לימודים מקוונים בכפר הנוער כנות צילום: כפר הנוער כנות

מכינה מקוונת בכפר הנוער כנות

מדי שנה כפר הנוער כנות- נעמת מקיים מכינה לתלמידים המועמדים להתקבל לכיתת מופת. השנה, בשל ווירוס הקורונה, המכינה עברה לגרסה מקוונת וזוכה להצלחה בקרב תלמידי הכפר והוריהם

פורסם בתאריך: 5.4.20 14:20

     

בימים כתיקונם, במהלך חופש הפסח מתקיימת בכפר הנוער כנות מכינה לתלמידים שעתידים להתקבל לכיתת מופת לשנת הלימודים תשפ"א. כזכור, תכנית מופת שמה דגש על לימודי מתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב ואנגלית ברמה גבוהה תוך שהיא מפתחת חשיבה לוגית ויצירתית בגישת החקר והגילוי. זוהי מכינה אינטנסיבית של 36 שעות המכשירה את התלמידים במקצועות פיזיקה, מתמטיקה ואנגלית לצד פעילויות גיבוש וחברה. על המכינה אחראים מורי בית הספר וצוות הפנימייה.

השנה, לאור המצב, כפר הנוער כנות נאלץ לבטל הגעת תלמידים למכינה, אך לאחר חשיבה נוספת החליטו לקיים מכינה מקוונת באמצעות אפליקציית 'זום'. המכינה מתקיימת בשני סבבים מהשעה 8:00 עד 14:00, כאשר כל תלמיד משבץ את עצמו בשעות שנוחות לו.

"כאשר הוחלט לקיים את המכינה עלו חששות רבים מצד המורים והצוות: איך התלמידים יחוו את האווירה הלימודית בבית הספר? איך נוכל לוודא שכל התלמידים יתעוררו בזמן? איך התלמידים ילמדו כאשר הם לא תחת עיניהם של ההורים שחלקם עובדים? אבל החלטנו שעל אף החשש והקשיים שיעלו הולכים על זה", משתפת גרסיה סויסה, מנהלת חטיבת הביניים בכפר הנוער כנות.

המורה צחי אברג'יל שמוביל את המכינה לאורך השבוע מוסיף, "אני מוכרח להודות שעל אף שחששתי זה מתנהל מצוין, התלמידים נהדרים, נוכחים בזמן, מבקשים קישור להתחברות לשיחת ה'זום' עוד לפני השעה שנקבעה. הם מלאי מוטיבציה ונכונות ללמידה, שואלים שאלות ומבצעים את המשימות. גם ההורים מעודדים ודוחפים. לצד הלמידה אני גם מקיים פעילויות הכרות עם התלמידים, על מנת לבטל חסמים ולייצר גיבוש ביניהם. אין לי ספק שיחד נעמוד באתגר ונסיים את המכינה בהצלחה, כך שכמה שיותר תלמידים יעבור בהצלחה וישתלבו בכיתת מופת בשנה הבאה".

"המכינה מעניינת ומאתגרת", מספרת אחת התלמידות. "אני נהנת מהלמידה המקוונת, מהכרות עם חברים חדשים. ההסברים מובנים, למדתי לקבל אתגרים חדשים, לבצע אותם בהצלחה ולהנות מזה".

"מכינה מקוונת אמנם איננה תחליף ללמידה בכיתה בה יש אווירה אחרת, דינאמיקה קבוצתית אחרת, הכרות אחרת בין התלמידים למורים", אומרת סויסה, "אבל אנו זוכים לתגובות חיוביות, מצליחים ללמוד ולהתקדם גם בימים מאתגרים אלו, לשמור על קשר אישי ורציף עם התלמידים וזה חשוב מאין כמותו".

לסיום אומר ד"ר חזי יוסף, מנהל כפר הנוער כנות: "כיתת מופת בכפר הנוער כנות זוכה לביקוש גבוה ולראשונה נעתרנו לפניות ההורים ופתחנו כיתת מופת נוספת שתתמקד הן במדעים והן באומנויות הבמה (שירה, נגינה, מחול ותיאטרון). זאת מתוך תפיסה שלצד התפתחות אקדמית יש לאפשר לתלמידים בכיתות המצוינות להביא לידי ביטוי את נטיות לבם וכישרונם. אני מודה לצוות חטיבת הביניים על המאמץ לקיים את הלמידה המקוונת ושמח על הלמידה המוצלחת".

לימודים מקוונים בכפר הנוער כנות צילום: כפר הנוער כנות

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר