אלמוג בוקר ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד בוועידת החינוך באשדוד. צילום: פבל

יפה בן דויד: "אם סוגיות הפנסיה וימי המחלה לא ייפתרו, שנת הלימודים לא תיפתח ב-1 בספטמבר" (וידאו)

הדברים נאמרו בוועידת החינוך של "כאן דרום" הבוקר באשדוד

פורסם בתאריך: 18.8.19 10:25

     

"מעורבות הורים כן – התערבות הורים לא", כך אמרה מזכלית הסתדרות המורים יפה בן דוד במהלך ועידת החינוך של רשת שקון במרכז "כיוונים" הבוקר באשדוד. בן דויד דיברה על האפשרות ששנת הלימודם תש"פ תיפתח בשביתה עקב פערים על זכויות הפנסיה של עובדי ההוראה מול משרד האוצר. "אם לא תהיה ברירה נשבית את מערכת החינוך ולא נפתח את שנת הלימודים בזמן", הוסיפה, בשיחה עם מנחה הכנס, אלמוד בוקר.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד. צילום: פבל

אלמוג בוקר: היית מורה לחינוך גופני בירוחם בתחילת דרכך.

יפה בן דויד: "נכון. אחד הילדים התמוטט, ביקשתי לקרוא למנהל בית ספר, התחלתי בפעולות החייאה וקראנו לאמבולנס. לשמחתנו הוא יצא מזה באתי למנהל בית הספר ואמרתי שאין ספק שלילד יש בעיות בריאותיות ואני לא מוכנה ולהמשיך כך. אמו של הילד הודתה בהמשך שיש לו בעיה בלב. מכל הסיפור הזה מה שיצא טוב זה שההורים נדרשים לחתום על הצהרת בריאות עבור הילדים שלהם".

בוקר: היום ההורים יכולים להרגיש בטוחים?

בן דויד: "מורים לחינוך גופני אמורים לתת מענה ראשוני. בעבר היו אחיות בבתי ספר, המדינה קיצצה והוציאה. הדבר הכי חשוב במדינת ישראל היום הוא לחזק את מעמד המורה, הגננת, ציבור עובדי ההוראה כולו".

בוקר: מה המורים מרגישים?

"הם הלכו ללמוד ולהתמקצע ומזלזלים בהם, ובנוסף, נותנים להם גם מטלות שלא קשורות לעבודה שלהם. אנחנו בעד מעורבות של הורים, אבל אני התערבות של מורים ואני אומרת את זה מעל כל במה. לא יתכן שהורה יחליט שהוא יקבע מי תהיה המנהלת, מי תהיה הגננת, מי תהיה המורה ומי תהיה המחנכת. החינוך מתחיל מהבית, לא בבית הספר. מה ההורה היום מצפה? אי אפשר לזרוק הכל על עובדי ההוראה כשההורים לא רוצים להתמודד עם ילדיהם".

בוקר: איפה עובר הגבול?

"יש מעורבות ואנחנו בעד מעורבות, אבל אנחנו נגד התערבות. ברגע שמנהלת או גננת או מורה מחליטים החלטות פדגוגיות, הורים צריכים ללכת איתם. בסוף, הילדים והם יהיו המרוויחים הגדולים".

בוקר: זה תלוי גם במנהל שישים את הגבול.

בן דויד: "אין בעיה עם איכות המנהלים ואנשי ההוראה, אלא שבעבר הייתה סמכות מורית, היום משרד החינוך משאיר את עובדי ההוראה לבד. היום ההורים מתערבים כי משרד החינוך לא מציב להם קו אדום. לא יעלה על הדעת. יש דברים שגובלים בעלילות דם כלפי עובדי הוראה. יש חנו אנשי חינוך איכותיים מאוד וצריך להוקיר את עבודתם".

בוקר: אני מבין שכרגע הכל באוויר.

בן דויד: "ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים ב-30.6.19. ברגע שתקום ממשלה, נדע מיהם שרי החינוך והאוצר ונוכל לדבר. יש שני דברים מהותיים שהם ימי מחלה ופנסיה. מיום כניסתי לתפקיד לפני כשנתיים ביקשו שאחתום על הסכם זמני אבל אני מושבניקית ואני חופרת לעומק. בדקתי ואמרתי שאין מצב שנמשיך עם ההסכם הזמני. רק קבוע. משרד האוצר לא הסכים לחשוף את פרטי ההסכם ונכון, ביטלתי שלוש פגישות, כי על מה נשב? רק בשביל לסמן וי? אנחנו רוצים להבין איך הפנסיה של עובדינו בנויה. הכרזתי סכסוך עבודה ואם צריך אשבית את הלימודים, יתכן כבר ב-1 בספטמבר. אם שני הנושאים לא ייפתרו, שנת הלימודים לא תיפתח.

"זה אחד. הנושא של ימי מחלה: ראינו שיש בעיה. ימי מחלה נמחקו ונעלמו. הודעתי לתקן את הנוסחה: עובד שנעדר יום – תנכו לו יום ולא כמעט כפול כמו שנעשה, דבר נוסף: קרן ימי מחלה ופיצוי לגמלאים כשלקחו את פידיון ימי המחלה כשפרשו".

בוקר: לא חל אצלך שינוי כשראית את המקרים החמורים במעונות?

בן דויד: "מה שראינו זה בגנים פרטיים, מעונות ומשפחתונים בגילי 0-3, שאינם מפוקחים בידי משרד החינוך. בעינינו צריך רצף פדגוגי מלידה עד גיל 6. לכן התנגדתי להצעת החוק להצבת מצלמות בגני הילדים. הגננות שלנו מוכשרות, מוסמכות ומפוקחות. לא יעלה על הדעת שננהיג פה את שיטת "האח הגדול", ומה עם חלילה יהיה במקרה של אבא פדופיל?".

בוקר: אבל זה יוכל לגרום לאנשים לחשוב פעמיים.

בן דויד: "המקרים בגילי 3 עד 6 אפסיים. לא יכול להיות שבגלל אחת יכפישו את כל הגננות. מה גם שהמקרים הקשים קרו עם מצלמות".

"אני מאוד מעריכה את ד"ר יחיאל לסרי עם אריה וכל הצוות, באשדוד נעשתה עבודה נפלאה, העיר עשתה קפיצת דרך מרשימה. אבל עם כל הכבוד אף רשות מקומית לא יכשירו עובדי הוראה. המעסיק היחידי של עובדי ההוראה הוא משרד החינוך. לא ניתן לו להפריט את מערכת החינוך".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר