צילום: Dreamstime

"גוונימובי": בית קולנוע חדש באשדוד

בזכות יוזמה של מורה מאשדוד, בית קולנוע מקומי וקטן ייפתח בקרוב בבית ספר "גוונים"- אותו התלמידים עצמם יפעילו

פורסם בתאריך: 26.11.18 08:00

     

בית קולנוע חדש ומקומי נרקם לו באשדוד בזכות מורה אחת. רינת נגני, בת 26, מורה זו השנה השלישית בבית ספר גוונים באשדוד, בית ספר ללקויות בתקשורת, קמה ויזמה פרוייקט של הקמת קולנוע בית ספרי בשם גוונימובי (GVANIMOVIE), שנועד כדי לפתח את התלמידים וליצור קשר לקהילה ולבני גילם, כאשר כל שהיה חסר הוא מימון ראשוני של 4,737 שקלים.

את הפרוייקט נגני העלתה לאוויר באתר "לכיתה" רק לפני 48 שעות, לפני יומיים התחילה להפיץ אותו ברשתות החברתיות, וכבר אמש היא גרפה תמיכה של מאה אחוזים דרך 47 תומכים שונים שמאפשרים לה ולבית הספר לממש את הרעיון.

אתר "לכיתה" החל לפעול בספטמבר 2017, ביוזמת קרן עשור, ומיועד למורות ומורים בחינוך הממלכתי – יהודי וערבי – במטרה לאפשר למורות ומורים להביא משאבים וחדשנות לכיתה ולממש בצורה מירבית ומעצימה את הפוטנציאל שלהם ושל תלמידיהם, יוזמות אשר לא מקבלים בהם מימון ממשרד החינוך.

צוות האתר, הפועל ללא מטרות רווח, מלווה את המורים החל מגיבוש הרעיון ורשימת הציוד הדרושה להגשמתו, דרך ניסוח היוזמה באתר ושיווק הפרוייקט – וכן בקניית הציוד והבאתו לבית הספר. מלבד תורמים פרטיים, האתר משדך לכל יוזמה גוף עסקי שמכפיל את התרומות, וגם הרשות המקומית משתתפת ותורמת עד לכ-5,000 שקלים.

ואכן, הפרוייקט נעשה בתמיכה של מנהל החינוך של עיריית אשדוד, כאשר רגע לאחר שנגני פתחה את היוזמה באתר, מנהלת האתר מסרה לה כי קיבלה השתתפות של 1000 שקלים מהמנהל. נגני משתפת "אני יודעת שעיריית אשדוד עובדת עם אתר "לכיתה" ושהם מעודדים יוזמות חינוכיות של המורים. מראש לא ציפיתי בכלל שהם ישתתפו בזה, כנראה זה סכום סמלי כי יש עוד פרוייקטים בהם הם משתתפים".

ביה"ס גוונים. נפתח לפני קרוב לשלוש שנים. צילום: דור גפני

אמנם, משרד החינוך לא רואה את רעיון גיוס ההמונים בקרב עובדי ההוראה במוסדות החינוך הרשמיים כפעולה תקינה אך לא ממהר לאכוף אותה, ובינתיים יש תלמידים ומורים שמפיקים את המיטב מהפרוייקט.

כך, הקמת קולנוע 'גוונימובי' בבית הספר גוונים, צמחה אצל נגני כרעיון שמטרתו העיקרית היא לענות על שני צרכים מהותיים בקרב תלמידיה בבית הספר ללקויות בתקשורת: האחד- הכלת האחר, קבלתו וראייתו כחלק בלתי נפרד מהחברה, שתבוא לידי ביטוי בפעילות חברתית ותקשורתית בה משתתפים ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים כאחד.

הרעיון הוא שהתלמידים, על הרצף האוטיסטי, יארחו בבית הספר את בני גילם בעיר אשדוד, תוך הפעלת בית הקולנוע הבית ספרי באופן עצמאי- בין אם הכנת הסרט, הפעלת עמדת קפה, מכירת כרטיסים, הכנת פופקורן, וכך תיחשף הקהילה בעיר לתלמידים והפעילות תוכל לגשר על הפערים, התהיות והסטיגמות הקיימות על אוכלוסיית ה-ASD. ואותם התלמידים יזכו לפעילות תקשורתית וחברתית עם בני גילם.

הצורך השני בהקמת בית הקולנוע בעיר, הוא הכנת התלמידים הבוגרים יותר לחיים בוגרים ועצמאיים. לדברי נגני "בית ספרינו הוא מסגרת בה לומדים תלמידים מגיל 6 עד 21. השאיפה היא שבגיל 21 יוכלו התלמידים לחיות חיים עצמאיים בחברה הן בפן האישי- למשל יסעו באוטובוס לבד, יגורו בהוסטל, ישבו במסעדה או בסרט וכן בפן הציבורי בו יוכלו להשתלב בשוק העבודה".

אמנם נגני מלמדת רק שלוש שנים בבית הספר, אך אחד המשפטים המובילים את העשייה במסגרת הלימודים הוא ש"אין דבר כזה שאי אפשר, יש אי של אפשר". כך, מתוך אמונה גדולה שאפשר לעשות ואפשר להגשים, כל מורה שקם עם חלום, יש אפשרות להשיג אותו וצריך לפתוח ארגז כלים ולהשתמש בו לאורך כל הדרך להשגת המטרה, וכך עשתה. עם אתר מימון המונים ורשתות חברתיות- יוזמה חדשה יוצאת לפועל.

מה התרומות המפתיעות שקיבלת?
"הייתה לנו שיחת טלפון מפתיעה מגבר בן 70 שחוגג יום הולדת וביקש מהילדים והנכדים שלו השנה, שבמקום לקנות לו מתנה, שיתרמו לנו כסף, לפרוייקט. זה ממש ריגש אותנו".
היא מוסיפה שיצר קשר גם מנהל חשבונות שביקש לשמור על אילום שם, שהפרוייקט ריגש אותו ורצה לתרום 2000 שקלים, אליהם נוספו גם אנשים נוספים שבחרו להתגייס ולהוציא לפועל את הרעיון.

כעת, לאחר התמיכה המלאה, נגני תוכל לגשת לצעד הבא בכדי לממש את רעיון בית הקולנוע הבית ספרי- ולרכוש את הציוד הנדרש, כגון המקרן, משקפי התלת מימד, והסרטים הראשונים עצמם, אותם יפעילו לחלופין כ-40 תלמידים מבית הספר, כך שכל משמרת יפעילו כ-10 עד 15 תלמידים מגילאי 12 עד גילאי 21, ברצון שהוא יופעל לאחר השעה 17:00. עכשיו, אפשר לרקום את החלום.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר