מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בכנס העצמת נשים במרוקו. צילום: יח"צ
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בכנס העצמת נשים במרוקו. צילום: יח"צ

עיריית אשדוד: הושגו הבנות עם הסתדרות המורים – לא תהיה שביתה

לאחר שהבוקר איימו בהסתדרות המורים בשביתה בגנים עקב מחלוקת על ניהול התקציב בכל גן, יצאו דיווחים סותרים: בעירייה אומרים שהמחלוקות נפתרו אך בהסתדרות המורים טוענים שחילוקי הדעות בעינם עומדים והשביתה עדיין נמצאת על השולחן

פורסם בתאריך: 19.5.19 17:42

     

במינהל החינוך של עיריית אשדוד אמרו לפני שעה קלה שהושגו הבנות עם הסתדרות המורים והאפשרות של שביתה ירדה מעל הפרק. אולם בהסתדרות המורים מסרו לפני זמן קצר: לא הושגה הסכמה והשביתה לא ירדה מהפרק.

הדברים הללו מגיעים בהמשך להודעה של הארגון הבוקר ולפיו הכריז על סבכסוך עבודה באשדוד ובכמה רשויות נוספות.

בהודעה מהבוקר מסרו בהסתדרות המורים כי, בחמש רשויות מקומיות  שונות – ובהן אשדוד – "נאלצות הגננות לנהל את תקציב הגן מחשבונן הפרטי וזאת בניגוד להוראת החוק. על פי חוק יש להפקיד את הכספים בחשבון בנק נפרד על שם המוסד שהגננת היא מורשת חתימה בו. אולם בפועל הרשויות לא פותחות חשבונות כאלה והגננות נאלצות להפקיד את הכספים לחשבונן הפרטי. בעקבות זאת הכריזה הסתדרות המורים על סכסוך עבודה". מהסתדרות המורים נמסר כי: אם עד לתאריך ה-20.5, (ב') הרשויות לא יגיבו, הסתדרות המורים תשקול לנקוט בצעדים ארגוניים כולל השבתה של הגנים.

לפי ההבנות המסתמנות מול עיריית אשדוד ולפי העירייה, ההתנהלות של צוותי ההוראה בגנים בנושא התקציב של כל גן תעשה מול ההורים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה במסגרת אותה הודעה לתקשורת: "העיריות אינן פותחות עבור גני הילדים בערים חשבונות תאגיד כמתבקש על פי הוראות תקנות לימוד חובה (יעוד כספי תשלומים) תשס"ד-2004. לא זו בלבד, אלא שהגננות אף נדרשות לפתוח חשבון בנק פרטי על שמן, אליו מופקדים כספי הגן. זהו מצב בלתי נסבל, שמנוגד לחוק ועלול אף לפגוע בגננות, לרבות מול רשויות מס הכנסה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר