ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לצידו של אריה מימון ראש המינהל החינוך צילום: אסף ליבוביץ'
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לצידו של אריה מימון ראש המינהל החינוך צילום: אסף ליבוביץ'

לסרי: "תלמידי כיתות ה׳ עד י״ב ילמדו עד ארבעה ימים בשבוע בשונה ממתווה משרד החינוך"

במסיבת עיתונאים הציג ראש העיר את המתווה פתיחת שנת הלימודים הקרובה במוסדות החינוך באשדוד אך הוסיף פניה לציבור ותלמידים - "לא להגיע לבתי הספר על הסימנים הקטנים ביותר"

פורסם בתאריך: 25.8.20 15:39

     

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (שלישי) בלשכתו, עסק ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בהערכות העירייה לקראת לשנת הלימודים שתחל בשבוע הבא בהתאם להנחיות האחרונות של משרד הבריאות והחינוך. בבסיס הערכות לפתיחת בתי הספר, הגנים ומסגרות החינוך המיוחד בעיר עומדת ההבנה כי מדובר במקורות ההדבקה העיקריים וכי פיקוח ושמירה מחמירה על כללי התו הסגול, יגנו על התלמידים ויאפשרו שמירה של שגרת לימודים. אך במיוחד ימנעו הדבקה רחבה יותר בכל העיר, כמו זו שחווינו בתחילתו של הגל השני עם חזרת התלמידים למסגרות החינוכיות.

במהלך מסיבת העיתונאים הוצג המתווה לפתיחת הכיתות על פי שכבות הגיל השונות. עם זאת הוסיף ראש העיר כי להבדיל מרשויות מקומיות אחרות ובשונה ממתווה משרד החינוך, תלמידי כיתות ה' עד י"ב ילמדו עד ארבעה ימים בשבוע. בהצגת המתווה הדגיש לסרי את החשיבות של הקפדה במיוחד על התלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים. אשר לדבריו על פי מחקרים, מדובר בקבוצות המדבקות באופן זהה כמעט למבוגרים. זאת לעומת ילדים קטנים, עד גיל 10 שנמצאו כמדבקים הרבה פחות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מתווה יום הלימודים בעיר אשדוד:

גנים וכיתות א' – ב':  למידה כבשגרה, ללא פיצול כיתות, לפחות 5 ימים בשבוע, בימים א'-ה'.

כיתות ג' – ד': למידה בקבוצות קטנות וקבועות, עד 18 תלמידים, 5 ימים בשבוע בימים א'-ה'.

כיתות ה׳ – י"ב: על פי מתווה עיריית אשדוד, תלמידי כיתות אלו ילמדו בקבוצות של עד 18 תלמידים, שלושה עד ארבעה ימים בשבוע, לעומת שני ימי לימוד בשאר הארץ.

חינוך המיוחד: לימודים כבשגרה.

מתוך מסיבת העיתונאיים לקראת שנת הלימודים הקרובה צילום: עיריית אשדוד

על אף המתווה שהוצג, ראש העיר ניצל את המעמד לפנות לתלמידים, הורים ואנשי חינוך בבקשה לאחריות אישית וערבות הדדית בנוגע לנגיף והדבקתו. "בכל לשון של בקשה, לא להגיע לבתי הספר על הסימנים הקטנים ביותר, הפעולה הזו תעזור לנו ביחד לבלום את הנגיף באשדוד". כמו כן, כל הורי התלמידים בעיר יקבלו בימים אלה מכתב המדגיש כי "בכל מקרה של הופעת חום אפילו קל, או אחד התסמינים של שפעת (נזלת, כאב, גרון, שיעול) לא להגיע בשום אופן לבית הספר".

ראש העיר אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי: ״מתוך ההבנה שמגפת הקורונה עשויה ללוות אותנו לאורך תקופה ארוכה, נערכנו כבר במהלך שנת הלימודים תש״ף לקראת פתיחת שנת הלימודים הנוכחית. בתוך כך, שופצו כיתות לימוד ומבנים במוסדות החינוך ברחבי העיר, בהיקף של למעלה מ-11 מיליון שקלים, נוסף על הוספת צוותי הוראה מקצועיים
והכשרת מתחמים במתנ״סים ובמבנים נוספים ברחבי העיר, במטרה לעמוד בדרישות משרד הבריאות והחינוך וכדי שתלמידי אשדוד יוכלו ללמוד באופן המיטבי ביותר, תוך שמירה על בריאותם".

כך, בעוד שבוע מהיום באשדוד יחזרו למעגל הלימודים 58,701 תלמידים ב-604 מוסדות חינוך בעיר. מהעירייה הוסיפו כי לצד ההקפדות על הנחיות משרד הבריאות, מינהל החינוך בעיר נערך לפתיחת שנת הלימודים הקרובה תוך בניית מערך לימודים חדש בהתאם לתוכנית הלימודים שנקבעה על ידי משרד החינוך עם דגש להשלמת הפערים שנוצרו במהלך שנת הלימודים האחרונה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר