אינפוגרפיקה חינוך עיצוב: מייק וייצמן

אשדוד מזנקת למקום ה-28 בישראל ב"מפת המצוינות" במתמטיקה

לאחר שנים של הידרדרות סימנה אשדוד את נושא המצויינות כנושא מרכזי ואת התוצאות ניתן לראות במגמת שיפור שהחלה בשנת 2014 והתגברה בשנת 2017 עם עלייה של למעלה מ20%. מאז שנבלמה ההידרדרות אשדוד רושמת ארבע שנים רצופות של עליות בשיעור בוגרי 5 היחידות בעיר, ונמצאת זו השנה השלישית מעל הממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 24.10.18 16:06

     

מנתוני "מפת המצוינות" שעיבדה "קרן טראמפ" ופורסמו בוואינט עולה כי רמת השרון, כפר סבא ופתח תקווה רשמו את הזינוק הגבוה ביותר באחוז בוגרי חמש יחידות במתמטיקה. הממצאים החדשים מתבססים על נתוני "התמונה החינוכית" של משרד החינוך שפורסמו ביולי ומשקפים את הישגי התלמידים במועד קיץ 2017 תוך השוואה לנתוני שנת 2012.

אינפוגרפיקה חינוך עיצוב: מייק וייצמן

מהנתונים, שמצביעים על זינוק שעשו רשויות רבות באחוז בוגרי חמש יחידות מתמטיקה, עולה כי אשדוד רשמה זינוק רציני, אך עדיין נמצאת במקום נמוך למדי (28) בין המועצות.

ברור שיש לקחת בחשבון ערים קטנות ומועצות כאשר בחלקן יש תיכון אחד ! ברור שסיכוי ההצלחה הם גבוהים יותר באותו מקום מול רשות שיש בה מעל 10 תיכונים

ביותר הם כאמור בעיקר רשויות חזקות. למעט מראר ועראבה, כל היישובים שרשמו את הזינוק הגבוה ביותר משתייכים לאשכול חברתי כלכלי 5 ומעלה. מנגד, בתחתית רשימת הזכאות נמצאים בעיקר יישובים חרדיים ובדואיים.

כמו כן ביקשו בעיריית אשדוד לציין כי בבתיה"ס בפיקוח הרשות ( תחת מנהל החינוך ) , שיעור הזכאים לחמש יח"ל במתמטיקה הינו 23%! (נתוני התמונה החינוכית לשנת תשע"ז)

מפת החינוך גרפיקה: קרן טרמפ

 

לאחר שנים של הידרדרות סימנה אשדוד את נושא המצויינות כנושא מרכזי ואת התוצאות ניתן לראות במגמת שיפור שהחלה בשנת 2014 והתגברה בשנת 2017 עם עלייה של למעלה מ20%. מאז שנבלמה ההידרדרות אשדוד רושמת ארבע שנים רצופות של עליות בשיעור בוגרי 5 היחידות בעיר, ונמצאת זו השנה השלישית מעל הממוצע הארצי.

מפת החינוך גרפיקה: קרן טרמפ

https://story.mapme.com/israel-math-cities/bbd2b72e-f105-48d4-a8ee-aba6ae217b36/section/fd05cdea-13dd-436a-b1ec-dc00cfbbb25d/details

במערכת החינוך בעיר דווקא שמחים על המגמה החיובית.

"לימודי המתמטיקה בכלל מהווה צעד בטוח מבחינת היכולת להתמודד בעתיד עם סוגיות מורכבות, פיתוח חשיבה מופשטת ולימוד על טכנולוגיות עולמיות בימינו, שהן אחד המפתחות למעמדה של מדינה ושל אזרחיה" אומר אחד מן הגורמים המעורים במצב החינוך בעיר.
מערכת החינוך באשדוד הינה מערכת פורצת דרך אשר שמה דגש מרכזי ומשקיעה תקציבים רבים למען קידום המצוינות וההצטיינות, שוויוניות, הישגיות וערכיות, בהתאם לחזון ראש העיר. במערכת החינוך באשדוד מופעלות תכניות רבות וניכרת השקעה מרובה לקידום המצוינות ומיצוי היכולות של התלמידים בתחומים השונים ובכל שכבות הגיל. כחלק מכך נבנתה תכנית מיוחדת המעודדת, מסייעת ותומכת בתלמידים אשר נגשים למקצועות מתוגברים, במטרה גם להכשיר ולהכין אותם לעולם המחר
מופעל מודל עירוני של ליווי מקצועי-חינוכי (Instructional Coaching) למורי חמש יחידות במתמטיקה- מורים מצוינים למתמטיקה ברמה של חמש יחידות מבתי ספר שונים, יחנכו מורים חדשים באופן פרטני ובקבוצות. הם ילמדו יחד מצפייה בנעשה בכיתות, מתיעוד וידאו ומשיטות ההוראה הטובות ביותר. המלווים יסייעו למורים הנחנכים לשנות תפיסות וגישות ולשלב שיטות הוראה חדשות. בהתאם לתכנית, תוך 3 שנים כ-90 מורים למתמטיקה בעיר יהיו חלק מהתכנית החניכה.

– הוקם מערך תמיכה בית-ספרי- תהיה מערכת של תמיכה להגדלת מספר התלמידים ב-5 יחידות באמצעות הוראה ולמידה ממוקדת. רשת הסיוע תכלול מעקב מקוון אחר התקדמות הלמידה האישית של כל תלמיד, תמיכה בית-ספרית ועירונית לתלמידים שמתקשים ומנגנון לקבלת החלטות מתואם ביחס להעברת תלמידים בין רמות מסלולים.

ההשקעות שהביאו לתוצאה:
1. הצבת יעדים ברורים למערכת
2. מיפוי פרטני של תלמידים ( הייתי משתמש במילה אחרת – איתור פרטני של התלמידים
אנחנו לא ממפים תלמידים כולם שווים בתחילת התהליך )
3. התחלת עבודה בתחום כבר בכיתה ז.( במידה והמודל של משרד החינוך שונה , קרי מתחילים את העבודה בכיתות מאוחרות יותר ,כדאי ליצור את ההשוואה )
4. הכשרת מורים עירונית בשיטה חדשנית
5. מעקב בית ספרי בהתייחס ליעדים ומתן מענה נקודתי ספציפי מול כל מוסד והפערים שלו
6. הכי חשוב- עבודת קודש של המורים שהכילו את התלמידים והקדישו עבורם את כל יומם
7. הברה מתמדת בקרב התלמידים
ב. תחזרו אחורה לארבעת הדגלים שהציב ראש העיר ותראו שבכולם הושגו היעדים וכיום אשדוד
ג. מובילה ברמה הארצית וגם ברמה הבינלאומית בכל אחת מאותן קטגוריות .

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר