טקס "עדת הצופים" צילום: אפרת סביר
טקס "עדת הצופים" צילום: אפרת סביר

חגיגות 90 שנה ל "עדת הצופים"

חניכי שבט עדת הצופים "מידב" מקבוצת יבנה השתתפו בטקס 90 שנה להקמת עדת הצופים

פורסם בתאריך: 25.1.19 21:47

     

בטקס שהתקיים אתמול בהשתתפות מעל ל-3,000 מחניכי ובוגרי "עדת הצופים", יחד עם חניכי ומדריכי שבט מידב מקבוצת יבנה ובמעמד שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר תנועת הצופים העבריים אלי בן יוסף, ציינה העדה 90 שנים להקמתה ומאה שנים לפעילות הצופים העבריים בישראל בכלל. עדת הצופים או הצופים הדתיים היא חטיבה דתית בת 14 שבטים בתוך "תנועת הצופים העבריים", שבין בוגריה נמצאים הפרשן המשפטי ברוך קרא (שאף ריכז את פעילות אחד השבטים), ראש אמ"ן לשעבר האלוף הרצלי הלוי, השופט בדימוס יעקב טירקל, חתני פרס נובל הפרופסורים אברהם הרשקו ודניאל כהנמן, והסופרים חיים באר ומירה קדר.

טקס "עדת הצופים" צילום: אפרת סביר

שר החינוך נפתלי בנט נשא דברים בטקס: "כשהייתי קטן היה לי מדף קטן עם ספרים על הגיבורים של העם שלנו מתקופת העליות הראשונות, המחתרות וראשית הציונות. קינאתי בהם מאוד, הם ייבשו ביצות, נלחמו על עצמאותנו והקימו את המדינה. שאלתי את עצמי מה נשאר לנו לעשות? הרי כל הדברים הגדולים כבר קרו בזכותם. היום אני עונה לעצמי שנשאר לנו הרבה מה לעשות, וזה מה שאתם עושים בצופים הדתיים יום יום, אתם מחברים את המדינה שלנו יחד, דתיים וחילונים, כמשפחה אחת גדולה. יש  לנו משימה ענקית, להיות מדינה שיש בה חברת מופת. אתם, חניכי תנועת הצופים, בחרתם לקחת על עצמכם את האחריות ולפעול באופן מעשי למען כולנו, אני גאה בכם ושמח שאתם דור העתיד של מדינת ישראל״.

 

עדת הצופים החלה לפעול בשנת 1929, ובשנת 1963 הכיר בה משרד החינוך כתנועת נוער, והחליט כי על כל בי"ס ממלכתי דתי לאפשר לתלמידיו להשתייך לתנועה. כיום כאמור מונה העדה 14 שבטים, , ובוגרי "עדת הצופים" מגיעים למכינות, מדרשות, שרות  משמעותי  בצה"ל בחיילות השונים ובגרעיני הנח"ל ומשתלבים בתפקידים וארגונים ציבוריים חשובים ומשמעותיים. בין השאר, ארגונים חברתיים- דתיים כ"במעגלי צדק", "שכן טוב", "הכובע ההפוך" ו"רוח יהודית" נוסדו בידי בוגרי עדת הצופים. במהלך השנים, הוקמו בישובים מעורבים שבטי "עדה" מעורבים לחניכים דתיים ושאינם דתיים גם יחד.

מזכ"ל תנועת הצופים, קלי כהן: "עדת הצופים כיום היא תנועה משמעותית וחלק בלתי נפרד מתנועת הצופים העבריים – תנועת הנוער הגדולה ביותר בישראל. פעילות העדה מניחה בסיס לחיבור אמיתי בין קהילות: חניכי עדת הצופים נפגשים עם מקביליהם החילוניים בפעילויות, בטיולים ובמחנות הקיץ, שם נוצר חיבור ישראלי מדהים בין השבטים השונים – חיבור שממשיך עם החניכים לכל אורך חייהם".

ראש עדת הצופים עודי בהט: "עדת הצופים היא צירוף מנצח של חינוך ציוני דתי משמעותי ועמוק, עם סובלנות, פתיחות ומעורבות חברתית עמוקה. העדה הוקמה במטרה לאפשר לכל נער ונערה שומר מצוות להשתייך לצופים, בלא קשר למוצאו ולדעותיו הפוליטיות והרוחניות ובלי שירגיש שעליו להשיל מעצמו את אמונתו הדתית – והכול תוך שימת דגש על יצירת גשר בין דתיים לחילוניים. עדת הצופים מחנכת במקביל למטרות תנועת הצופים, אולם את אלה היא יונקת מתורת ישראל והדת היהודית.  ביום החג המשותף, במלאת  90 לעדת הצופים ומאה שנות פעילות לתנועת הצופים בישראל, פורחת עדת הצופים כמקום מפגש ערכי וייחודי בנוף החברתי בישראל."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר