רן ארז ומנהלי בתי הספר הזוכים. צילום: רמי זרנגר

מקיפים ו' ו-ז' בין זוכי פרס החינוך של ארגון המורים

שני התיכונים מאשדוד נמצאים בין 17 בתי ספר ברחבי הארץ שקיבלו השבוע את הפרס. יו"ר ארגון המורים רן ארז: "השנה ייעדנו את הפרס לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה"

פורסם בתאריך: 18.2.20 19:14

     

מקיף ו' ומקיף ז' באשדוד זכו בפרס החינוך על שם אחמד טהא אגבארייה מטעם ארגון המורים והעמותה הפדגוגית שלו לשנת התשע"ט. הפרס הוענק השנה לעוד 15 בתי ספר ברחבי הארץ.

לדברי יו"ר ארגון המורים, רן ארז, "השנה ייעדנו את הפרס לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה".

במקיף ז' ברובע הקריה (סיטי) באשדוד בניהולה של עליזה סבג לומדים כ-1,400 תלמידים. ביבת הספר פועלת תוכנית למעורבות חברתית בתהליך שש שנתי, במגמה להרחיב את מעגל היוזמים, השותפים והפעילים בקרב המורים והתלמידים. בבית הספר מציינים כי רוב מוחלט של התלמידים קיבלו ציון של הצטיינות יתרה במעורבות חברתית בתעודת הבגרות, שיעור שהוא גבוה מאוד משיעור המצטיינים הארצי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בין מגוון היוזמות והפעילויות החברתיות בבית הספר ניתן לציין את תכנית "משואה לתקומה" – תוכנית ייחודית שיזם אחד המורים בתיכון בנושא זיכרון השואה. יוזמה נוספת שמתקיימת בבית הספר היא "מלאכי יום הולדת" שבמסגרתה תלמידים מכיתה י"א בשיתוף מועדונית רווחה של עיריית אשדוד חוגגים אחת לחודש ימי הולדת לילדים במצוקה.

מפעל אחר במקיף הוא "אופות באהבה" – מיזם ייחודי של תלמידת י"ב האופות חלות שבת ואלה מועברות למעון לנשים מוכות ולקשישים.

עוד בתיכון מקיף ז' מתקיימת יוזמת מנהיגות נוער – מש"צים שבמסגרתה קבוצת איכות של 170 תלמידים מכיתות ח' עד יב' משמשים כוח הדרכה וליווי בפעילויות שוטפות בבית הספר. מעבר להדרכה בבית הספר, המש"צים תורמים לקהילה ומעורבים בה: פועלים בבתי הספר המזינים של מקיף ז' ומאמצים את ילדי בית ספר גלים לחינוך מיוחד.

 

 

 

 

במקיף ו' בניהולה של ד"ר רונית טאוב, הממוקם ברובע י"א, לומדים כ-1,300 תלמידים במסגרת שש שנתית.

בין מגוון היוזמות והפעילויות ההתנדבותיות במקיף ו' ניתן לציין את פעילות מצ"ח, במסגרתה תלמידים בונים קבוצות חונכים המסייעים לתלמידים אחרים. מיזם נוסף הוא "חברותא" – יוזמה בית ספרית לחבירה בין תלמידים ללמידה משותפת. יוזמה נוספת היא "המעז מנצח" שבמסגרתה פועלת תנועת הנוער הבית ספרית לחיזוק תחושת המסוגלות של תלמידים.

מיזם נוסף במקיף ו' הוא כיתת מופת שבמסגרתה יצרו תלמידים אתר אינטרנט נגיש, וקידמו יוזמו חינוכיות שונות. בבית הספר גם פועל גמ"ח בית ספרי שבמסגרתו מדי יום חמישי יוצאת כיתה אחרת, בליווי המחנך, לארוז מזון עבור נזקקים.

ועדת הפרס ציינה כי פרס ההצטיינות לשנת תשע"ט מוענק לבתי הספר על עשייה ייחודית זו בתוך כלל הגישה המערכתית של בתי הספר לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר