ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וסגניתו שרון מרק. צילום: אורי קריספין
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וסגניתו שרון מרק. צילום: אורי קריספין

שקט, כאן לומדים סינית!

לראשונה בישראל, עיריית אשדוד מקדמת לימודי השפה סינית. התכנית מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים ובחינוך הבלתי פורמאלי. הלימודים מתחילים אוטוטו בבית אריה קלנג

פורסם בתאריך: 23.2.20 21:14

     

סינית היא השפה המדוברת ביותר בעולם. למעלה מ-1.4 מיליארד איש מדברים אותה כשפת אם והיא שפתה של מעצמה גלובלית אשר משפיעה כיום על הכלכלה העולמית בכל תחומי החיים. אז מה הפלא שיותר ויותר אנשים מתעניינים בשפה ובתרבות הסינית. באשדוד, כמו תמיד, לא ממתינים למחר אלא יוזמים היום את מה שנראה צורך עתידי ומציעים לבעלי עסקים קורס ייחודי ללימוד השפה הסינית. תכנית הקורס הוצגה היום במסיבת העיתונאים

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וסגניתו שרון מרק, הממונה על האגף לקידום עסקים ותעשייה, הציגו היום  במסיבת עיתונאים, תכנית ראשונה וייחודית מסוגה בארץ ללימוד השפה הסינית והתוודעות לעולם העסקי של המדינה המשמעותית ביותר לכלכלת העולם – סין!

אשדוד, עיר תאומה לוואהן – העיר החמישית בגודלה בסין, ממשיכה לקדם את קשרי העבודה עם סין ובהיותה עיר מרכזית בנתיבי הסחר הגלובליים של סין, היא מציעה לבעלי עסקים הפועלים באשדוד, להיות חלק ממהלך משמעותי המבסס את העיר בתחומי הכלכלה והמסחר ומבטיח את המשך שגשוגה בעתיד.

"גורמים רבים בישראל, החל מארגונים וחברות וכלה במשרדי ממשלה ורשויות מקומיות, רוקמים קשרי עבודה עם קולגות בסין" אומרים בעירייה ומציינים כי "אשדוד היא הרשות הראשונה בישראל שרואה בקשרים אלה מהלך אסטרטגי רחוק טווח, ומציעה לבעלי עסקים ויזמים להשתתף בקורס סינית לעסקים והיכרות עם התרבות והחברה הסינית". מהלך זה מתקשר להסכם ערים תאומות עם וואהן, הידועה כמרכז התעשייה והמסחר החשוב ביותר במרכז סין, ולהסכמים נוספים עם סין שאשדוד מעורבת בהם ורואה בהם חלק מתכנית אסטרטגית ארוכת טווח.

על היוזמה הייחודית אחראים ראש העיר ד"ר לסרי וסגניתו שרון מרק, אשר פועלים יחד בקידום העסקים והתעשייה המקומית והידוק הקשרים הכלכליים עם מדינות מעבר לים, ביניהן ערים תאומות לאשדוד, כשסין תופסת את הנפח המשמעותי ביותר. מרק: "רה"ע ד"ר יחיאל לסרי ואני, גאים להשיק לראשונה את התוכנית 'אשדוד מדברת סינית', כחלק מהחזון של בירת האייקומרס שהצגנו בוועידה לחדשנות ויזמות שהתקיימה באשדוד ב-3.9.19. בתכנית זו, אנו באים לסייע לעסקים לקדם תקשורת עם גורמים מסחריים בסין, ולפתח מודעות עסקים של רב-תרבותיות ורב-לשוניות".

באגף לקידום עסקים ותעשייה אומרים כי התכנית המיוחדת תכלול: קורס שפה ותרבות וקורס סינית עסקית וכן פעילות עירונית בתחום החינוך הלא-פורמלי עבור מבוגרים מעל גיל 65 וצעירים מעל גיל 21, ופעילות חוגית בגני ילדים.

בקרוב, לימודי סינית באשדוד צילום: אורי קריספין

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר