רותם מור בתחרות "הנואם הצעיר" צילום: יוחאי מור
רותם מור בתחרות "הנואם הצעיר" באשדוד. צילום: יוחאי מור

אלה הזוכים בתחרות "הנואם הצעיר" 2019

אתמול התקיימה תחרות "הנואם הצעיר" השנתית ע"ש דורון דנקנר ז"ל. עשרות תלמידים מבתי הספר בעיר התחרו על התואר על "הנואם הצעיר" הטוב ביותר. הנאומים היו מרשימים והקהל לא נשאר אדיש

פורסם בתאריך: 29.1.19 20:58

     

תחרות הנואם הצעיר המתקיימת באשדוד זו השנה ה-32, הפכה זה מכבר לזירה מאתגרת במיוחד שרבים מבקשים להשתתף בה ולהגיע אל השלב האחרון – שלב הנאומים לפני קהל. זהו מיזם של מועדון הרוטרי באשדוד בשיתוף מנהל החינוך בעיריית אשדוד והוא זוכה להתעניינות רבה.

התחרות התקיימה במרכז כיוונים באשדוד בהנחייתה של לאה שקל, בהשתתפות 31 בתי ספר מתוכם הגיעו לשלב העירוני הסופי – 8 תלמידים מהיסודיים ו-7 תלמידים מהתיכונים. מארגני התחרות מעידים כי השנה, מעבר לכל שנה, נושאי התחרות ורמת הנאומים של התלמידים היו גבוהים במיוחד וכי הקהל, ישב מרותק. את התחרות פתח נגן הג'אז ליאור לארין מקונסרבטוריון אקדמא ובמהלך הערב הנעימו בשירתן חבורת הזמר של מקיף ו'.

רותם מור היא הזוכה מבין בתי הספר היסודיים. רותם בת ה-11 לומדת בבית הספר שז"ר ומלבד היותה נואמת מצטיינת היא גם רוקדת באופן מקצועי כבר שבע שנים, אוהבת לשיר (נמצאת במקהלה של ביה"ס) ומציירת. זה לא היה נאומה הראשון אך זוהי התחרות הראשונה בה השתתפה וההתרגשות היתה רבה.  "היה קצת מלחיץ אבל באתי בעיקר בשביל להנות. נושא הנאום שלי היה כוחה של מילה", מספרת רותם, "דיברתי על כמה חשוב להיזהר ממה שאנחנו אומרים מכיוון שמילה אחת יכולה לחרוץ גורלות. גם לחיים וגם למוות. צריך לפרגן האחד לשני ולתת מחמאות ותחושה חיובית לסביבה שלנו".

רותם מור בתחרות "הנואם הצעיר" צילום: יוחאי מור

זוכי התחרות מבין תלמידי התיכונים: מקום ראשון – אנסטסיה טרון ממקיף ה', מקום שני – להב דברא ממקיף יא', מקום שלישי – עומר עזרן ממקיף ז', ציון לשבח – שיר אמש ממקיף ו'. 

זוכי התחרות מבין תלמידי היסודיים: מקום ראשון – רותם מור משז"ר, מקום שני – יאיר בלנרו מרתמים, מקום שלישי – עדן אלפאסי מגאולים, ציון לשבח – סתיו ברוקלין מהראל. תחרות הנואם הצעיר התקיימה לראשונה באשדוד בשנת 1988 כמיזם מיוחד של חברי רוטרי אשדוד ונועדה לקדם תרבות דיבור וחופש ביטוי בקרב בני נוער. מאז ועד היום, תחרות זו תפסה תאוצה וכיום היא תחרות שנתית כלל ארצית, דורון דנקנר ז"ל התמודד וזכה בפרס הראשון בתחרות הראשונה ובצער רב נפטר ממחלה קשה זמן קצר לאחר מכן. אביו, חבר רוטרי, האדריכל רפי דנקנר פועל מאז לקידום התחרות וגם השנה לקח חלק פעיל בקיומה.

יניב קקון, המשנה לראש העיר ומזכיר מועדון רוטרי אשדוד אמר בפתיחת הערב: "עוצמת הערב הזה טמונה בברק בעיניים ובתשוקה של המתמודדים. מדובר בבני נוער אשר בחרו לטפל בנושאים חברתיים מרתקים תוך הפגנת יכולות רטוריות מרשימות ובגרות נפשית. הסופר מרק טווין אמר 'בדרך כלל לוקח יותר משלושה שבועות להכין נאום מאולתר היטב', הערב זכינו לראות ולשמוע כמה נאומים שהוכנו היטב, אתגרו את השכל ושבו את הלב. כולכם כבר הצלחתם, כולכם מנצחים הערב."

אמה ברזילי, נשיאת מועדון הרוטרי אשדוד: "המתחרים שהגיעו לכאן הם חבורה לתפארת, נואמים בחסד, דוברים חוצבי לֶהבות, תלמידים עם דרך ארץ לַשפה ואני גאה להוביל את המיזם בשנתו ה30. מחמם את הלב לראות חבר'ה צעירים אשדודים", המשיכה אמה ואמרה, "שעושים שימוש בשפה העברית בצורה רהוטה וחדה. נאומים הם כלי להשפעה על לב האדם וחלקם אף שינו את פני ההיסטוריה – מנאומיו של משה אל עם ישראל באמצעות אהרון, נאום המלך של שמואל הנביא ועד לנאומים מודרניים של ימינו".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר