סביבה בטוחה לילדנו באדיבות: עמותת אור ירוק

סביבה בטוחה לילדי הגנים ובתי הספר

בעקבות הצעה לסדר שהגיש חבר המועצה, עו"ד אופיר לסרי: מועצת העיר אישרה כי קבלני בניה יהיו מחויבים לבניה בטיחותית בסמוך לבתי הספר וגני הילדים

פורסם בתאריך: 4.11.19 09:56

     

חודשים ספורים לאחר שמועצת העיר אישרה פה אחד את ההצעה לסדר שהגיש עו"ד אופיר לסרי (סיעת אשדוד תנצח) – בעניין: "בטיחות גני הילדים, בתי הספר והמרכזים הקהילתיים באשדוד" – הוקמה ועדה עירונית במעמד הגורמים הרלוונטיים. כזכור, עו"ד לסרי נימק את הצעתו בכך שחלקם של גני הילדים, בתי הספר והמרכזים הקהילתיים הפזורים ברחבי העיר, ממוקמים בסמוך לכבישים או צמתים לא ידידותיים להולכי רגל כשהם ללא אותות אזהרה מתבקשים ונדרשים, חלקם מפרידים בין מוסדות החינוך למדרכות או מעברים ציבוריים. במצב דברים זה, טען חבר המועצה לסרי, כי כאשר מידי בוקר נכנסים ובסיום יום הלימודים יוצאים את שערי מוסדות החינוך עשרות אלפי תלמידים באופן רגלי, כאשר ממולם כביש או צומת מפריד, אלה מהווים סכנה בטיחותית והתלמידים חשופים לתאונות דרכים ופגיעות בנפש.

עו"ד לסרי הציע כי מועצת העיר תקבל החלטה לבחון ולבצע ארבעה נושאים כדלקמן: 1. תקינותו או הימצאותו של מעבר חצייה מול בית הספר. 2. הימצאות פסי האטה שמרסנים את מהירות הנסיעה. 3. הימצאותם של שלטים המתריעים על ילדים בדרך ותקינותם. 4. קיומו של מעקה בטיחות מול שערי הכניסה לבתי הספר ומפרצי החנייה להורדה בטוחה של הילדים מכלי הרכב. בנוסף, לאתר מפגעי דרך שונים אשר עלולים להוות סכנה לבטיחות התלמידים. נתוני הסקר יונחו על שולחן המועצה.

עוד ביקש בהצעה כי הרשות המקומית תפעל מיידת להצבת רמזורים מהבהבים ופסי האטה בכבישים הסמוכים למוסדות החינוך, ככל הנדרש, ותבצע פעולות 'אכיפת הסדר' בכבישים ובמפרצי החניה מחוץ למוסדות החינוך.

כאמור לעיל, מועצת העיר דנה בהצעה, אישרה אותה ככתבה וכלשונה, ולצורך ביצועה הקימה ועדה עירונית אשר כללה את אנשי המקצוע הרלוונטיים. לאחרונה התכנסה הוועדה אשר קיבלה החלטות משמעותיות ביחס לטיפול בבטיחות בתי הספר וגני הילדים הסמוכים לכבישים וצמתים ראשיים בעיר.

בין יתר ההחלטות, נקבע כי לראשונה, כל קבלן אשר יזכה במכרז לבניית מבני ציבור לרבות בתי ספר וגני ילדים יהיה מחויב לפתח את הדרכים, החניות, מפרצי ההורדה וההעלאה של התלמידים בהתאם לתכנון המאושר, בהתאם לאינטרס הבטיחותי. עוד נקבע כי לראשונה בכל הוועדות להקצאות קרקע יהיה נוכח נציג מטעם אגף התשתיות וכבישים תנועה בטיחות בדרכים, הערותיו תרשמנה, והוועדה תוודא כי בהקצאת הקרקע מתקיימות בקשות הבטיחות הנדרשות.

מועצת העיר אישרה את הפרוטוקול וכל שניתן הוא לעקוב כי יבוצעו בו ההוראות החיוניות לבטיחות תלמידי העיר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר