הענקת תארי כבוד מכללת אחוה אחווה
מימין לשמאל: איציק ויס, פרופ' אוהד בירק, פרופ' שוש ארד, גדעון שפר, חגי טופולנסקי וד"ר אתי גרובגלד. צילום: אדי ישראל

המכללה האקדמית אחוה העניקה תארי כבוד לשפר ובירק

מכללת אחוה העניקה אות 'עמית כבוד' לאלוף במיל' גדעון שפר יו"ר האסיפה הכללית היוצא של המכללה ולפרופ' אוהד בירק מנהל המכון לגנטיקה של האדם בסורוקה. האותות ניתנו במהלך טקס הענקת תואר ראשון ושני לבוגרים ולמוסמכים

פורסם בתאריך: 16.6.19 13:49

     

המכללה האקדמית אחוה ערכה טקס חגיגי להענקת תואר ראשון ותואר שני לבוגרים ולמוסמכים. במהלך הטקס שנערך במעמד נשיאת המכללה פרופ' שוש ארד, יו"ר האסיפה הכללית הנכנס של המכללה אלוף במיל. חגי טופולנסקי, יו"ר הועד המנהל איציק ויס, סגל אקדמי ומנהלי, מנכ"לית המכללה ד"ר אתי גרובגלד, דוד אלקנה עברי- סגן נשיא בואינג העולמית ונשיא בויאנג ישראל והמפקד התשיעי של חיל האוויר הישראלי, קובי אביבי ראש המועצה האזורית באר טוביה, בוגרים ובני משפחותיהם, הוענק אות 'עמית כבוד' לאלוף במיל. גדעון שפר סגן נשיא אלביט מערכות, לשעבר ראש אכ"א ויו"ר האסיפה הכללית היוצא של המכללה, ולפרופ' אוהד בירק מנהל המכון לגנטיקה של האדם במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע וראש המכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב.

את הטקס החגיגי שנערך בהנחיית הד"ר אבשלום קור, פתחה תהלוכת בוגרים מרשימה במהלכה צעדו הבוגרים והמוסמכים, לבושים בצעיפים ובמגבעות אל הרחבה בה נערך הטקס. כ-700 בוגרים קיבלו התארים במהלך הטקס, מתוכם כ-515 בחינוך, 85 במדעים ו-90 מאסטרים בוגרי תארים שניים. 15 סטודנטים קיבלו הצטיינות יתרה, 20 קיבלו תעודות הצטיינות ו-5 מצטיינים בתואר השני.

נשיאת המכללה פרופ' שוש ארד בירכה את הבוגרים: "עברתם פה שנים מאתגרות של חשיפה לעולמות חדשים, כל אחת ואחד מכם נתמך ע"י משפחה וסביבה מסייעת. למרות שהתעודות אינן רשומות על שמם, תרומתם חרוטה בלב כל אחת ואחד מכם. זה הזמן להודות למשפחות אשר תמכו, ליוו וסייעו כל הדרך עד לקבלת התואר. ולכם המשפחות – אתם יכולים להיות גאים בילדיכם, את התעודות קיבלו כאן אבל אתם נתתם להם את הבסיס להצלחתם. המשיכו להיות עמנו! עקבו אחר נסיקתנו והצדיקו את הסלוגן כי " אחוה היא הסטארט-אפ של האקדמיה" .

עוד הוסיפה פרופ' ארד: "אחוה נמצאת בתהליך של שינוי, אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם האזור, רגישים לצרכיו ומקיימים מולו קשר מתמיד, מתוך שאיפה לשנות את פני הרפואה בדרום. בחרנו להעניק השנה את אותות עמיתי הכבוד לאישים ברמה הגבוהה ביותר מהחברה הישראלית-  אלוף במיל' גדעון שפר, שסיפור חייו הוא סיפורה של מדינת ישראל כולה, ופרופ' אוהד בירק שלקח על עצמו תפקיד חברתי ראשון במעלה להעלאת המודעות למחלות הגנטיות בקרב הציבור הרחב".

במהלך הטקס הושק חגיגית המנון חדש למכללה אותו שרו הסטודנטים המצטיינים יחד עם הקהל. בנוסף, בשם הסטודנטים הבוגרים דיבר אור הרוש, אשר סיים את לימודיו במכללה בהצטיינות ואף פגש  במסגרת לימודיו את בחירת ליבו, להם ילדה משותפת. הרוש שיתף כי: "כולנו גאים במכללה שהעניקה לנו יותר מלימודים, היא הייתה לנו לבית בו קיבלנו תמיכה גדולה והאני מאמין של המכללה מאםשר לנו הזדמנות ותרם לנו רבות והוכיח לנו שאין דבר העומד בפני הרצון ועל כך אנו מודים למכללה מאוד".

הסטודנטים המצטיינים במהלך הטקס צילום: אדי ישראל

עוד במהלך הטקס העניקו פרופ' שוש ארד, האלוף במיל' חגי טופולנסקי ואיציק ויס את 'אות עמית הכבוד'. מנימוקי הוועדה אשר בחרה באלוף במיל' גדעון שפר: "על היותו סמל לנחישות ולהתמדה מאז היותו ילד עולה, המתבגר במעברות עתלית וטירת הכרמל ועד לשירותו עטור התהילה בצה"ל וגם לאחר שחרורו. על היותו דמות לחיקוי ולהערצה באומץ ליבו, בנועזותו ובגבורתו עד כי הפך ללוחם המעוטר ביותר בחיל האוויר. על היותו מופת לעוז רוח ולדבקות מעוררת הערצה במטרה – תכונות שבלטו כבר בעת שירותו כטייס קרב במלחמת ההתשה ובמלחמת יום הכיפורים. לאחר שנאלץ לנטוש את מטוסו בתנאים שאיש לא שרד בהם בעבר וליפול בשבי כשהוא פצוע קשה, התעקש לאחר חזרתו מהשבי ותקופת שיקום לחזור ולשרת כטייס קרב למרות נכותו. על היותו דוגמה למצוינות ולהתמדה שהתבטאו בכל תקופת שירותו בצה"ל ועלייתו בסולם הדרגות ובתפקידי הפיקוד. בכל אחד מתפקידיו עשה חיל והתעלה, גילה תבונה ושום שכל, הן מן הבחינה הביצועית והן ביחסי האנוש עם פקודיו ועם מפקדיו. על תרומתו לביטחון המדינה גם לאחר שחרורו מצה"ל כדוגמת שירותו במטה חיל האוויר במלחמת לבנון השנייה ובמבצע "צוק איתן" כמנטור וכיועץ לטייסים ולקצינים ובעת כהונתו בראשות המועצה לביטחון לאומי."

 

מנימוקי הוועדה אשר בחרה בפרופ' אוהד בירק: "על היותו דמות לחיקוי ולהערצה, מופת ליכולת שילוב עולם המחקר עם עולם המעשה – חוקר בעל שם עולמי ורופא מצטיין אהוב על מטופליו.על הימצאותו בשורה הראשונה של חוקרי הגנטיקה בעולם. מחקריו פורצי הדרך זכו להכרה עולמית ותרמו רבות לקידום התחום. על תרומתו לפענוח הבסיס המולקולרי של כ-30 מחלות תורשתיות השכיחות ביותר בקרב האוכלוסייה הבדואית, האוכלוסייה היהודית ממוצא ספרדי ואף אוכלוסיות נרחבות בעולם הערבי. מחקרים אלה העלו תרומה שלא תסולא בפז לבריאותם של אלפים.

על היותו סמל למסירות, לנחישות ולהתמדה, ומופת לכל רופא וחוקר באשר הוא בפעילותו רבת השנים ליישום ממצאי מחקריו הלכה למעשה, פעילות אשר השפיעה על העלאת המודעות למחלות הגנטיות בקרב האוכלוסייה הבדואית ותרמה להפחתה של כ-30% בתמותת תינוקות. פעילותו הנחושה הביאה אף ליישום מחקריו בבדיקות סקר טרום לידתיות למניעת מחלות בעשרות אלפי משפחות בארץ ובעולם ואף תרמה להכללת בדיקות שגרתיות למחלות המאפיינות את יוצאי עירק ומרוקו בסל הבריאות. על היותו מודל למצוינות ולערכיות מעוררת השראה, אדם שבאישיותו ובעבודתו גלומים ערכיה ועקרונותיה של מכללת אחוה – מצוינות אקדמית ומעורבות חברתית.

על היותו דמות מעוררת השראה שאינו מדיר רגליו אף מעולם הרוח, שכן הוא נודע אף בכישרונותיו המוזיקליים – מלחין ונגן פסנתר מחונן".

פרופ' אוהד בירק ציין במהלך הטקס כי: "הדור שלנו הולך ועולה, לא הולך ופוחת. החברה הבדואית מתאפיינת בכך כ-60 אחוזים מתחתנים בתוך המשפחה. לפני 20 שנה כשהגעתי לבית החולים סורוקה כלל לא היה ניתן לאבחן רבות מהמחלות הגנטיות. כיום אנחנו יכולים לאבחן למעלה מ30 מחלות. גם ביהדות ספרד לא ידענו אילו מחלות קיימות וכיום אנחנו יודעים בזכות זאת הצלחנו להפיץ את בדיקות הסקר ולמנוע מחלות קשות".

אלוף במיל. גדעון שפר ריגש ואמר: "מה קוצר האדם בחייו? אהבות שאהב וצחוק ילדיו, ואני מוסיף, נכדינו. אחוה היא הסיפור. ומה שיש כאן הוא החיבור והסיפור. העירוב הזה שכולנו יכולים לחיות יחד. הדרום הוא שלנו, והדרום זקוק לעידוד ואני שמח שרוב בוגרינו הם דרומיים ואני מקווה שרובם יישאר בסביבה זו. הזורע חיטה ונוטע עצים מחנך לדורות. וזה מה שאנו עושים כאן בהשקעה בחינוך".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר