הפשקווילים. צילום מאיר אוליאל

הרב גרוסמן הסיר את חסותו מהקמפוס החרדי – מדוע?

בפשקווילים שנתלו באשדוד נכתב שהרב יצחק דוד גרוסמן, שיזם את הקמת הקמפוס החרדי לגברים בגן יבנה ולנשים באשקלון, מודיע על הסרת תמיכתו

פורסם בתאריך: 28.6.19 10:25

     

מודעות מאירות עיניים, שהודבקו בימים האחרונים בשכונות החרדיות באשדוד וחתומות בידי הרב יצחק דוד גרוסמן, מעוררות עניין רב.

באותם פשקווילים כותב הרב גרוסמן שהחליט, למעשה, להסיר את חסותו מהמכללה האקדמית שהוקמה בגן יבנה ובאשקלון ביוזמתו לציבור החרדי.

“הקמפוס החרדי למצוינות” בגן יבנה נפתח לפני כארבע שנים בעידודו של הרב גרוסמן, הרב של מגדל העמק, שידוע בעשייתו הציבורית וההתנדבותית בארץ, זוכה פרס ישראל על מפעל חיים. לפי האתר “מפעלות הרב גרוסמן”, במכללה לומדים כיום כ-300 סטודנטים.

בהגדרה הוא נפתח כדי לעודד צעירים חרדים ללמוד ולהשתלב בשוק העבודה —נושא ששנוי במחלוקת בתוך הציבור החרדי ובין הרבנים, לגבי עצם העניין והאופן שבו הדבר מתבצע. יש מי שחושש שמתן לגיטימציה להשתלב בלימודים אקדמיים עשוי להתפרש כגושפנקא לתפיסות עולם חילוניות או כאלה שאינן מתיישבות עם אורח החיים החרדי.

“הנני בזאת להודיע”, נפתחת ההודעה מטעם הרב, “כי לאחר שיקול מעמיק הנני חוזר בי ומוריד את חסותי מהמוסדות האקדמיים ‘הקמפוס החרדי גן יבנה לגברים’ ו’הקמפוס החרדי אשקלון לנשים’, אשר היו עד היום תחת חסותי”.

הרב גרוסמן מוסיף ומסביר שם מדוע החליט להתנתק מהמוסדות: “בתחילה סברתי שיש מקום לחסות רבנית במוסדות אלו על מנת להקל את עול הפרנסה לציבור יראי השם ולהביא תועלת ורווחה לבתי ישראל, אך כשהובאה דעת גדולי ישראל בפניי ונוכחתי לדעת כי דעתם הברורה של כל גדולי ישראל שוללת את מוסדות האקדמיה ומטילה איסור גורף על כל המוסדות הנ”ל באשר הם ללא יוצא מן הכלל, והריני נכנע בפני דעת גדולי ישראל”. הרב גרוסמן לא מסביר מה הפסול שנמצא בקמפוס האקדמי שפתח.

הרב יצחק דוד גרוסמן במפגש עם ראש מועצת גן יבנה, אהרון דרור. צילום מרסל הדר

מסלולי הלימודים כוללים, בין היתר, תואר ראשון בכלכלה וניהול, פוליטיקה וממשל ומדעי המחשב.

לאחרונה, כאמור, הרב הסיר את חסותו ממוסדותיו. הוא העביר את המושכות לאברהם דב גרינבוים.

כתב “כאן דרום” פנה ללשכתו של הרב גרוסמן, ומשם נמסר בתגובה שהמודעות מטעמו מדברות בעד עצמן וכי אין מה להוסיף עליהן.

ואילו גרינבוים מסר: “דרכו של הרב והחלטתו להוריד את סמכותו לא בגלל שיש איזה בעיה הלכתית, אלא בגלל שעשה מספיק בשביל המוסד והצלחתו ומתוך הבנה כי אין לו את הזמן המספיק להיות שם, ונפסק על פי גדולי ישראל, שייתן לי את המושכות ואני אמשיך ככל שאפשר”.

יש חשש לירידה במספר התלמידים בעקבות כך?

“לא, בשום פנים ואופן. כולם יודעים שאין איזה בעיה במקום, אם מצד ההלכה ואם מכל צד אחר, אלא הבנה שאין לרב מספיק זמן להתעסק בזה, לכן הוריד את חסותו”.

תגובת מועצת גן יבנה: “לא שמענו על כך שהרב הסיר את שמו מהקמפוס, ואין לנו איזה קשר אליהם”. מהמכללה באשקלון לא התקבלה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר