י'5 מתארחים בנמל אשדוד צילום: איילה מידן
י'5 מתארחים בנמל אשדוד צילום: איילה מידן

פרוייקט מרגש: נמל אשדוד ילווה את תלמידי מקיף א'

במסגרת תכנית של ארגון פתחון לב נמל אשדוד ילווה את תלמידי י'5 ממקיף א' במשך 7 שנים בתחנות החשובות בחייהם: תיכון, צבא ושחרור מצה"ל

פורסם בתאריך: 21.1.19 10:32

     

נמל אשדוד אירח את כיתה י' 5 מבית הספר מקיף א' אשדוד. לא מדובר בעוד אירוח שגרתי שקורה בנמל אשדוד מידי יום. הייחודיות במקרה זה טמונה בקשר הארוך שצפוי בין נמל אשדוד לכיתה זו שהינה חלק מתכנית חינוכית ארוכת טווח המכונה 'תכנית 7' מבית ארגון פתחון לב.

'תכנית 7' הינה תכנית הדגל של המפעל החינוכי 'לגעת באופק' של ארגון פתחון לב. במסגרת זו פתחון לב מלווה בני נוער מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית במשך 7 שנים- 3 שנים במהלך תקופת התיכון, 3 שנים במהלך השירות הצבאי/לאומי ועוד שנה לאחר השחרור. בסיום שנים אלו, משתלבים בני הנוער בעבודה מסודרת, לימודי תעודה או לימודי תואר ראשון. כל זאת במטרה לוודא את השתלבותם נכונה בחברה הישראלית והפיכתם לאזרחים התורמים לעצמם ולקהילה. המשתתפים בתכנית הפועלת בכ- 40 כיתות ברחבי הארץ זוכים לתכני העצמה, ליווי, תכנון קדימה והכוונה מטעם מנחה חינוכי מקצועי המלווה אותם לאורך כל הדרך.

 

במסגרת הביקור של הכיתה בנמל זכו התלמידים ליהנות מסיור מורחב, פעילויות במרכז המבקרים ולבסוף פגשו גם את יגאל בן זקרי סמנכ"ל התקשורת והאחריות התאגידית של הנמל, המתגורר בעיר, שבירך אותם ואמר: "אני רואה בכם את העתיד של העיר". בן זקרי הוסיף: "אומנם אנחנו חברה עסקית, אבל לצד הרצון להשביח את ערך החברה יש לנו אחריות כלפי הקהילה מסביבנו. עלינו להסתכל סביב ולתמוך בקהילה ובחברה בכדי שאנו כמערכת עסקית נוכל להתקדם קדימה. אם אתם תהיו חזקים סביבנו גם אנחנו נמשיך להתעצם. "

אחת מתלמידות הכיתה סיפרה לבן זקרי על חוויותיה 'מתכנית 7': "המנחה של התוכנית מעיין מאמינה בנו וגורמת לנו להתגבש ככיתה. אנחנו לומדים לשתף ולסמוך אחד על השני. עכשיו אנחנו קבוצה ולא סתם כל אחד לעצמו."

אלי כהן, מנכ"ל ארגון פתחון לב בירך את נמל אשדוד על  אימוץ הכיתה ואמר: "פעילות תכנית שבע באשדוד רק החלה וכבר אנחנו רואים הצלחות אין סוף. אני מקווה שעם הזמן עוד ועוד כיתות יצטרפו אלינו בעיר ועוד בני נוער יזכו ליהנות מהתוכנית והערך החינוכי שלה לטווח ארוך."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר