אריה מימון בשיחה עם אלמוג בוקר בוועידת החינוך בשנה שעברה. צילום פבל

ערב פתיחת שנת הלימודים: הדברים המרכזיים שעומדים על הפרק עפ"י אריה מימון

ראש מינהל החינוך בעיריית אשדוד יהיה אחד הדוברים המרכזיים בוועידת ערי ישראל לחינוך שתתקיים ביום ראשון הקרוב במרכז כיוונים באשדוד. מי שעוד לא נרשם - זה הזמן. ההשתתפות ללא תשלום

פורסם בתאריך: 16.8.19 11:36

     

ביום ראשון תתקיים ועידת החינוך של רשת שוקן באשדוד ואחד המשתתפים המרכזיים בה הוא ראש מינהל החינוך בעיריית אשדוד, אריה מימון.

הירשמו לוועידה – ההשתתפות ללא תשלום >>

כששואלים אותו מה לדעתו הנושאים המקומיים המרכזיים שיש לתת עליהם את הדעת, לדון בהם ולפעול ערב פתיחת שנת הלימודים החדשה תש”פ, הוא מונה כמה נקודות.

הקיטוב החברתי הבין-קהילתי: “בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה נתייחס לזה וננחה את המנהלים שלנו לשוחח עם התלמידים ולעסוק בכך כבר ביום הראשון ללימודים. אנחנו גם בונים קבוצה של בני נוער ואחרים מתוך הקהילה שתעבור בין בתי הספר ותקדם שיח בנושא. חייבים לתת ביטוי לפערים הבין-קהילתיים בחברה הישראלית בכלל ובזעיר אנפין באשדוד. אם תרצה, אפשר לתמצת את זה כשבמקום קיטוב: גישור”.

אם כבר הזכרת, יש באשדוד מוסדות חינוך שיש בהם ריכוז של ילדים מתוך קהילת עולי אתיופיה, למשל יד—שבתי.

בית הספר יד—שבתי. צילום ניר זריהן

“קודם כול יש אפס תלונות שהגיעו לשולחני על גילויי גזענות, זה חשוב להדגיש. לגבי יד—שבתי, לפני כמה שנים ישבתי עם נציגות של הורי בית הספר והצעתי לפזר את התלמידים. אמרתי להם, ‘רוב התלמידים פה מהקהילה האתיופית, בואו נשנה את המצב’. הם התנגדו בתקיפות. במקביל אנחנו מאפשרים לכל תלמיד מהקהילה שמבקש העברה מבית ספר לבית ספר. עדיין יש אצלם נטייה בעל יסודי ללכת בעיקר למקיף ה’ ולמקיף י’, זה היה קיים גם במקיף ב’”.

תנועות נוער: “זה נושא שאנחנו חלשים בו לצערי ולא מתקדמים מספיק. רק כ-20% מהילדים הולכים לתנועות נוער, ואנחנו רוצים להגיע לפחות ל-30%. הבעיה היא בעיקר ביסודיים”.

משבר בשדרת הניהול של בתי הספר: “יש משבר מנהיגותי, קשה למצוא מנהלים, במיוחד מנהלים טובים. למכרזים ניגשים מעט מדי מועמדים, ולכן רבים, בארץ בכלל, ממונים ולא נבחרים במכרז. באשדוד המצב טוב יותר, אבל עדיין יש קושי להשיג מועמדים רבים וטובים מאוד”.

בית ספר מפתן כדוגמה.

“במפתן הבעיה עוד יותר חריפה בגלל אופיו של בית הספר. מאז עזיבת המנהל בתחילת השנה אין מנהל, אלא חלוקת תפקידים פנימית. עשינו מכרז, משרד החינוך פסל לנו אותו כי שינינו את הרף על מנת שיגיעו יותר מועמדים. פרסמנו מכרז נוסף, ויש כרגע רק מועמד אחד”.

נשירה של מורים, ותיקים וצעירים: “יש בארץ תופעה של פרישה, גם של עובדי הוראה שעוזבים את המערכת אחרי שנתיים ושלוש וחמש, אם זה בגלל שחיקה ועומס, מעמד המורים, התערבות הורים וסיבות נוספות. לשמחתי, באשדוד יש יחסית מעט מורים צעירים שבחרו לעזוב”.

לדברי מימון, מערכת החינוך באשדוד הגיעה להישגים יוצאי דופן. “אזכיר למשל שקיבלנו השנה אות הוקרה על קהילת נוער מתנדבת. ובנושא אחר, מבחינת התמונה החינוכית אשדוד במקום הראשון בארץ במוסדות החינוך שנמצאים בבעלותנו. כשבדקו שבעה מדדים, ביניהם זכאות לבגרות, אקלים ואלימות, מצטיינים, אנגלית ומתמטיקה 5 יחידות, לאשדוד הייתה התמונה החינוכית הכי טובה”.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר