שידור חי: תלמידי י"ב באשדוד מוחים על ביטול הנשפים ומסיבות הסיום

פורסם בתאריך: 11.6.20 16:45

     

בעקבות החלטת משרד החינוך לבטל את הנשפים ומסיבות הסיום בבתי הספר עקב עליה במספר הנדבקים בקורונה יצאו מסיימי י"ב למחות על כך ברחבת העירייה:

יו"ר מועצת התלמידים בעיר, איתי כהן, תוהה מדוע חתונות מותר אבל מסיבות סיום ונשף אסור (בערך ב-2 דקות וחצי מההתחלה):


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




על פי הנחיות האחרונות במשרד החינוך, אירועי סיום שנה במוסדות יוגבלו לעד 50 איש, כולל תלמידים, הורים וצוות, תוך כדי הקפדה על כלל כללי הריחוק והיגיינה החלים על השוהים במרחב הציבורי ומילוי הצהרת בריאות. כמו כן המליצו במשרד החינוך להמיר קיומם של אירועים רבי משתתפים באמצעות מערכות מקוונות, כמו 'זום', למשל.

ההחלטה התקבלה באכזבה מוחלטת בייחוד מצד מסיימי כיתות י"ב, ששבו להתכונן לאירועי מסיבות הסיום ובייחוד הנשפים, בהם התלמידים משקיעים הרבה מזמנם וכספם. שכן, האלטרנטיבות שמציעים במשרד החינוך לקיום האירועים אינם מאפשרים כלל ביצוע שלהם על פי הרוח והמתכונת הרגילה.

כאמור, התלמידים בתמיכה של בהובלת מועצת התלמידים העירונית והורים רבים, מוחאים בניסיון ליצור שינוי בהחלטת משרד החינוך והממשלה, אך גם מקווים להשפיע על הגורמים בעירייה והעומד בראשה, בכדי לפעול לשינוי או עידון של ההחלטות ברמה המקומית.

כאקט מחאתי, הציבו התלמידים חופה מאולתרת כשהם עורכים "טקס חתונה" כשלצידם תמונה של מדינה ישראל. בכך מנסים התלמידים להדגיש את אחת הטענות המרכזיות שלהם, אירועים כמו חתונות מקבלים אישור אך קיומם שח אירועי סוף השנה שלהם נדחה על הסף תחת ההחמרות.

"בעצם חושבים שבגלל שאנחנו צעירים ולא אחראיים יכולה להיות התפרצות". נימק אחד התלמחדים המפגינים. "מה שבאנו פה לעשות זה להראות שהינה אנחנו יכולים לעשות אירועים כאלה עם הרבה אנשים תוך שמירה על ההנחיות".

 

בהפגנה נכח גם משנה לראש יניב קקון קקון הממונה על תיק הנוער והצעירים. בשעות הבוקר העלאה קקון פוסט בפייסבוק בו הוא תומך בדרישות התלמידים.

"אני גאה בבני הנוער שלנו שמשמיעים את קולם באופן ברור בדרישתם לחתום 12 שנות לימוד מאומצות באירוע פרידה ממערכת החינוך. יחד עם המורים שליוו אותם שנים, חברי הילדות וההורים שיעמדו גאים על ההישג המבורך" כתב קקון.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר