חברי תנועות נוער במפגש. צילום: תחום נוער ושמואל דוד

מתחילים עם הרעיונות: 2020 שנת הנוער באשדוד

גידול בתקציבים, הקמת מבנים לתנועות הנוער, בניית מועדון נוער - אלה רק חלק מהדברים שצפויים לצאת לדרך באשדוד בשנה הקרובה שהוכרזה "שנת הנוער"

פורסם בתאריך: 24.10.19 16:45

     

שנת 2020 הוכרזה כשנת הנוער של אשדוד. המשמעות: שמים את הנוער בראש סדר העדיפויות העירוני ומקדישים לו תקציבים בסך מיליוני שקלים.

אמש (רביעי) נפגשו בבית אריה קלנג מאות תושבים ובהם בני ובנות נוער, הורים, אנשי חינוך ובעלי תפקידים, במסגרת "שיתוף ציבור" במטרה לגבש יחד את הצרכים, הרצונות והחלומות של הנוער בעיר.

לסרי מברך. לידו יניב קקון, מזל שאלתיאל ונציגי מועצת הנוער, איתי כהן ושיראל קריאף. צילום: תחום נוער ושמואל דוד

"2020 תהיה שנת הנוער באשדוד", פתח ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, את הערב. "אני שמח לבשר לכם", אמר, "שקיבלנו החלטה בדירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי, לפיה שנת 2020 תהיה שנת הנוער באשדוד! זו השנה שלכם! תמיד השקענו רבות בנוער שלנו מתוך דאגה אמיתית לחברה באשדוד ובישראל בכלל. אנו יוצאים לתהליך של העצמת הנוער באשדוד, בכל התחומים החשובים לו במהלך שנת 2020. אני שמח שהמשנה לראש העיר, יניב קקון, מנהיג נוער בעברו המקצועי ומנהיג חברתי מוביל בהווה, לקח על עצמו את הובלת התוכנית יחד עם הצוות המקצועי בחברה העירונית לתרבות ופנאי. נוער אשדודי יקר, אני מאחל לכם ולעיר אשדוד הצלחה רבה!"

צילום: תחום נוער ושמואל דוד

לאחר דברי הברכה התחלקו הנוכחים למעגלי שיח כאשר כל מעגל קיבל נושא – חלום אחר לדיון. בין הרעיונות שעלו: הקמת מועדון נוער – מקום בילוי עבור בני נוער, קידום תעסוקתי לבני נוער, פעילות חברתית נגד חרם, בית אמנים לנוער, נוער עושה עסקים, קידום ושילוב נוער עם צרכים מיוחדים, הכנה לחיים אמיתיים, שילוב הפעילות בתנועות וארגוני הנוער בתעודה של התלמידים כך שתשפיע על הציון, זאת במטרה לדרבן יותר את פעילותן של תנועות הנוער באשדוד.

את הרעיונות הסופיים שזוקקו בסיומו של הערב תבחן ועדה שתוקם במיוחד לטובת כך לקראת שנת 2020 הקרבה. הרעיונות הטובים ביותר על פי הקריטריונים שתחליט הועדה יזכו להתממש ולעבור לכדי ביצוע כבר בשנה הקרובה, כאשר שאר החלומות יוגשמו גם הם ויפרסו להמשך התוכנית הרב שנתית בשנים הבאות אחריה.

יניב קקון מברך. צילום: תחום נוער ושמואל דוד

יניב קקון, המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים, הנוער והצרכים המיוחדים, בירך בהתרגשות: "יש לנו נוער מצויין ומגיע לו את הטוב ביותר! הערב התכנסנו כאן בכדי לקדם, לגבש ולזקק יחד ובשותפות את שנת הנוער הראשונה באשדוד" אמר קקון בהתרגשות ניכרת, "הערב, שותפים יקרים לדרך, נארוג את מגוון הרעיונות והחלומות שלנו ונבנה מהם תכנית עבודה משותפת שצומחת מהשטח. תחלמו בגדול כדי שנגיע לנקודה כזו שלכל בן נוער אשדודי יהיה בית להשתייך אליו. אנחנו מאמינים שככל שילדים ובני נוער ימצאו מקום ליהנות בו, ליצור ולהתפתח בו אישית, כך יובטח עתידם ועתידה של אשדוד. צאו החוצה ותבשרו למשפחות ולחברים שלכם את הבשורה – אשדוד שמה את הנוער בראש סדר העדיפויות. יחד נעשה ונצליח".

 

"אנחנו, סוכני השינוי, קמים כל בוקר עם סיבה לחנך ולהדריך את בני ובנות הנוער", אמרה ראש תחום נוער בחברה העירונית, מזל שאלתיאל. "זהו מעשה ציוני מזוקק שמבקש לתקן ולחזק את החברה, מעשה שמשרת רעיון של אומה. אנחנו לא רק מרוויחים, אלא גם מבקשים לתרום את תרומתנו הצנועה ביצירת חברה טובה יותר".

מזל שאלתיאל. צילום: תחום נוער ושמואל דוד

"זו הזדמנות טובה לעצור לרגע ולהסתכל על העשייה הענפה של תחום ילדים ונוער שנעשית בעירנו" – הוסיפה, "ולהודות לצוות תחום ילדים ונוער שפועל ימים כלילות באהבה ענקית למען הילדים והנוער בעיר. מעבר לידע וליכולות שיש לנו אנשי המקצוע, חכמת ההמונים הינה כלי משמעותי. שיתוף הציבור הופך את כולנו לשותפים לדרך ואנחנו המבוגרים לא נעשה זאת לבד – יש לנו בני נוער לתפארת מדינת ישראל. אני מאחלת שביחד נצליח להגביר את הווליום ולהביא את הנוער להוביל שינוי.

צילום: תחום נוער ושמואל דוד

יו"ר מועצת התלמידים, איתי כהן: "אני נרגש לעמוד כאן כמייצג הנוער ומודה על המעמד המרגש. אני מאמין שהקצאת משאבים והרחבת ההיצע וההזדמנויות עבור בני הנוער הם הכרחיים ליצירת חברה אזרחית פעילה ומיטיבה ותהווה קרש קפיצה לחיים הבוגרים עבור כל בני הנוער בעיר באשר הם וכן בעבור העיר אשדוד כולה. אני מאמין כי השקעת המאמצים תשפיע על דור העתיד שייתכן וביום מן הימים יוביל את העיר. בשם מועצת הנוער ובני הנוער אאחל לנו בהצלחה".

צילום: תחום נוער ושמואל דוד

בערב השתתפו גם ראש מנהל החינוך אריה מימון, מנכ"ל החברה העירונית אורן טואיל, המשנה למנכ"ל נעמי אדר, מנכ"ל תיירות אשדוד עופר דרי ומנכ"לית מהו"ת סימונה מורלי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר