ישיבת מועצה. צילום: אורי קריספין
ישיבת מועצה. צילום: אורי קריספין

מספר חברי המועצה באשדוד יעלה ל-29

השינוי יחול כבר מהבחירות המונציפאליות הקרובות. כיום מועצת העיר אשדוד מונה 27 חברים

פורסם בתאריך: 25.6.18 13:24

     

ש הפנים אריה דרעי פרסם לפני זמן קצר עדכון למספר חברי המועצה ברשויות המקומיות כבר החל מהבחירות הקרובות שייערכו ב-30 באוקטובר. זאת, בהתאם לכמות האוכלוסייה בכל רשות.

על פי הצו של שר הפנים מספר חברי מועצת העיר אשדוד יעלה מ-27 כיום ל-29 בעקבות הגידול באוכלוסיית אשדוד שחצתה את רבע מיליון התושבים ומונה 251,206 נפש.

ואילו במועצה המקומית גן יבנה שבה חיים 23,838 נפש, לא יחול שינוי ומספר חברי המועצה שלה ישאר 13.

יום הבחירות לרשויות המקומיות הוא ב-30.10. אם יהיה צורך בסיבוב נוסף – במצב שאף אחד מהמועמדים לראשות לא עבר את הרף של 40% – יתקיים שבועיים לאחר מכן סיבוב שני – ב-13.11.

״חתמתי על הצו כדי להסדיר את מספר חברי המועצה בכל רשות בארץ בהתאם לגודלה", אמר השר דרעי, והוסיף: "חשוב כבר כעת, לפני הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו באוקטובר השנה, שבכל רשות, קטנה כגדולה, יידעו התושבים והמתמודדים כמה חברי מועצה יכהנו במליאת המועצה. החתימה על הצו היא צעד נוסף שאנו עושים כדי שהבחירות לרשויות יתקיימו בסדר ובהגינות״.

דרעי. צילום – אמיל סלמן

קישור לטבלת חברי המועצה בכל הרשויות המקומיות (עיריות ומועצות מקומיות)  כולל יו"ש:

http://www.moin.gov.il/NationalSupervision/Pages/Bchirotmuni.aspx

המדובר בצו שקובע את מספר חברי המועצה לפי מפתח אחיד לקביעת מספר חברי המועצה שנחתם בשנת 2011 וזאת על פי מספר התושבים ברשות המקומית. מספר חברי המועצה הקטן ביותר יהיה חמישה וזאת לרשויות עד 1000 תושבים ו-31 לרשויות מעל 300,001.

מספר התושבים ברשות הקטנה ביותר הוא במעלה אפרים המונה 1,641 שם מספר חברי המועצה נקבע ל-7 והוא יחול גם ברשויות נוספות כמו יסוד המעלה, מטולה, עג'ר, כפר שמריהו, מגדל ועוד. 31 חברי מועצה יבחרו ברשויות מעל 300,001 תושבים והם יחולו על תל אביב יפו וירושלים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר