התלמידים מכנות במהלך המסע. צילום: כפר הנוער כנות

תלמידי מסלול משטרה בכנות עשו "מסע כומתה"

תלמידי המסלול המשטרתי בכפר הנוער כנות השתתפו במסע "כותפות", שבו צעדו לאורך שבעה קילומטרים עם אלונקה השוקלת 25 קילו. בסיום המסע התקיים טקס בו התלמידים קיבלו דרגות חדשות משוטרי יס"מ לכיש

פורסם בתאריך: 15.10.19 21:56

     

תלמידי מגמת משטרה בכפר הנוער כנות עברו מסע מהכפר לגבעת וושינגטון, תוך שהם סוחבים אלונקה פתוחה השוקלת 25 קילו. בסיום המסע התקיים טקס הענקת דרגות בו נכחו מחלקת יס"מ ממשטרת לכיש והנהלת הכפר.

כ-120 תלמידים ותלמידות מכיתות י' עד יב' משתתפים במסלול ללימודי משטרה, הפועל בכנות מזה 15 שנה. התלמידים עוברים מסלול עיוני ומעשי. במסלול העיוני, התלמידים לומדים סוציולוגיה, קרימינולוגיה ומדעי המשטרה. החומר העיוני מוכר לבגרות ברמה של חמש יחידות.

במסלול המעשי, התלמידים מתנדבים במשמר האזרחי, במשטרה הכחולה או במג"ב. בנוסף, בכיתה י"א התלמידים נשלחים לקורס מ"כים בהיקף של 75 שעות לימוד, בקורס הם לומדים ניווט עירוני וטופוגרפי, קריאת מפה צבאית, קריאת כוכבים, כישרות גופנית, עזרה ראשונה, מורשת קרב ועמידה מול קהל. קורס המ"כים מכשיר אותם להדריך ביב' את הקבוצה של כיתה י'.

"התלמידים לומדים מהי משטרה, מהי פקודת המשטרה, מה המשימות העומדות למולה, מהו חוק וכיצד הוא משרת אותנו. התלמידים לומדים על נושא אלימות במשפחה, אלימות מינית, תקיפות, הסיוע שניתן לנפגעים, הסגה המשפטית והסמכות המשטרתית. בנוסף, חוק הנוער, חקירות ומודיעין ועוד. המטרה היא לחשוף את התלמידים לעבודת המשטרה על כל היבטיה ולייצר את ההבנה שהמשטרה היא למענם ולטובתם", מסביר דן שחם, רב פקד במחלקת חינוך באגף הדרכה במשטרת ישראל.

"מדי שנה אנו מקיימים מסע כותפות לתלמידי המסלול, בסיום המסע הם מקבלים דרגות חדשות מיס"מ לכיש ומהנהלת הכפר. במהלך המסע צפיתי בתלמידים והתרגשתי, ראיתי אותם צועדים ולא מוותרים לעצמם גם כאשר היה קשה. יש לנו בני נוער חזקים, שלא מוותרים לעצמם ואני מאוד גאה בהם".

ד"ר חזי יוסף, מנהל הכפר הוסיף, "המסלול ללימודי משטרה בכפר הנוער כנות מצליח למשוך אליו נערות ונערים המשלבים למידה עיונית בקרימינולוגיה לצד עשייה משמעותית והתנדבותית במסגרת המשמר האזרחי. אני גאה בצוות ובתלמידים הבוחרים לחיות את החיים האמיתיים ופחות את תרבות המסכים".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר