יניב קקון המשנה לראש העיר, הזוכה אנה גבריאלי, מנהלת נוף-ים עליזה יפרח ומנהלת הספרייה העירונית איילת עמר. צילום: יח"צ
יניב קקון המשנה לראש העיר, הזוכה אנה גבריאלי, מנהלת נוף-ים עליזה יפרח ומנהלת הספרייה העירונית איילת עמר. צילום: יח"צ

אנה גבריאלי מביה"ס נוף-ים זכתה בתחרות הקורא הטוב

אמש, בפעם השלושים, נערכה תחרות 'הקורא הטוב' באשדוד, תחרות שמטרתה לעודד קריאה בקרב תלמידים. אנה גבריאלי, תלמידת כיתה ו' מבי"ס 'נוף ים' זכתה בפרס הראשון

פורסם בתאריך: 2.4.19 21:50

     

זה למעלה משלושים שנה ש'תחרות הקורא הטוב' נערכת בעיר ביוזמת הספרייה העירונית באשדוד ומטרתה  עידוד הקריאה ואהבת הספר בקרב ילדי אשדוד. השבוע (1.4.19) נערכה התחרות לראשונה בשיתוף המחלקה לתכניות חינוכיות במנהל החינוך והתכנית העירונית "רק מילה בעברית" ובהובלתה של איילת עמר מנהלת הספרייה העירונית.

המשתתפים הם כולם תלמידי כיתות ו' מבתי הספר היסודיים בעיר שעברו את שלושת השלבים המקדימים: הכיתתי, הבית ספרי וחצי הגמר והגיעו עד השלב האחרון, הגמר.

הרשימה מכל אנה גבריאלי מבית הספר נוף-ים שקראה מתוך הספר "פגישה שניה" מאת פרד אולמן, ספר אוטוביוגרפי למחצה הספוג זיכרונות של געגועים, אהבה וכואב לעברו. עלילת הספר עוסקת בשני נערים מתיידדים. האחד , יהודי, השני נוצרי. הזמן-בשנות השלושים בגרמניה הנאצית. סיפור מרתק על ידידות, אהבה, אכזבה ומוות. ההקראה המיומנת והמרגשת של אנה הביאה לה את הזכייה בפרס הראשון. במקום השני זכתה בר טזזו מבי"ס 'דביר' עם הספר "מתחת שמיים זרועי כוכבים" מאת חנה לבנה. במקום השלישי זכתה שחר רוקח מבי"ס שירת הים עם הספר "אמא קסומה וקוסמי המצנפת הקסומה" מאת אתי אלבוים. זכו לציון לשבח יאיר דברשוילי מבי"ס 'רננים', עם הספר "פלא" מאת ר.ג. פלסיו ואיתי פרי מבי"ס שז"ר, עם הספר "מסכת הכסף" (מאת הולי בלק וקסנדרה קלייר). הזוכים במקומות הראשונים זכו בתווי שי לרכישת ספרים וכל המשתתפים קיבלו שי מהספרייה. 

את האירוע פתח ג'רום ארוש, בקטע אומנותי מלבב בדמותו של מיסטר ג'יי. על הנחיית האירוע הופקדה ליבנת בן חמו, אף היא ילידת העיר ומגישת תכניות בגלי צה"ל, שסיפרה על ילדותה בעיר כילדה אוהבת ספר, וכששואלים אותה איך הגיעה לשירות בתחנת הרדיו הצבאית היא עונה שהכול התחיל בספריה העירונית.                                                                                                                                

   "היה לי העונג והכבוד לברך בשם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, בערב המיוחד והמרתק הזה", אמר ראשון המברכים, יניב קקון המשנה לראש העיר, "להקשיב לבני-נוער נבונים, רהוטים, דעתנים, שהראו רגישות ובקיאות ברמה יוצאת מן הכלל. פשוט להקשיב לילדים הנפלאים הללו וללמוד מהם." אורן טואיל- מנכ"ל החברה העירונית לתרבות סיפר על ילדותו כחובב ספר ועמד על המסורת ועל חשיבות הרציפות בקיומה של התחרות. מברכים נוספים באירוע שאותו ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי מברך ורואה כמיזם חשוב שמעון אלקבץ – מפקד גלי צה"ל, המשנה למנכ"ל – נעמי אדר הופמן, מיטל אליאס – מנהלת מחלקת תכניות חינוכיות וסימה נסימוב מפקחת משרד החינוך על הספריות הציבוריות.         

המשתתפים על הבמה צילום: יח"צ

                                                                                         

 

 יו"ר ועדת השיפוט היה הסופר ינץ לוי, שסדרת ספריו "הדוד אריה" רושמת הצלחה מרשימה בכל העולם. עוד בצוות השופטים סופרת הילדים והנוער ילידת העיר איריס ארגמן, שחיברה בין היתר את הספרים "רוזלינדה" ו"הדובי של פרד", ודליה שורגי – ראש מדור ילדים ונוער בספריה העירונית. ניכר היה כי המשתתפים התכוננו היטב  לקראת התחרות במשך מספר חודשים והתאמנו על הקריאה של הקטע שבחרו מהספר, ונדרשו לגלות הבנה ובקיאות בעלילת הספר ואחרי שסיימו לקרוא, חברי צוות השיפוט שאלו אותם שאלות מעמיקות יותר.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר