"ישאר פה דור אבוד" שגיא אלמקייס יו"ר אגודת הסטודנטים סמי שמעון בהפגנה מול המל"ג. צילום: התאחדות הסטודנטים SCE

סטודנטים מאשדוד מפגינים בדרישה לסיוע מהממשלה: "אנחנו לא מבקשים נדבות"

בהפגנה שנערכה אתמול מחוץ למבנה המל"ג בירושלים מבקשים הסטודנטים מהממשלה והמועצה להשכלה גבוהה למנוע מצב של "דור אבוד"

פורסם בתאריך: 25.5.20 12:10

     

משבר הקורונה הוביל לשפל כלכלי חדש עבור קבוצות רבות בחברה. על הפגיעה העמוקה בכיסם של אזרחים רבים נאמר כבר לא מעט, אך כעת עולה לשיח גם מצבם של ציבור הסטודנטים, אשר בהם הנגיף פגע לא רק בכיס אלא גם בלימודים עצמם. עכשיו סטודנטים מרחבי הארץ, וגם מאשדוד, קוראים למועצה להשכלה גבוהה ולממשלה לקחת אחריות ולדאוג גם להם.

על אף המשבר וסגירתם של מקומות רבים, במחוזות האקדמיה הצליחו לשמור על יציבות ונעשה מעבר מהיר ללמידה באופן מקוון, אך בעוד הלימודים כביכול ממשיכים וכך גם התשלומים למוסדות ההשכלה הגבוהה, סטודנטים רבים שעובדים בעבודות זמניות ומזדמנות נאלצו לצאת לחל"ת. כך נוצר מצב שהם נאלצים להמשיך לשלם את עלות התואר לרבות הוצאות המחייה ללא כל הכנסה יציבה, כאשר חצי מהם אף לא זכאיים לדמי אבטלה.

סטודנטים במכללת סמי שמעון. צילום: יובל קנר

סטודנטים במכללת סמי שמעון. צילום: יובל קנר

כתגובה למצב אגודות הסטודנטים בארץ פונים כעת לממשלה ולמל"ג למצוא פתרון שיעזור להם לשרוד את המשבר ובכך למנוע את אחוזי הנשירה הגבוהים שצפויים לבוא בסוף שנת הלימודים, או אפילו לפני. אתמול (א') בהפגנה שנערכה על ידי נציגי הסטודנטים מחוץ למבנה המל"ג בירושלים הם דורשים הקמה של קרן הלוואות עבור סטודנטים כפתרון ראשוני, ובהמשך אף החזר חלקי של התשלום השנתי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"יש הרבה סטודנטים שנכנסו למצב כלכלי בעייתי," מסביר שגיא אלמקייס יו"ר אגודת הסטודנטים של מכללת סמי שמעון באשדוד שגם נכח בהפגנה אל מול המל"ג. "עכשיו, כשהמשק חוזר, הם צריכים לעבוד במקום ללמוד, כדי לשלם את החובות. המל"ג והאוצר הם היחידים שיכולים לקבוע הוזלה כלכלית מערכתית בשכר הלימוד, זאת לא החלטה שהמוסד יכול לקבל בעצמו".

"בנושא הזה התאחדות הסטודנטים נכנסת לתמונה ויוצרת מערך של תשתית רחבה לסיוע לסטודנטים, מדרישה להקמת קרן סיוע לסטודנטים ועד החזרים של תשלום רב קו שלא מומש". אלמקייס מוסיף כי הוא וחבריו באגודה כבר במגעים מתקדמים עם מרכז כיוונים ועיריית אשדוד לתכנית סיוע עבור סטודנטים בעיר.

אלמקייס מבהיר כי ללא עזרת המדינה השנה צפויים תלמידים רבים להקפיא או לפרוש מהתואר האקדמאי. "פנו אלי עשרות על עשרות סטודנטים שאמרו לי שהם עוצרים ומקפיאים את התואר. סטודנטים זו קבוצה שתורמת ועוזרת לחברה, אנחנו לא מחפשים כסף שלא מגיע.

"כמו שנותנים כסף לעצמאיים שנפגעו מהמצב, גם סטודנטים זאת אוכלוסייה שיש עליה נטל נוסף הוא הפן האקדמאי, זה למעשה העבודה שלנו" מדגיש שגיא. "אנחנו רוצים שיהיה מענק ייעודי לסטודנטים במוצקה, במקביל הקמת קרן הלוואות בערבות המדינה לכלל הסטודנטים, ללא ריבית ובפריסת החזרי תשלום ותנאים נוחים. אנו מעלים את הנושא לממשלה למל"ג יום יום. אנחנו לא מבקשים נדבות, אנחנו מבקשים מה שמגיע לנו כדי שנוכל להמשיך ללמוד. אחרת ישאר פה דור אבוד".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר