כבר לא מחייכים: ד"ר יחיאל לסרי ושרון מרק בימים טובים יותר. צילום: לירון מולדובן

בטבע שלכם: בית ספר ללימודי הסביבה והים יוקם באשדוד

בעירייה מגדירים את בית הספר היסודי החדש שיקום כ"אלטרנטיבי"

פורסם בתאריך: 4.11.19 18:59

     

באשדוד מתכוונים לבנות בית ספר יסודי אלטרנטיבי שישים דגש על טבע וים.

התפיסה החינוכית שלו, אומרים בעיריית אשדוד, תהיה של ״חינוך יער״ אשר משמעו חינוך לאורח חיים בטבע.

בוועדת החינוך העירונית בראשותו של מ"מ ראש העירייה גבי כנפו שהתכנסה אתמול, ראשון, הציגה סגנית ראש העירייה, שרון מרק, את מסקנות הצוות שבחן את הסוגיא ובו הורים, מומחים ואנשי מינהל החינוך. הכוונה היא להקים בית ספר חדש בדגש טבע-ים השוכן על חוף ימה של העיר כשהחוף מהווה חלק אינטגרלי ממרחב הלמידה הבית ספרי.

ד"ר יחיאל לסרי: "טבעי שבאשדוד תפעל תוכנית לימודית ייחודית תיתן ביטוי ללימודי מדעי הים והסביבה הימית במטרה להעמיק את הידע לתלמידי העיר על כל הרצף הגילאי והחינוכי וכך בעתיד יוכלו לקחת חלק בשמירה ותרומה משמעותית לקידום ערכי הסביבה הימית שכלכך יקרה לכולנו".

 

 

 

מרק: ״אני מודה לראש העיר, להורים הרבים אשר היו שותפים לתהליך, לד״ר גדי ביאליק מאוניברסיטת תל אביב על הצד המקצועי ולראש מינהל החינוך אריה מימון ומרטין עובדיה על ההכוונה והדיוק המקצועי של הדברים. אנחנו ממשיכים מכאן להדק את החזון ולגבש את מודל בית הספר ברוח טבע-ים וחינוך יער יחד עם בניית מבנה על פי התפיסות הפדגוגיות הייחודיות והקשר לים ולטבע סביבו״.

לפני כעשרה חודשים סיכמו ד״ר לסרי ומרק על בחינה משותפת של הקמת מוסד חינוכי אלטרנטיבי. בתוך כך מונתה מרק לעמוד בראש ועדת ההיגוי לבחינת הנושא. לאחר שהתקבלה החלטה המקצועית ימשיכו צוותי הועדה בגיבוש המודל החינוכי ובתוך כך תכנון מבנה בית הספר בהתאם לפדגוגיה ולסביבה. בנוסף, סיכמו רה״ע וסגניתו על שילוב זרמים אלטרנטיבים נוספים, כגון דמוקרטי, אנתרופוסופי, מונטסורי ואחרים, במוסדות חינוך קיימים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר