"האוניברסיטה של הקיץ" באדיבות: כפר הנוער כנות

מצטיינים באקדמיה

גילעד בר- רצון, תלמיד כיתה יא' בכפר הנוער כנות זכה בתואר מצטיין התכנית "אוניברסיטת קיץ" לשנת 2019. בתכנית, ארבעים תלמידים מכיתות י'- יא' מרחבי הארץ לומדים קורסים באוניברסיטת תל אביב. התלמידים זוכים לקרדיט אקדמאי עבור הקורסים וחמש יחידות נוספות לבגרות

פורסם בתאריך: 14.8.19 20:51

     

גילעד בר- רצון, תלמיד כיתה יא' בכפר הנוער כנות, נבחר להשתתף בתכנית "אוניברסיטת קיץ" של אוניברסיטת תל אביב.

בשבוע החמישי לפרויקט הכריזו על בר- ציון כמצטיין התכנית לשנת 2019. את תעודת ההצטיינות העניקו לו בטקס קטן ואינטימי באוניברסיטה.

"אוניברסיטת קיץ" היא תכנית הפועלת 19 שנה המאפשרת לתלמידים להיחשף לעולם האקדמיה ולהוות "שגרירי אקדמיה" בחברה ובקהילה ממנה הגיעו. במסגרת התכנית ארבעים תלמידים ותלמידות מכיתה י'- יא' מרחבי הארץ משתלבים בקורסים אקדמיים של שנה א' בפקולטות למדעי הרוח והחברה. הלימודים מתקיימים במשך שבעה וחצי שבועות בתנאי פנימייה. במהלך היום התלמידים שוהים באוניברסיטת תל אביב ובלילה לנים בכפר הירוק.

משתתפי התכנית הם תלמידים בעלי פוטנציאל גבוה להצטיינות בלימודים, הם מאותרים בסיוע מנהלי בתי הספר התיכוניים בישובים בפריפריה החברתית מצפון ועד דרום. בסיום התכנית התלמידים זוכים לקרדיט אקדמאי עבור הקורסים וחמש יחידות נוספות לבגרות.

"על התכנית שמעתי מהמחנכת שלי במהלך המחצית השנייה של שנת הלימודים", מספר גלעד, "רציתי להשתתף כי זוהי העשרה נוספת לידע שלי, בנוסף, זוהי הזדמנות להכיר אנשים מגוונים ממקומות שונים. אני ותלמיד נוסף מכנות בשם לידור הלכנו יחד למבחנים ולמיונים של התכנית, לבסוף שנינו התקבלנו מה שלרוב לא קורה עקב הדרישות הגבוהות."

"בתכנית למדתי הרבה מאוד דברים חדשים כמו חומר לימודי חדש, איך ללמוד באוניברסיטה ומה זה להיות סטודנט", מוסיף גלעד, "נחשפתי למצב החברתי בישראל, הכרתי אנשים מעדות ומוצאים שונים שללא התכנית לא הייתי נחשף אליהם, מה שאפשר לי לגבש נקודת מבט אחרת על המצב בישראל. מה שכיף לראות זה את הנוער שבא מקבוצות שונות בישראל שובר את הסטיגמות, מתחבר האחד עם השני. אני מרגיש שאנחנו דוגמא לכך שתמיד אפשר להסתדר. מבחינתי כל התכנית היתה חוויה מדהימה, חוויה בלתי נשכחת".

על אופן בחירת מצטייני התכנית מסביר גלעד:  "תואר מצטיין התכנית ניתן לילדים שמפגינים יכולות לימודיות טובות לצד יכולות חברתיות. לא מספיק להיות טוב במטלות ועבודות שניתנות לנו, צריך גם לעזור לאחרים ולהיות פעיל חברתית".

על קבלת תואר מצטיין התכנית מספר גלעד: "בשבוע החמישי לפרויקט נערך טקס מצטייני התכנית, שם הכריזו עלי כמצטיין, זה היה מרגש. קיבלתי הרבה שבחים מהמשפחה, החברים והצוות החינוכי של כנות".

זוהי איננה הפעם הראשונה בה תלמיד כפר הנוער כנות זוכה לתואר מצטיין התכנית "אוניברסיטת קיץ", אך הצוות החינוכי מוסיף להיות גאה ונרגש.

"אני גאה מאוד בגילעד ובצוות החינוכי בבית הספר ובפנימייה", אומר ד"ר חזי יוסף, מנהל כפר הנוער כנות. "הצוות ומשפחתו של גילעד הם הוכחה לתוצרים מפוארים של שיתוף פעולה המכוון לעתידו ולהתפתחותו של המתבגר".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר