רגע לפני הפנסיה: סטודנט מאשדוד מסיים דוקטורט

מעל ל-7 שנים במחקר על השלטון הציבורי בישראל, משה דרור מסיים דוקטורט בגיל 66

פורסם בתאריך: 12.10.18 13:15

     

משה דרור, בן 66, מנהל מחלקת יחסי הציבור בעירייה, ובכובעו השני בוגר אוניברסיטת תל אביב שסיים זה עתה את לימודי הדוקטורט שלו. דרור החל לפני 12 שנים בתואר ראשון במכללת ספיר, עשה תואר שני בתקשורת פוליטית והחליט להמשיך.

מה גרם לך להתחיל ללמוד במסגרת פורמלית?

"ראיתי מודעה שפרסמה הטבות לגילאי 30+ שמעוניינים ללמוד באקדמיה גם לאלו שאין להם תעודת בגרות מלאה, אז נרשמתי והתחלתי את המכינה בגיל 54. נכנסתי למכללת ספיר ללמוד תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית, הצעד הזה לווה בהרבה מאוד חששות, אני מאז התיכון לא למדתי בבית הספר. אמנם אני אוטודידקט, אבל להיכנס למסגרת פורמלית הייתה חוויה חדשה".

איך היה לשלב בין העבודה ללימודים?
"זה לא היה קל, עבדתי בלילות הרבה יותר, בזמן השיעורים עניתי למיילים, זו הייתה ריצה למרחקים ארוכים, אבל זה בחיים לא היווה מחסום וזה היה נכון. זה מפתח ראייה רחבה יותר, פותח לך את האופקים, אני חושב שזה נכון בכל גיל, אני יודע שהרבה מבוגרים חוששים, אבל ככל שתהיה מבוגר יותר לדעתי תהנה מזה יותר".

מתי עשית את התואר השני?
"כשסיימתי את התואר הראשון ראיתי פרסום של אוניברסיטת תל אביב לתואר שני בתקשורת פוליטית, והחלטתי להמשיך את הדרך. מאחר וסיימתי בהצטיינות, האוניברסיטה הציעה לי להמשיך ללימודי הדוקטורט, אז נרתמתי והמשכתי. השקעתי מעל ל-7 שנים במחקר על השלטון הציבורי בישראל".

יכול לספר לי על המחקר?

"המחקר שלי בחן את נושא שיתוף הציבור בקבלת החלטות השלטון המקומי, ובדק את הדרך להפוך את האפשרות למובנית בשלטון. זה לא מה שקורה היום בישראל, למדתי מהעולם, חקרתי את אירופה ואת ארה"ב, וחשבתי שיהיה נכון לבדוק את יישום האפשרות בארץ, ומצאתי שהמחקר מאשש את זה, אבל זה ממש על רגל אחת, זה מחקר שלקח לי לעבוד עליו 7 שנים".

הגעת לתוצאות?

"הכתיבה היא עוד בשלבי חידוד ואני מעדיף שלא לחשוף את זה כרגע, אלא כשזה יהיה מוכן וממוקד, אבל ברמה העקרונית מדובר בדרך בה צריך לנקוט השלטון המקומי כדי ליישם שיתוף ציבור בקבלת החלטות בצורה מוסדרת, והמחקר מצא איך עושים נכון את המהפכה הזו".

חושב שהיה לך יתרון גילאי?
"אגיד שכשנכנסתי לדוקטורט, קיבלו אותי להרצות במחלקה שלמדתי בה בתואר הראשון בספיר, זו הייתה תופעה מעניינת, לימדתי בכיתות בהן ישבתי כסטודנט. בהתחלה חששתי מהזיכרון שלי, מעצם העובדה שאני מבוגר והזיכרון שלי אולי לא טוב כמו של הצעירים, אבל ככל שאתה מבוגר יותר יש לך הרבה יותר ידע וניסיון חיים. גם אם אתה לא מודע לזה, זה קיים- כך שהגיל הוא בפירוש יתרון".

עוד דרור מוסיף, "ברב המקצועות שלמדתי היה לי ידע יותר מרוב הסטודנטים הצעירים, לכן אני תמיד אומר לאנשים פחות צעירים- אל תחששו, אל תפחדו, לכו ותראו שתצליחו, שלא לדבר על התענוג שיש באווירה הסטודנטיאלית הצעירה, מה גם שלמדתי מהם בעיקר דרכי חשיבה".

 

 

איך זה קידם אותך?

"הלימודים לא נותנים קידום או מענק גדול יותר, אבל זו פשוט פתיחת אופקים, במיוחד למי שחוקר שלטון מקומי. אתה מבין את התפישה הרחבה יותר, יש לך ידע הרבה יותר גדול, אתה מבין מה שקורה מחוץ לגבולות הקיים ואתה רואה את ההבדלים".

עוד שנה אתה אמור לצאת לפנסיה, מה התכנון העתידי?
"כנראה שאמשיך לעבוד, אני חושב ככה, אבל מה שבטוח זה שלא אפסיק ללמוד. יכול להיות שאמשיך עם תוכנית פוסט- דוקטורט כי אני במצב שאי אפשר להפסיק ללמוד, או כמו שאומרים 'עם האוכל בא התיאבון'.
אני מניח שארצה לשדרג את המחקר או להרחיב אותו, התמקדתי מאוד בשלטון המקומי, יכול להיות שאתייחס לשלטון המרכזי, אני לא יודע ועוד לא קיבלתי החלטה אבל אני מניח שלא אעצור".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר