הפיינליסטים מאשדוד צילום: אדם קפלן
הפיינליסטים מאשדוד צילום: אדם קפלן

מקיף ח' ומקיף ז' עלו לגמר תחרות הסטרטאפים הארצית

משרד החינוך מסמן את מיזמי המחר בגמר אליפות הנוער הארצית לסטארט-אפ: צמיד למניעת טביעה ואפליקציה לשיחות אנונימיות למניעת בדידות בדגש על בני נוער וקשישים אלו הם יוזמות הסטארט אפ האשדודיות שייצגו את מחוז הדרום באליפות הנוער הארצית לסטארט אפ

פורסם בתאריך: 15.4.19 22:02

     

השבוע הסתיימה במערכת החינוך אליפות הנוער הארצית לסטרטאפים מבטיחים מכל רחבי הארץ – 'start cup'. האליפות פתחה בפני תלמידי כיתות ט' – יב' הזדמנות נדירה להפיכת מיזם פרטי בהובלתם לסטארט אפ פוטנציאלי בקנה מידה עולמי. הפרס למיזם הזוכה – חבילת פיתוח ייעודית וסיור לימודי בעמק הסיליקון שבארה"ב הכולל מפגש עם חברות כגון גוגל, אפל ואמזון.

שני בתי ספר אשדודיים הצליחו להגיע לגמר המכובד. מקיף ז' עם רעיון של צמיד למניעת טביעה, הפועל על ידי חיישני דופק, וחמצן בדם המוטמעים בו. ומקיף ח' עם רעיון בשם Talk It Out, אפליקציה לשיחות אנונימיות למניעת בדידות בדגש על בני נוער וקשישים.

במקום הראשון זכה הסטארט-אפ iPillow של תלמידי כיתה ט' ב Green Start Academy של יהודה אור בכפר הירוק. בעידן שבו בני נוער מבלים שעות מול מסך, בעיקר ברשתות החברתיות בהן המציאות של הילדים האחרים תמיד נראית מושלמת, יכולות התקשורת הבין אישית הולכות ונעלמות. בני נוער מדווחים על תחושת בדידות ואובדן מעגל החברים הקרוב. האפליקציה יחד עם מוצר מוחשי יהיו פלטפורמה אישית ובטוחה לשיתוף רגשותיהם ומחשבותיהם של בני הנוער ובכך מעודדים ומחיים את האינטראקציה הבין אישית בדור ה Z. כרית / בובה (מבוססתIoT ) נעימה למגע המגיעה בעיצובים שונים אשר תתחבר לאפליקציה בטלפון. האפליקציה עושה שימוש באלגוריתם  ייחודי המאפשר למשתמש לחלוק עמו את קשייו ואת כל אשר בליבו ללא שיפוטיות או ביקורת, ולנהל שיחה תוך קבלת מענה קולי מותאם לסיטואציה.

תלמידי מקיף ז' אשדוד בגמר תחרות הסטרטאפים צילום: אדם קפלן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התחרות, שהקיפה השנה מספר שיא של משתתפים ובכללם למעלה מ- 5,000 תלמידים מכ- 700 בתי ספר, נועדה לחשוף את תלמידי מערכת החינוך הישראלית לעולם ההיי טק הבינלאומי ולצייד אותם בארגז כלים חיוני ומעודכן לעשיה יזמית ועסקית בשוק מתפתח ותחרותי. במהלך התחרות זכו בני הנוער לליווי והדרכה צמודה ממנטורים ומנטוריות הנמצאים בחזית העשייה ומחברות סטרטאפים מובילות מהארץ ובעולם.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "שילוב ידיים בין תעשייה, האקדמיה ומערכת החינוך הוא מהלך חיוני להעמדת דור המהנדסים הבא של ישראל. אליפות הסטארט-אפ הארצית לנוער היא אבן דרך חשובה בהקשר זה – אלפי תלמידים, ממאות בתי ספר, שזוכים לליווי אישי מבכירי התעשייה והאקדמיה, ומקבלים ארגז כלים בדרך למימוש רעיונם הטכנולוגי. יישר כח לכל התלמידים ולצוותי ההוראה, על ההישגים, על החשיבה היצירתית ועל השקעתם הרבה. המשרד ימשיך לחנך ליזמות ולמצוינות במדעים, לקידום מדינת ישראל כאומת סטארט-אפ מובילה בקרב מדינות העולם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר