינות נוסעים ועוד. אשדוד תהיה לריביירה התיירותית המבוקשת בישראל! ההשקעה בתיירות תביא לשינוי אסטרטגי חיובי בכל התחומים ובעיקר לרווחה כלכלית ומקורות תעסוקה לתושבי העיר. העירייה בראשותי תשקיע בהקמת אטרקציות תיירותיות כגון: בריכת גלים, בריכת גלישה על קו החוף, יצירת מוקדי תיירות סביב אתרים ארכיאולוגים והקמת ותשתיות תיירותיות אשר יביאו בעקבותיהן הן רשתות של בתי מלון שיבנו לאורך החופים והן את אוניות הקרוזים אשר יאפשרו לנוסעים לבלות ולקנות בעירנו. מיד עם היבחרי, העיריה תיטול את האחריות על המרינה באמצעות החברה העירונית ותהפוך אותה למרינה בין לאומית וכן תבצע במידית שינוי החלטה לבניית השלולית והקמת אגם עמוק ומחובר לים שיהווה אטרקציה בפני עצמה.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות הקמת צוות היגוי שיעביר תכנית אופרטיבית לביצוע תוך 100 ימים.

תחבורה

הסוף לפקקים – תושבי אשדוד תקועים בפקק – זו המציאות בחלק גדול מאזורי העיר.  אפעל במיידית למיפוי תעבורתי יעיל של הכבישים הבעייתיים. תיעשה רביזיה בתוכנית התחבורה העירונית המסורבלת תוך כוונה להגיע לתכנית פעולה בזמן קצר ככל שניתן. נתיבים שיועדו אך ורק לתחבורה ציבורית יתחלפו ויהפכו לנתיבים מתחלפים אשר בשעות הבוקר ישמשו את התחבורה הציבורית ואחר הצהרים ובלילה ישמשו את כלל הציבו. אקדם הקמה מידית של שני מחלפים נוספים בכניסה וביציאה מהעיר שישחררו את העומס הרב. כך נשחרר את תושבי העיר מהסיוט היומיומי המעיק והמעצבן.

לוחות זמנים: מיד לאחר הבחירות!

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר