מימין לשמאל: פרופ' אמיר עמדי פרופ' שוש ארד, נשיאת המכללה האקדמית 'אחוה' ד"ר אבי אדרי, מנהל אדף החינוך- ק.מלאכי מ"מ מנהלת מח' החינוך במ.א. באר טוביה, דורון חנין צילום: ענבל רוז הלמן, באדיבות המכללה האקדמית 'אחוה'

מכללת אחוה: יום עיון מיוחד בנושא חדשנות

המכללה האקדמית אחוה ציינה את פתיחתה של 'שנת החדשנות' במכללה ביום עיון מיוחד בנושא חדשנות ישראלית. בין המשתתפים: חוקר המוח פרופ' אמיר עמדי שפיתח טכנולוגיה מהפכנית המאפשרת לעיוורים "לראות" באמצעות צלילים, וזוכה תכנית 'נינג'ה ישראל' גיל מרנץ

פורסם בתאריך: 15.1.20 13:23

     

יום עיון חגיגי בנושא חדשנות התקיים השבוע (ג') לראשונה במכללה האקדמית אחוה. האירוע מסמל את פתיחת 'שנת החדשנות' של המכללה וכלל בין היתר סדרת הרצאות מרתקות מפי חוקרים ויזמים ישראליים שפיתחו מוצרים וטכנולוגיות ייחודיות חדשניות.

עשרות משתתפים ביניהם אנשי אקדמיה, סטודנטים, תלמידים מבתי הספר התיכוניים בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה ותושבי הסביבה הגיעו לאירוע, שנערך במעמד מנהל אגף החינוך בקריית מלאכי, ד"ר אבי אדרי,  מ"מ מנהלת מח' החינוך במ.א. באר טוביה, דורון חנין, ד"ר שלום אלדר, מנהל מתנ"ס קרית מלאכי ומכובדים נוספים. במהלך היום התקיימו הרצאות בנושאים שונים המתקשרים לתכניות וקורסי הלימוד החדשניים של המכללה, אותם היא מקדמת במסגרת שנת החדשנות.

המעצב והמתכנת עומר וינר, הציג את ספרו החדשני "אני והתא", ספר אינטראקטיבי לילדים המשלב שימוש באפליקציה באמצעות הסלולר, ומזמין את המשתמשים לצאת למסע בגוף האדם. "הרעיון לספר נולד כשחשבתי על עצמי בתור ילד- לוקח זכוכית מגדלת וחוקר דברים קטנים. הרגשתי שאני רוצה לעורר סקרנות אצל ילדים, להסתכל, לגעת ולשאול שאלות בדרך שמשלבת טכנולוגיה וחדשנות", סיפר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ההרצאה המרכזית ביום הייתה הרצאתו המאלפת של פרופ' אמיר עמדי מהפקולטה למדעי המוח באוניברסיטה העברית – "לראות באמצעות המוח". פרופ' עמדי, חוקר בעל שם עולמי בתחום מיפוי, שיקום וגמישות המוח, פיתח שיטה ייחודית חדשנית המסייעת לעיוורים "לראות" באמצעות שפה מוסיקלית.

 

הטכנולוגיה המהפכנית מאפשרת לעיוורים ללמוד שפה חדשה, המבוססת על צלילים, באמצעות קידוד והמרה של אלמנטים חזותיים לצליל. "המטרה שלנו הייתה לייצר מערכת מאורגנת, אלגוריתם מתמטי, שיוכל לקחת מידע על אובייקטים של ראייה כמו תפוח ושולחן, לקודד אותם לשמיעה כך שלכל אחד מהם יהיה צליל אחר, ודרך כך בעצם לגרום לאנשים ללמוד מה המשמעות של כל צליל, ולראות דרך שפה חדשה של צליל ומוסיקה".

גיל מרנץ, זוכה נינג'ה ישראל 2019 הגיע גם כן לאירוע ושיתף את הקהל בסיפור חייו מעורר ההשראה –  מנער שנפלט ממסגרות והתמודד עם אלימות, סמים ואלכוהול ועד זכייתו בתחרות המאתגרת שסימלה עבורו את הדרך הארוכה שעשה באמצעות התמדה, למידה ומשמעת עצמית. מרנץ שילב את הקהל בתרגיל היתולי שבסיומו אמר: "זכרו שאנחנו האנשים היחידים שמגבילים את עצמנו. אם אתם יכולים לדמיין שאתם מסוגלים לעבור את המכשול או המגבלה, אתם יכולים לעשות את זה".

במסגרת האירוע הוקמו גם דוכני ייעוץ אקדמי לסטודנטים והתקיימה הרשמה לתכניות הלימודים השונות במכללה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר