בני נוער מתנדבים במפגש עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. צילום: עיריית אשדוד
בני נוער מתנדבים במפגש עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. צילום: עיריית אשדוד

אשדוד זכתה בפרס עיר הנוער המתנדב

הישג חסר תקדים לאשדוד אשר זכתה בפרס עיר הנוער המתנדב בישראל עם יותר מ-43 אלף נערות ונערים שמעורבים בעשייה התנדבותית. אשדוד העיר היחידה בישראל שזוכה בדאבל התנדבותי לאחר שבשנת  2013 זכתה בפרס עיר המתנדבים של ישראל 

פורסם בתאריך: 3.3.19 20:45

     

היום בשעות הבוקר דיווחה הוועדה לראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, על זכייתה של העיר  בפרס החשוב והערכי הנותן ביטוי לנוער של העיר אשדוד ובעיקר לעתידה של העיר – פרס הנוער המתנדב. מעל 45,000 בני ובנות נוער מכלל אירגוני הנוער באשדוד מתנדבים באופן קבוע בתכניות שונות ובתחומים רבים ומגוונים על הרצף החינוכי והחברתי: ביטחון, בריאות, חינוך, אזרחים ותיקים, ניצולי שואה, עולים, ילדים עם וילדים מנוכרים חברתית.ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אנו גאים מאד בבני הנוער המתנדבים, אשר לצד התנדבותם הקבועה נענים לכל פנייה ומתגייסים גם לפרויקטים ולמבצעים עירוניים.

בני נוער אלה הם ההוכחה להטמעת החינוך הערכי להתנדבות באשדוד, נתינה לקהילה, סבלנות, ערבות הדדית ויצירת חוסן קהילתי. עידוד ההתנדבות והפיכתה לחלק בלתי נפרד מאורח חיי היומיום של בני הנוער שלנו היא הבסיס לקהילתיות ולכידות חברתית, תוך מתן מקום של כבוד לכל פרט ופרט במגוון הרב תרבותי העשיר הקיים באשדוד. בני הנוער המתנדבים מגיעים מרקעים שונים, מסייעים לקהילות מגוונות, ויוצרים חברה מגובשת, חזקה, שמחה ושוויונית".

בעיר אשדוד רואים חשיבות רבה להקנות לתלמידי העיר את הכלים הנדרשים לעמוד בתעודת בגרות חברתית, המחייבת בהתנדבות ומעורבות בקהילה, אחוז הזכאים לקבלת תעודת בגרות חברתית עומד על 99.9%, אחוז התלמידים בעלי בגרות חברתית מצטיינת עומד על 74%. בני הנוער המתנדבים, מגיעים מהחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, תנועות וארגוני נוער, והמחלקה לטיפול בנוער וצעירים (נוער בסיכון), מעודדים את ערך ההתנדבות, ומהווים דוגמא אישית עבור כלל תושבי העיר.

אשדוד ראויה לקבל את אות 'הקהילה המתנדבת לנוער' ממגוון רחב של סיבות: 43,000 בני נוער מתנדבים המהווים 97% מבני הנוער בעיר. הצלחה ועמידה ביעדי הטמעת ההתנדבות בקרב בני הנוער בעיר מודרנית כמו אשדוד מחייב חשיבה "פורצת דרך", במגוון רחב של נושאים, שכולם יחד משפיעים על איכות החיים הכוללת של התושבים, על שביעות רצונם ועל מוכנותם להתנדב. בהנחיית ראש העיר דר' יחיאל לסרי, נבנה מודל ייחודי הרואה בפסיפס האנושי המרכיב את אשדוד בסיס למגוון עצום של צורות התנדבות המשמשות גלגל תנופה לקירוב לבבות, לשייכות וללכידות חברתית ואלו ממנפות את ההתנדבות וחוזר חלילה.

יניב קקון, המשנה לראש העיר אשדוד והממונה על תיק הנוער והצעירים: "אשדוד התברכה בילדים ונוער מצוינים ובצוות מקצועי עם יכולת לרתום, לאתר וליצור מרחבי התנדבות המאפשרים ביטוי לילדים ובני הנוער ומאפשרים להם לצמוח אישית ולהצמיח שינויים ציבורית וקהילתית. על כך ישר כוח גדול".

 

אשדוד אף בנתה מערך ייחודי להתנדבות לשעת חירום המשמש עוגן בהגברת תחושת הביטחון של תושבי העיר ונותן מענה לצרכים הגדלים בחירום, מערך שהתנסינו בהפעלתו בהצלחה מרובה ב'עמוד ענן', מורכב ממערך מתנדבים מיומן ורחב היקף, מבני נוער מתנדבים, מצוותי מתנדבים ייעודיים לחירום ומפורום שולחן עגול חירום.  רשויות וארגונים רבים מגיעים מרחבי הארץ ללמוד את דרך בניית, תרגול והפעלת המערך, ונעזרים בלמידה לפיתוח מערך התנדבות והתנדבות נוער לחירום ביישובם.

שיתוף הפעולה בין העירייה לפורום ארגוני ההתנדבות המונה, יותר מ-150 ארגוני התנדבות הפועלים בעיר, הוא הבסיס להצלחה בשילוב והפעלת מספר גדול כל כך של בני נוער מתנדבים. תמיכת העירייה בהפעלת בני נוער מתנדבים מתבטאת בהכשרות מנהלי ורכזי ההתנדבות בארגונים השונים שמתווספים להשקעה הכספית הגדלה של העירייה, לטובת ההתנדבות והעשייה החברתית – קהילתית של בני הנוער. ליווי והדרכת מנהלי הארגונים, רכזי ההתנדבות ובני הנוער המתנדבים, מתוך ראיית ארוכת טווח שהתנדבות בני נוער אינה "עוד נושא" אלא חמצן הזורם בעורקי הקהילה האשדודית, כוללת מאות שעות הדרכה, הכשרה וליווי.

לסיכום, ההתנדבות בני הנוער באשדוד מואצת ומורגשת בכל רחבי אשדוד. המטרות, היעדים ותכניות עבודה הנגזרים מחזון ראש העיר – מציבים לנו קו הליכה והתקדמות ברור, עם יכולת להגיב במהירות ובזריזות למציאות ולצרכים המשתנים וזאת מבלי לאבד את הדרך שהתווינו לעצמנו. ומתוך אמונה שהתנדבות בני הנוער הינה הגלגל המניע את מנופי העשייה בעיר, גלגל הפועל ללא הפסק מכוח הרצון המוטמע של בני הנוער, תושבי העיר ושל קברניטה לחיות בחברה ובקהילה כמשפחה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר