מחאת ההורים
בת חן גבריאלוב לוטטי: "ילדינו לא הפקר"

"אשדוד מצטרפת למחאה הארצית בדרישה למהפכה בחינוך לגיל הרך"

הערב ב-19:00 אסיפת מחאה ברחבת העירייה בעקבות גל אירועי האלימות של מטפלות כנגד פעוטות בגנים פרטיים ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 7.7.19 18:36

     

הדברים שתישא בהפגנה הערב באשדוד במסגרת מחאת ההורים בת חן גבריאלוב לוטטי, מובילת מעגל נשים בתנועת אשדודים, מורה בבית ספר יסודי שנים רבות ואמא לארבעה ילדים:

"אשדוד מצטרפת למחאה הארצית ולהפגנות בכל ברחבי הארץ, בדרישה למהפכה בחינוך לגיל הרך! תנועת אשדודים קוראת לחזית אשדודית אחידה, תושבים וחברי מועצה – ילדינו לא הפקר!

אנו דורשים הכשרה ראויה לכל אדם שעובד עם ילדים, הכשרה מקצועית איך להתמודד עם מצבים מאתגרים ואיך לא לצאת משליטה, כמו כן הכשרה של מד"א והנפקת תעודת יושר!

כאמא לארבעה ילדים חשוב לי להגיד כי המצב בו כל מי שרוצה לטפל בילדים יכולה חייב להפסיק! העובדות במסגרות הללו אינן "גננות". גננת היא מי שקיבלה הכשרה איכותית בתחום, שלמדה חינוך לגיל הרך, רכשה תואר ראשון ותעודת הוראה.

לצערנו, במדינת ישראל, רוב העובדות עם ילדים בגילאי לידה עד שלוש לא עברו הכשרה ובוודאי שרובן המכריע אינן גננות. יתר על כן, הסינון, המיון והקבלה לעבודה לוקים בחסר ואינם מציבים סטנדרטים גבוהים למי שאמונה על חינוכם, בריאותם והתפתחותם של פעוטות רכים בגיל קריטי זה".

 

 

לוטטי: "נדרש פיקוח קפדני בכל גן, משפחתון, פעוטון וכיוצא בזה! פיקוח וליווי קבוע לצוות הגן!

המסגרות לילדים מגיל  לידה ועד 3 נתונות לפיקוח משרד הרווחה – הפיקוח חייב לעבור למשרד החינוך.

כמורה בבית ספר יסודי שנים רבות חשוב לי להגיד שכשאנחנו מתמקדים בילדים, גילאים אלה הם הבסיס הראשוני, המשמעותי ביותר להתפתחות ועיצוב האישיות של הילדים וצריכים להיות אמונים על הנושא אנשי מקצוע בעלי שם בתחום החינוך!

יש לעגן בחקיקה ארצית הכשרה של סייעות ומטפלות. כל גננת תהיה חייבת להציג בגן את התעודה שלה וכך ההורים יוכלו לבחון גם את ההכשרה שקיבלה. כמו כן נדרשת החמרת הענישה כולל מאסר בפועל למתעללות!

מערכת החינוך בישראל משאירה את הפעוטות מחוץ למעגל החינוך הממלכתי. הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות מלאה על החינוך בגיל הרך, תפעיל ותפקח עליו באמצעות משרד החינוך, ובכך תאפשר חינוך איכותי ומוגן מגיל 0".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר