הזוכים שלנו, היובל אשדוד צילום: משרד החינוך

ביה"ס היובל זכה במקום השלישי בקידום הזהירות בדרכים

ביה"ס היובל באשדוד זכה במקום השלישי והמכובד שמוענק לבתי ספר על פועלם הייחודי לקידום הבטיחות בדרכים, ההנגשה ובטיחות הילדים בבית ספרם

פורסם בתאריך: 25.12.19 09:18

     

משרד החינוך הכריז על חמשת בתי הספר הזוכים בתואר הארצי של 'מקדמי זה"ב (זהירות בדרכים, הנגשה, בטיחות בדרכים) לשנת הלימודים תשע"ט'. בין חמשת הזוכים גם בית ספר היובל אשדוד, במקום השלישי והמכובד. בחירתם של בתי ספר כמקדמי זה"ב מהווה את שיאו של תהליך איתור קפדני של בתי ספר המביאים תפיסה חדשנית, המתמקדת בשמירה על חיי התלמידים, בריאותם ובטיחותם והראויים לשמש כבתי ספר מדגימים לקידום הזהירות בדרכים במערכת החינוך.

הפרסים יוענקו לזוכים במסגרת הכנס הארצי לקידום הזהירות בדרכים, הנגשה והבטיחות בדרכים שיתקיים במעמד שר החינוך – הרב רפי פרף ומנכ"ל משרד החינוך – שמואל אבואב, בתאריך 24 לדצמבר 2019, במלון דן שבירושלים.

לצורך הגשת מועמדות, בתי הספר נדרשו לעמוד במספר תנאי סף הכרחיים:

  • בית הספר פועל ליישום מיטבי של תכניות משרד החינוך ,בהיקף של שעה שבועית במערכת על פי תכנית הלימודים כגון: ללמוד תנועה (כיתות א' – ב') , עצמאים בשטח (כיתות ה'), חינוך – תעבורתי (כיתות י') ועוד.
  • בבית הספר יש רישום ציון/ הערכה במקצוע זה"ב בתעודה.
  • מנהל/ת בית הספר מינה רכז/ת זה"ב בבית הספר שתפקידו לקדם את הפעולות החינוכיות ואת ההוראה בנושא, במטרה להבטיח הטמעה איכותית ויעילה של הנושאים הנלמדים.
  • בית הספר מיישם את תכנית "מעטפת הבטיחות הפיזית"  בסביבת בית הספר על כל מרכיביה: דרכי הגעת התלמידים ברגל, הפעלת משמרות זה"ב, הפעלת פרויקט "נשק וסע", הסדרת הסעות תלמידים, פתרונות הגעה באופניים רגילים וחשמליים.
  • התמקדות בפעילות חינוכית מוגברת בנושא הזהירות והבטיחות בדרכים, נגישות ואורח חיים בטוח, תוך שימוש באמצעים חינוכיים מגוונים, בהלימה לעקרונות הלמידה המשמעותית ותפקודי לומד, עם שילוב הנושאים בתחומי הדעת השונים.
  • בית הספר מקדם את נושאי זה"ב באמצעות למידה והתנסות בסביבות למידה מגוונות (חוץ כיתתיות, פדגוגיה דיגיטלית, למידה רב גילית וכדומה) תוך יישום הנושאים בהתנהלות היום – יומית של בית הספר והובלה להבנה מעמיקה של התכנים הנלמדים, לטיפוח חשיבה, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות בתחומי הדעת של האגף.
  • בית הספר משתף את ההורים בעשייה בתחומי זה"ב, נגישות ואורח חיים בטוח.
  • בית הספר מפתח יוזמות חינוכיות חדשניות בתחומי האגף, דוגמת:
  • יוזמות חינוכיות חדשניות במרחב הבית ספרי, תלמידים, צוותי חינוך.
  • שיתוף פעולה בין בתי ספר.
  • עידוד מעורבות חברתית קהילתית.
  • עשייה בין מגזרית.
  • יוזמות משותפות הורים /תלמידים /קהילה.
  • הפעילות בזה"ב, נגישות ואורח חיים בטוח מתקיימת בבית ספר במהלך 3 השנים האחרונות.
  • בית הספר מקיים פעילות משותפת בנושאי זה"ב (זהירות בדרכים, הנגשה ובטיחות ילדים) עם גורמי קהילה דוגמת: רשות מוניציפלית, משטרת ישראל, עמותות וארגוני מתנדבים.

שר החינוך, הרב רפי פרץ: ״מברך את בתי הספר הזוכים בקידום זהירות בדרכים – כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. בטיחות ילדינו היא מהדברים החשובים לנו ביותר ואנחנו במשרד צריכים ומחויבים להכנסת תרבות נכונה ויעילה של בטיחות בדרכים. תאונות דרכים יכולות להימנע גם בהיבט המניעתי ולכן מערכת החינוך מקדישה זמן ומשאבים רבים על מנת להפחית עד כמה שניתן מקרים בהם מעורבים ילדים. התכנים מועברים בהסברה, חומרי לימוד וסרטונים אינטראקטיביים לטובת התלמידים. נמשיך לפעול על מנת להפחית את פגיעתם של תלמידים. זה בנפשנו".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "שמירה על קדושת החיים והחינוך לבטיחות בדרכים הם מאבני הייסוד של משרד החינוך. אנו נמצאים בעידן של תנופה טכנולוגית אדירה, עידן שבו תלמדינו חשופים, בכל רגע נתון, לאלפי היסחי דעת שנאבקים על הקשב והריכוז שלהם. החיבור המחודש של תלמידנו לקרקע, הטיפוח של אחריותם האישית כהולכי רגל, כרוכבי אופניים חשמליים, כנוסעים וכנהגים –  הם משימה לאומית מהמעלה הראשונה. נמשיך להיאבק על ביטחוננו בדרכים, וברכות חמות לבתי הספר שזכו – יישר כוח".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר