תלמידי כיתת מופת בכפר הנוער כנות בהכנות לשנת הלימודים הבאה. צילום באדיבות כפר הנוער כנות

לראשונה בישראל: כיתת מופת אמנות בכפר הנוער כנות

רשת מופת מקימה כיתת אמנות בכפר הנוער כנות – נעמ"ת. בכיתה התלמידים יתמקצעו באחד מתחומי אמנויות הבמה: מחול, מוזיקה, נגינה ותאטרון. הכיתה תרוץ כפיילוט בכפר ואם תזכה להצלחה תתפרש לבתי ספר ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 21.7.20 10:08

     

לראשונה בישראל תפתח כיתת מופת אומנות בכפר הנוער כנות, בכיתה יהיו שלושים תלמידים שיתמקצעו באחד מתחומי אומנויות הבמה: מחול, מוזיקה נגינה ותיאטרון במקביל ללימודים מדעיים. הכיתה תפתח בשנת הלימודים תשפ"א ותפעל כפיילוט בכפר, במידה ותזכה להצלחה תפתח בבתי ספר נוספים בהם פועלת רשת מופת.

רשת מופת (מתמטיקה, פיסיקה ותרבות קהילתית) היא מוסד ציבורי ללא מטרות רווח המקדם מצוינות לימודית וחברתית. הרשת פועלת ב 132 בתי ספר ברחבי הארץ, ביניהם כפר הנוער כנות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"בשנים האחרונות נכחתי לגלות שתלמידים מזניחים תחומי עיסוק אומנותיים לטובת מצוינות בתחומים המדעיים, כך עלה לי הרעיון להקמת כיתת מופת אומנויות בה התלמידים יתמקצעו בתחומים אומנותיים לצד לימודים מדעיים", אומר ד"ר חזי יוסף, מנהל כפר הנוער כנות. "הצגתי את הרעיון בפני מנכ"לית רשת מופת גברת אורנה שנידרמן ולשמחתי היא נענתה להצעה. בנינו תוכנית לימודים חדישה, גיסנו כיתה ומורים, קיימנו מחנה הכנה לתלמידי מופת אומנות, הכל ערוך ומוכן".

תלמידי כיתת מופת בכפר הנוער כנות בהכנות לשנת הלימודים הבאה. צילום באדיבות כפר הנוער כנות

על חזון כיתת מופת אומנות אומר ד"ר יוסף: ״בכיתת מופת אומנות אנחנו אומרים לתלמידים שניתן להיבחן במקצועות מדעיים ועדין לשמר ולפתח את תחום האומנות תוך פיתוח מיומנויות חברתיות וכישורי חיים. הכלים שהתלמידים מקבלים דרך הלמידה בכיתות מופת אלו כלים לחיים, אתה יכול להיות מצוין בעבודה ובמקביל להיות איש משפחה למופת, אלו לא סותרים האחד את השני. בסיום כל שנה תלמידי כיתת מופת אומנויות יציגו את פרי עמלם ויצירתם".

"ההצעה של ד"ר חזי יוסף להקמת כיתת מופת אומנות הגיעה בדיוק בזמן המתאים", משתפת מנכ"לית מופת אורנה שנידרמן, "הקמנו כיתת מפות מדעים ולאחריה כיתה בינלאומית בה הדגש היהעל שפה והכרת העולם, בכיתה הבינלאומית נכחתי לגלות שהתלמידים הולכים לבגרות במדעים ומצליחים בה לא פחות מהתלמידים בכיתת מופת מדעים, אז הבנתי שזהו לא המקצוע שמוביל להצלחה, אלא הכלים המוענקים בכיתה מופת. אנו מעניקים לכל ילד את הכלים בשפה שהוא רוצה לשמוע, השפה המדעית, העולמית או במקרה החדש שלנו השפה המוסיקאלית והכלים הם שמובילים להצלחה"

אורנה, אילו כלים חשוב לך להעביר בכיתות מופת?

"השקעה, שילד ידע שרק אם הוא ישקיע הוא יגיע. התמדה, תרגול, משמעת עצמית, פיתוח סקרנות, שאלת שאלות מבלי למהר לקבל תשובות. שהילד יחקור, יבין למה".

מהו החזון שלך לכיתת אומנות?

"שהתלמידים יקבלו ביטחון עצמי בנושאים שהם אוהבים ויבואו לידי ביטוי. אני בעד חיזוק החוזקות של הילד ולא השלמת חולשותיו. אם אני אהיה חזקה בתחום אחד, וחברה שלי תהיה חזקה בתחום אחר יחד נתחבר לקבוצה חזקה. אני לא מאמינה בשלמות, יחד מייצרים שלם גדול, לכל תפקיד יש משמעות".

הקמת כיתת אומנות, מה זה דרש מבחינה לוגיסטית?

"לשבור מוסכמות אצל צוותים חינוכיים שנענו לאתגר החדש בחפץ לב. היה ביקוש גדול לכיתה, היא התמלאה מהר ואם היא תצליח בכפר אנו נפיץ אותה בבתי ספר נוספים. מי שמוביל את הכיתה הוא המנהל, צוותי ההוראה, המנהיגות המקומית, אנחנו מספקים את הכלים, הם המובילים המנצח שבמקהלה".

תלמידי כיתת מופת בכפר הנוער כנות בהכנות לשנת הלימודים הבאה. צילום באדיבות כפר הנוער כנות

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר