הפנינג חוגים בכפר הנוער כנות צילום: כפר הנוער כנות

הפנינג חגיגי בכפר הנוער כנות

אילוף כלבים? היפ- הופ? רובוטיקה? כדורגל או לימוד גיטרה? איזה חוג אתם הייתם בוחרים? בכפר הנוער כנות קיימו הפנינג חוגים חגיגי ובו 18 חוגי העשרה לתלמידי הכפר

פורסם בתאריך: 5.9.19 14:16

     

ביום שני בצהרים התקיים הפנינג חוגים חגיגי בכפר הנוער כנות. בהפנינג הוקמו עשרות דוכנים ובהם הסברים על החוגים שיועברו לתלמידים בכפר בשנת הלימודים הקרובה. התלמידים טיילו בין עשרות הדוכנים, התרשמו מהחוגים ולבסוף נרשמו לחוג שמצא חן בעיניהם. בין החוגים: אילוף כלבים, גיטרה, כדורגל, רובוטיקה, אומנות, היפ- הופ, מבוכים ודרקונים וצפרות.

"בשנים קודמות הייתי עוברת בין הכיתות, מתארת בכמה מילים כל חוג וחוג, מעבירה דף בו הילדים סימנו באיזה חוג הם רוצים להיות ובכך התהליך הסתיים. הרגשנו שבשיטה זו הבחירה בחוגים נעשת ממקום לא מושכל, שהתלמידים לא מצליחים לקלוט בנאום אחד את כל החוגים, בעיקר שחלקם עדין בהלם מהימים הראשונים בחטיבה", מסבירה רויטל סקגיו, סגנית חטיבת הביניים בכפר וממשיכה, "לכן השנה החלטנו לבצע שינוי ולקיים הפנינג של חוגים, בו התלמידים נחשפים למורה של החוג ולתוצרים של החוג, יכולים לשאול שאלות, להתעניין ולהבין באופן מלא מה מתאים להם ואיפה הם רוצים להיות. היה לנו חשוב שהבחירה לא תהיה אינטואיטיבית".

"יש לנו שמונה- עשרה חוגים מגוונים, ביניהם מבוכים ודרקונים שתלמיד כיתה י"ב מעביר וזוהי המחויבות האישית שלו לקהילה", מספרת רויטל, "או קבוצת כדורשת לבנות העתידה להשתתף בתחרויות. חוג פופולארי נוסף זה חוג אילוף כלבים בכלבייה, לא פעם תלמידים שלמדו אילוף הופכים לכלבניים בצבא."

"יש חוגים שמורים מציעים להעביר ואנחנו מאפשרים זאת. יש חוגים שהתלמידים מבקשים שנביא. לאט לאט אנחנו לומדים את השטח, לומדים למה יש מקום, מה מלהיב את השכבות הצעירות ומה פחות, מה מחזק אותם ומקדם אותם. לדוגמא, שנה שעברה ניסינו 'זומבה' וזה פחות עבד, אז החלפנו בחוג אחר".

סקגיו מוסיפה על החשיבות הרבה שהיא רואה בחוגים: "לכל ילד יש אינטליגנציות מרובות וזה שהוא לא טוב במתמטיקה, אנגלית או היסטוריה לא אומר שאין לו כישורים אחרים שאנו יכולים לפתח אצלו לחווית הצלחה. המטרה של החוגים זה להעשיר את התלמידים. בנוסף, מלבד התכנים שהם מקבלים, יש כאן הזדמנות  מדהימה לקשר האישי שנוצר בין מדריך לתלמיד, בין מורה לתלמיד, וכמובן יש את העניין החברתי, פתאום התלמידים פוגשים את החברים שלהם לא במסגרת שיעור, וזה גם לא חייב להיות חברים מהכיתות שלהם, אלא גם משכבות אחרות בחטיבה ואז נוצר גיבוש וכור היתוך, משהו משפחתי. זה משליך על החיים בפנימייה, פתאום אתה עובר במסדרון, רואה מישהו שגדול ממך אבל אתה מכיר אותו, אתה נמצא איתו בסוג של אינטראקציה  שמחברת ומקשרת".

הפנינג חוגים בכפר הנוער כנות צילום: כפר הנוער כנות

הפנינג חוגים בכפר הנוער כנות צילום: כפר הנוער כנות

הפנינג חוגים בכפר הנוער כנות צילום: כפר הנוער כנות

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר