בית ספר מפתן אשדוד. פבל

עמותת "ידידי המפתנים" לראש העיר: בטל את סגירת בי"ס מפתן

בעמותה טוענים: "אם בני הנוער יועברו למסגרות בתי ספר רגילות, יש סכנה גבוהה מאוד שייפלטו וידרדרו לסמים ולפשיעה"

פורסם בתאריך: 21.6.20 13:51

     

החלטת העירייה לסגור את בית ספר מפתן "חרמון" באשדוד, הפתיע הורים ואנשי חינוך. שכן, מדובר במסגרת המהווה מוצא אחרון עבור בני נוער שנפלטו ממסגרות חינוכיות אחרות, המוגדרים לרוב במצבי סיכון, ומאופיינים בהתנהגות א-סוציאלית וקשיים רגשיים. עמותת ידידי מפתנים פנו לד"ר יחיאל לסרי במכתב כשהם מבקשים שיחה עימו, וביטול ההחלטה.

על רקע הודעת משרד הרווחה, בניגוד להצהרות העירייה הראשוניות, כי הם אינם תומכים בתכנית, כמו גם ההפגנה שנערכה ביום שישי האחרון ברחבת העירייה בהובלת הנהגת ההורים העירונית. הבוקר, גם עמותת ידידי מפתנים הצטרפה למאבק.

במכתב שנשלח לראש עיריית אשדוד מבקשת העמותה להפוך את ההחלטה הגורלית עבור הילדים, ולהשאיר את בית הספר קיים ובמקומו. כמו כן ביקשו ראשי העמותה להיפגש עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בשלכתו כדי להסביר לו את חשיבות שימורו והפעלתו של המוסד הוותיק.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"בצער רב ובהפתעה שמענו על החלטת עיריית אשדוד לסגור את בית ספר מפתן 'חרמון' באשדוד, ושבכוונתכם לשבץ את הנערים והנערות במסגרות חינוכיות אחרות" כתבו יו"ר העמותה אהרן שטרן ומנכ"ל העמותה אלון יעקב לראש העיר. "המפתן היא מסגרת אופטימלית לנערים אלה. היא נותנת מענה טיפולי, שיקומי, חינוכי יום-יומית אשר משמשת רשת ביטחון קהילתית לבני נוער במצבי סיכון, על קצה רצף החינוך והטיפול בקהילה".

"לכל נער ונערה מותאמת תכנית אישית בכל התחומים, הרגשי, החברתי, הלימודי והמקצועי, הנער והנערה שותפים לבניית התכנית האישית" הוסבר במכתב. "הצוות במפתן הינו צוות רב מקצועי. האקלים במפתן הוא אקלים מחבק הבונה עם הנערים את האמון ההדדי ומעביר את כל אחד מהנערים מסלולי הצלחה הבונים את הדימוי העצמי והערכת המסוגלות העצמית שלהם".

"מפתן זה בית". ההפגנה נגד סגירת בית הספר היום ברחבת העירייה. צילום: דור גפני

ההפגנה נגד סגירת בית הספר, שישי ברחבת העירייה. צילום: דור גפני

"שום מסגרת פורמלית של בית ספר רגיל, לא יכולה לתת מענה לצרכיהם הרב ממדיים בתחומים הרגשי, החברתי, הלימודי והמשפחתי". פסקו מובילי הארגון הוולונטרי "אף מורה בבית ספר כל שהוא לא ילך לאסוף את בני הנוער מהבית או מהרחוב ולהביא אותם למפתן, זה קורה רק במפתן כי שם כל בן נוער הוא עולם ומלואו. אם בני הנוער יועברו למסגרות בתי ספר רגילות, יש סכנה גבוהה מאוד שייפלטו וידרדרו לסמים ולפשיעה".

"לאור האמור לעיל אנחנו במקשים לבטל את החלטתכם, לסגור את מפתן ולהחזיר את הנערים למערכת החינוך הפורמלית, השוויונית, התחרותית בה לא צלחו בעבר, תוך התעלמות מהקשיים הרב ממדיים, קשיים המחייבים תכנית טיפול ושיקום אינדיבידואלית התפורה על פי הקשיים והצרכים של הנער על מנת להרחיב על התוצאות השליליות הצפויות מהחלטתכם הנוכחית אנו מבקשים להתקבל לפגישה דחופה בלשכתך".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר