מקיף ה'. צילום: מקיף ה'
מקיף ה'. צילום: מקיף ה'

כמו קולג' אמריקאי: מקיף ה' פותח שער לאקדמיה

בית הספר העל אזורי מקיף ה' מציע מסלול ישיר ומהיר לתואר מהנדס. בית הספר היה הראשון באשדוד שהציע מסלול הנדסאים וכעת, לראשונה בישראל ובדומה לקולג'ים האמריקאים, הוא מציע מסלול אקדמי מקוצר – תואר מהנדס בתוך 14 שנות לימוד

פורסם בתאריך: 19.1.20 21:19

     

מקיף ה' הוותיק רואה עצמו כבית חינוך המקנה לתלמידיו כלים ומיומנויות להצלחה בחיים. בית הספר דוגל בטיפוח סביבה חינוכית חמימה ומשפחתית המעודדת את התלמידים ליטול חלק פעיל בהוויה הבית ספרית ובעזרת הנלמד בבית הספר, להשפיע על סביבתם. "משפחה היא לא רק מילה המעידה על שייכות למסגרת הכי קרובה לאדם אלא היא ביטוי לערכים החשובים שבית הספר מעניק לתלמידים" אומר מנהל בית הספר שלומי פייער, ומכוון לחזון ביה"ס המורכב מהערכים המובילים המאוגדים בראשי התיבות משפח"ה – מעורבות, שותפות, פלורליזם, חדשנות והגשמה עצמית.

במשך השנים בית הספר רשם לעצמו לא מעט הישגים בכל תחומי החינוך, כשהבולטים בהם: אחוזי ההצלחה הגבוהים בבחינות הבגרות, מסלול ישיר ללימודי הסמכה לטכנאים ולהנדסאים ולימודי תעודה בכיתות י"ג-י"ד. "מסלול ההסמכה מציע רצף לימודי המאפשר התמודדות טובה יותר עם התכנים הנלמדים וההתמחות המקצועית, הן במסלול הטכנאים לאלה הממשיכים לכיתה י"ג והן להנדסאים הממשיכים גם לכיתה י"ד" אומר פייער ומציין כי כל תלמידי המכללה שסיימו עם תעודת הסמכה השתלבו בעתודה הטכנולוגית של הצבא וצברו ניסיון להשתלבות בתעשייה האזרחית. "כעת אנחנו עולים שלב, הופכים את החלום למציאות, ומציעים מסלול ישיר ומהיר להנדסה" הוא אומר בהרבה גאווה.

גם כאן בית הספר הוא הראשון להציע מסלול לימודים אקדמי במסגרת בית הספר. לאחר שקיבל את ברכת הדרך ממינהל החינוך ומהמפקחת הכוללת, בית הספר ישמש כבית ספר על איזורי ללימודי ההנדסה בדרך מקוצרת ובמסלול ישיר ומהיר לתואר מהנדס. "מדובר בבשורה ענקית לתלמידי העיר המעוניינים להיות מהנדסים" הוא אומר ומסביר כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק עם המכללה האקדמית סמי שמעון וביצירת תכנית מקיפה ומואצת שמתחילה כבר בשכבה ט'. התכנית מאפשרת צבירת נקודות לתואר לכל אורך מסלול הלימודים, כאשר פעם בשבוע מתקיים יום לימודים ארוך במכללת סמי שמעון. מי שמסיים כיתה י"ב וצבר את מכסת הנקודות זכאי לתעודת טכנאי ומדלג על כיתה י"ג ישירות לכיתה י"ד. מי שסיים כיתה י"ד זכאי להנדסאי ומי שהשלים 160 נקודות זכאי לתואר מהנדס.

וכפי שפייער מטיב לתאר "הטוב הזה עוד לא נגמר, גם צה"ל הוא שותף מרכזי לתכנית. המסלול הייחודי הזה, יבטיח את הצלחתם של  המהנדסים הצעירים, ויפתח להם אופק אקדמי, צבאי ותעסוקתי – בוגרי התוכנית ישולבו ביחידות המובחרות בצה"ל יצברו ניסיון תעסוקתי ולכשישתחררו ישולבו בתפקידים יוקרתיים ומתגמלים במשק".

במינהל החינוך עושים כל מאמץ על מנת להרחיב את קשת האפשרויות במסלולי לימוד מגוונים. האפשרות להשלים תואר אקדמי במסלול ישיר היא קפיצת מדרגה משמעותית עבור תלמידים מצטיינים הרואים את עתידם בתחום ההנדסה. "מדובר בכיתת מצוינות על אזורית וייחודית, בשיתוף המכללה להנדסה סמי שמעון" הם אומרים ומברכים את בית הספר על המגמה החדשה עבור תלמידי אשדוד.

מסיבה במקיף ה צילום: מקיף ה

כמו קולג' אמריקאי, מקיף ה צילום: מקיף ה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר