יריד החקר באשדוד. צילום: לירון מולדובן ODREY
יריד החקר באשדוד. צילום: לירון מולדובן ODREY

תלמידי אשדוד עשו בית ספר לחקר המדע בחווה החקלאית

350 תלמידים מ-28 מוסדות חינוך באשדוד הציגו לא פחות מ-90 מחקרים, ביריד החקר המסורתי המתקיים בחווה למדעי החקלאות והסביבה. האורחים הרבים, מפקחים ונהורים כמו גם אנשי חינוך ונציגי החברה המאמצת 'אדמה אגן', לא יכלו שלא להתפעל מהתוצרים ומהרמה שהציגו התלמידים ביריד. גאווה ענקית להורים ולמערכת החינוך

פורסם בתאריך: 17.3.19 12:34

     

בשבוע שעבר (ג') התקיים בחווה לחינוך חקלאי ומדעי הסביבה באשדוד יריד החקר העירוני החמישי לעבודות חקר בתחום החקלאות. היריד התקיים במסגרת התכנית "מפזרים זרעים של מדע", שהינה תכנית הדגל של אדמה בקהילה שנועדה לפתח את מיומנויות החקר והחשיבה המדעית של תלמידים באמצעות חקלאות. חברת אדמה יצאה לדרך עם התכנית יחד עם מנהל החינוך בעירית אשדוד ומשרד החינוך ביולי 2013  וזו הפעם החמישית שמתקיים יריד חקר מסוג זה בחווה החקלאית  באשדוד שהינה אחד ממרכזי המצוינות של העיר.

במהלך הטקס אמר אלון מרקוביץ', תלמיד כיתה ט' ממקיף ח': "חשוב לציין שהפעם התהליך היה עבורנו הרבה יותר משמעותי וברמה גבוהה יותר". אלון השתתף בתהליך החקר בחווה כנציג בית ספר רתמים בהיותו בכיתה ה', וכמו רבים מחבריו היום כתלמיד בכיתה מדעית, בחר לחזור ולהעמיק בחקר: "נחשפנו לעבודה עם כלי מדידה מורכבים, רכשנו כלים ללמידה ולעבודת צוות למדנו להכיר טוב יותר את עצמנו תוך השתלבות בקבוצה."

אל החווה החקלאית מגיעים מידי שבוע תלמידים מכ – 83 כיתות א' – י' מבתי ספר שונים באשדוד ומתנסים ועורכים ניסויים בליווי 13 המורים למדעים של החווה בחממה המדעית החדשנית שהעמידה חברת אדמה לרשותם במסגרת פועלה למען הקהילה. ביריד הציגו מאות תלמידים מ – 28 בתי ספר שונים כ – 90 עבודות חקר שעסקו בשאלות ייחודיות ומקוריות כמו למשל – כיצד ניתן למנוע זיהום מי שתייה בכלובי חיות? מהו החומר המומלץ להרחקת חלזונות? ומהי ההשפעה של קרבת פרחי סלסלי הכסף על מדדי צמיחה של הכרוב?

יריד החקר בחווה באדיבות: החחוה החקלאית

יריד החקר בחווה באדיבות: החחוה החקלאית

חדווה אליעד מנהלת החווה החקלאית ציינה באירוע: "זו השנה החמישית שיריד החקר מתקיים בחווה החקלאית שלנו והוא רק מתקדם ומשתפר משנה לשנה. השנה מציגים פה ביריד תלמידים מ- 26 בתי ספר יסודיים ו- 2 מקיפים באשדוד, שערכו לאורך השנה עבודות חקר פורצות דרך וחדשניות בתחום המדעים, בזכותכם החווה שוקקת חיים וזה מראה שעלינו על דרך המלך ברמת החקר. הדבר מתקיים אודות לשיתוף הפעולה החזק עם חברת אדמה אגן שנתנו למדענים הצעירים את ההזדמנות "לפזר זרעים של מדע" בחווה בשאיפה לעתיד מוצלח יותר".

 

"יריד החקר השנה עלה על קודמיו, הן ברמת העבודות והצגתן והן בהכנת המקום והאירוע" כתבה אילנה סיסו מקשרי קהילה ב'אדמה אגן'. "היה עונג צרוף לראות את מאות התלמידים, מלאי גאווה מציגים את המחקרים שלהם. מחקרים מגוונים וחדשים ברמה גבוהה, המשלבים בתוכם תהליך שלם של השקעה ולמידה, פיתוח יכולות חשיבה וחקר, המבטאים את מימוש החזון של הפרויקט המיוחד הזה"' הוסיפה רחל לוי – מנהלת קשרי קהילה בחברת 'אדמה אגן'. מתן ספי תלמיד מבית ספר היובל חתם: "ההשתתפות ביריד נתנה לנו תחושת ביטחון, הרגשתי שאני שולט בנושא עליו חקרנו. בזכות החקר יכולתי לייעץ לקהל לגדל תות שדה במשך יום קצר (פחות שעות הארה) כדי לקבל יותר ניצני פריחה ופירות".

עוד הוסיפרה רחל לוי: "חברת אדמה יזמה ומלווה את התכנית "מפזרים זרעים של מדע", שמניבה תוצאות נפלאות ואתם כולכם השותפים המנצחים. אלברט איינשטיין אמר שהמקור היחיד לידע הוא הניסיון, תלמידים יקרים, החווה מאפשרת לכם ניסיון והתנסות ישירה לאדמה, לתהליך לימודי, לפיתוח יכולות החשיבה ולחקר. כולנו זקוקים למוחות טובים ובשבילכם השמיים הם הגבול. אנו מודים למשרד החינוך, מינהל החינוך בעיריית אשדוד, תודה מיוחדת לחדווה מנהלת החווה, לצוות המורים המופלא, לאביהו דייגי מנהל אדמה אגן, לאילנה סיסו מנהלת קשרי קהילה ולעובדי אדמה אגן שמשדרגים את החווה בכל הזדמנות".

נציגת התלמידים, ליאן מבית ספר ארזים אמרה: "לאורך השנה אנחנו מפזרים זרעים של מדע בסימן של אחדות וייחודיות. בפרויקט הזה ניתנת לכל בן ובת הזדמנות שווה ואחידה ואפילו יש יתרון קל לבנות. הגענו לחווה מבתי ספר שונים, כולנו חווינו תהליכים משמעותיים והיום אנחנו מציגים את התוצרים המשותפים שלנו. אנו מודים על ההזדמנות שניתנה לנו להעמיק בחקר, דרכו רכשנו כלים ללמידה ועבודת צוות".

יריד החקר בחווה באידבות: החווה החקלאית
יריד החקר בחווה באידבות: החווה החקלאית

ביריד השתתפו נציגי הנהלת מנהל החינוך בעירית אשדוד בראשות אריה מימון, המפקח יואל אבני, מנהלי בתי ספר, מורים, הורים ותלמידים. בנוסף לקחו חלק באירוע נציגי הנהלת אדמה ברשות אביהו דייגי מנהל מפעל אדמה אגן, מנהלת קשרי קהילה בחברת אדמה רחל לוי, ומנהלת קשרי קהילה של אדמה אגן אילנה סיסו.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר