ילדי אשדוד שבים לגנים. בתמונה: גן חרוב הבוקר. צילום: אסף ליבוביץ'

הבוקר: אחרי חודשיים של חופשת קורונה גני הילדים באשדוד נפתחו מחדש

הגנים ומעונות באשדוד שבים הבוקר לפעילות, הצהרונים יפעלו החל ממחר. "אני אמא לשני ילדים, יש לי בן בן 3 ובת בת 6, והיום חזרנו ללמוד, שני הילדים בפעוטון וגן עירייה", סיפרה אמא שליוותה הבוקר את בתה הבכורה לגן חובה, "התחושות הן מהכל ביחד". הורים רבים העדיפו שלא לשלוח בשלב את זה את הילדים לגנים

פורסם בתאריך: 10.5.20 08:27

     

הבוקר, ראשון, לאחר כחודשיים של הפסקה, גם גני הילדים באשדוד, לגילאי 3 עד 6, חוזרים לפעילות. בהתאם למתווה, החזרה ללימודים תבוצע בהדרגה ומספר הילדים בגן לא יעלה על 18 בסך הכל. בכדי לאפשר חזרה של כל הילדים, הפעילות בגן תפוצל לרוטציה של שתי קבוצות ראשיות, כשכל קבוצה תלמד שלושה ימים בשבוע. קבוצה א' בימים א-ג, וקבוצה ב' בימים ד-ו.

"אני אמא לשני ילדים, יש לי בן בן 3 ובת בת 6, והיום חזרנו ללמוד, שני הילדים בפעוטון וגן עירייה", סיפרה אמא שליוותה הבוקר את בתה הבכורה לגן החובה העירוני בו היא לומדת. "התחושות הן מהכל ביחד, מצד אחד הקלה כי אחרי חודשיים בבית זה נרוא קשה. מצד שני חשש כי המצב עוד לא נגמר, אבל כמה אפשר? צריך קצת לשחרר. זה קשה, במיוחד שאמא בחל"ת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בעניין ההנחיות שנתנה לילדיה לקראת החזרה לשגרה היא מוסיפה: "כל החודשיים האלה אני והילדים דיברנו על הנושא של היגיינה ושמירה, כל החודשיים האלה דיברנו על הנשוא, הם מודעים למה שקורה בחוץ, במיוחד איפה אסור לגעת, למה אסור לצאת, איפה סבא וסבתא. הם יודעים שלא לחב' ולא לנשק אחרים, התאמנו על כיף קורונה אז הם כן יודעים. אבל מצד שני הם ילדים, אז אני לא מצפה במיוחד מהקטן לכור לשמור יותר מידי  מרחק, אז בסדר, נעשה מקלחת ישר כשחוזרים לבית אחרי הגן, ונקווה לטובה ושתהיה חזרה לשגרה רגועה".

גם בחינוך החרדי. גני חב"ד באשדוד

בעיר אשדוד 256 גנים שבו לקבל את תלמידי הגן. הלמידה במהלך היום בגן תתקיים גם בחלוקה לשתי קבוצות, כשבכל קבוצה 9 ילדים. על פי ההנחיות הקבוצות אמורות להיות בהפרדה מוחלטת במתחם הגן כאשר הם ישתמשו בכלים ומשקים נפרדים ובתאים נפרדים בשירותים.

משרד החינוך ממליץ לגנים לבצע סבבים בימים בין הקבוצות הראשיות כדי לשמור על ההוגנות והשוויון בין ההורים. בכל מקרה, ומבקשים לערוך את השיבוצים בשיתוף ובהתייעצות עם ההורים.

יחד עם הגנים הציבוריים תחודש הפעילות של מוסדות לגיל הרך נוספים. גנים הפרטיים, צפויים לחזור להיפתח. באשדוד, פעילות הצהרונים של גני הילדים וכיתות א'-ב' תשוב בהדרגה החל מחר (שני), תוך כדי שמירה על אותה חלוקה לקבוצות של יום הלימודים. באשר למעונות היום אלו יפתחו עם מגבלה של עד 17 תלמידים, לכל משך השבוע ללא חלוקה לסבבים, כך שרק חלק מהילדים ישבו למסגרות אלו.

גן שקד באשדוד

החזרה ללימודים מותנת לבחירת ההורים, ואינה מחייבת. אומנם רבים השמיעו טענות כי החזרה החלקית ללימודים לא מאפשרת פתרון עבור הילדים לכל השבוע, עבור ההורים שמצופים לחזור לעבודה כרגיל.

ביקור שר החינוך רפי פרץ בבית הספר לחנ"מ "גוונים" באשדוד. צילום: מיכאל זימילשטיין

שר החינוך רפי פרץ מסר ערב חזרת הגנים: "מערכת החינוך נכנסת למסלול של חזרה לשגרה. נעמוד מקרוב שהגנים נפתחים בצורה טובה כפי שעשינו עם תלמידי כיתות א'-ג', עם החינוך המיוחד ועם כיתות יא'-יב' בשבוע שעבר. מאחל ברכה לכל צוותי הגנים והתלמידים בחזרתם המרגשת לשגרה.״

מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב: "פתיחת הגנים מהווה צעד חשוב ומשמעותי בחזרתה של המערכת לשגרה. ילדי הגן הנרגשים יפגשו צוות חינוך מסור, דואג ואחראי שעמל רבות כדי להכשיר את הגן לכבודם. ההכנות החלו מבעוד מועד לאורך השבוע האחרון, ובכלל זה גם פרסום המתווים. המציאות החדשה והמשתנה היא אתגר בעבור כולנו, ואנחנו נמשיך ללוות מקרוב כדי לתמוך ולסייע במענים הנדרשים. אני מאחל הצלחה לילדים ולצוותים החינוכיים".

החזרה לגנים מעלה שאלה לגבי חופשת ל"ג בעומר שאמורה להתקיים ביום שלישי הקרוב. מדובר ביום חופש שמעוגן בהסכם העבודה של המורים והגננות ולכן דרישות לביטולו העלו התנגדויות חריפות מצד ארגוני המורים. בחלק מהמועצות העירוניות בחרו להתערב בעצם וביקשו מהצוותים החינוכיים להמשיך ללמד גם ביום החופשה.

ביום שישי האחרון כתב ראש העיר יחיאל לסרי בעמוד הפייסבוק שלו כי ביקש מהנהלת מנהל חינוך וועד העובדים לקדם בהסכמה לימודים גם בל"ג בעומר בגני הילדים על מנת שלא לקטוע את הרצף הלימודי. תרם נמסר מידע נוסף בעניין.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר