ראש העיר אשדוד דר יחיאל לסרי ויניב קקון במפגש עם תנועת הצופים האשדוד. צילום עיריית אשדוד

הערב: מחאת נוער הצופים מגיעה לאשדוד

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והמשנה לו, יניב קקון, תומכים בתנועה וקוראים לממשלה לענות לבקשותיהם

פורסם בתאריך: 14.7.20 16:04

     

אחרי העצמאיים, האמנים, והעובדים הסוציאליים, גם הנוער בישראל מצטרף למחאות. היום (שלישי) מתכוננת תנועת הצופים לקיים מחאות בנקודות שונות ברחבי הארץ ולמחאות כנגד מה שמגדירים בתנועה כ"סכנת קריסה כלכלית". הצופים ותנועות הנוער הנוספות מוחאים על כך שבמהלך משבר הקורונה המתמשך נעצרה תמיכת המדינה על ידי תשלומים והושהו כלל פעילויות התנועות, כולל מפגשים עם החניכים ותכניות הקיץ הקבועות.

"חרף פניות לממשלת ישראל לתמוך בתנועה במשבר קשה זו, הוחלט באופן מפתיע וחסר תקדים על קיצוץ תמיכת המדינה בתנועות הנוער כבר בשנת 2020- החלטה שדינה אסון כלכלי" מסרו בתנועת הצופים.

באשדוד מתכוננים בני הנוער להתרכז בשלוש נקודות מרכזיות: רחבת העייריה, מתחם הביג פאשן,וצומת בני ברית/ מנחם בגין. ממשלת ישראל דורשים בתנועת הצופים הבטחה לרשת ביטחון לתנועות הנוער בישראל, וכי על זאת לעמוד בהתחייבותה ולהעביר את תקציב התנועות שעוכב במלואו. בנוסף, דורשים בתנועה תקציב נוסף שיכסה את הגרעון שנוצר לכאורה בשל החלטות הממשלה, שהביאה לצמצום בפעילות התנועה מחודש מרץ, לרבות טיולי פסח ומחנות הקיץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אתמול, הביע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי את תמיכתו במאבקם של תנועות הנוער. "תנועות הנוער באשדוד הן מקור גאווה לעיר" אמר לסרי. "גם במהלך ימי הסגר של הקורונה, בנות ובני תנועות הנוער היו הראשונים להצטרף למאמץ העירוני, בחלוקת סלי מזון ורכישת תרופות לקשישים, והם הראשונים להתייצב לכל משימה התנדבותית בעיר. הכוונה לקצץ בתקציביהן של תנועות הנוער ולהקפיא את פעילותן מקוממת מאוד. ניתן לראות בהן חלק ממערכת החינוך הפועלת בימים אלה תוך הגבלות נדרשות, ולאפשר גם לתנועות הנוער לפעול תוך הקפדה על ההנחיות. המשמעות המעשית של צמצום פעילותן ופגיעה בתקציביהן הינה סגירתן. כיוון שתנועות נוער חייבות לשמור על רצף פעילות, כדי לשמר את חיבור החניכים לתנועה".

גם המשנה לראש העיר יניב קקון הממונה על תיק הנוער ציין את תמיכתו במאבק, כבוגר של תנועת הצופים בעצמו. בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב: "גדלתי בתנועת הצופים, ריכזתי את שבט דותן וכיהנתי כרכז תנועות הנוער באשדוד. אני מכיר היטב את התרומה הגדולה של התנועות לאשדוד ואת ההשפעה הרבה שלהן על החברה כולה. אנחנו רואים זאת לאורך השנים ויותר מתמיד דווקא כעת, במשבר הקורונה. אני קורא לממשלת ישראל לקחת אחריות ולהעביר את תקציב התנועות במלואו, בנוסף לתקציב לגרעון שנוצר במשבר הקורונה."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר