שנת לימודים חדשה, דיאנה חמוקייב ואחיה בן ה-4
שנת לימודים חדשה, דיאנה חמוקייב ואחיה בן ה-4. צילום: דיאנה חמוקייב

משנה מקום, משנה מזל

שנת הלימודים החדשה בפתח, ודיאנה חמוקייב, בת 14, הבינה כבר בגיל צעיר "שאם לא מנסים לא מצליחים" והחליטה לעבור ממקיף א' לפנימייה

פורסם בתאריך: 31.8.18 08:57

     

שנת הלימודים החדשה בפתח, ודיאנה חמוקייב, בת 14, נולדה ברוסיה ועלתה לאשדוד בגיל 4, הבינה כבר בגיל צעיר "שאם לא מנסים לא מצליחים" והחליטה לעבור ממקיף א' לפנימייה. עד כיתה ח' היא למדה במקיף א', מספרת שהיה לה קשה בבית הספר והיא החליטה מיוזמתה לנסות מקום חדש. השנה, היא עולה לכיתה ט' ומתחילה את שנת הלימודים תשע"ט דווקא בפנימייה. זו השנה הראשונה שלה שם, וחמוקייב מספרת לנו על הרצונות, הפחדים וגם על השאיפות שלה.

למה החלטת לעבור מהמקיף לפנימייה?

"היה לי קשה בלימודים, והמורים היו קשים ולא הרגיש שהם רצו באמת להקשיב, אבל הקושי העיקרי היה בלימודים עצמם. חושבת שאין מקיפים טובים באשדוד, גם אחותי למדה בפנימייה, ב"הדסה נעורים", וזה קידם אותה" חמוקייב משתפת ומוסיפה "הייתה לי מורה טובה לגאוגרפיה, וזה המקצוע שהכי התחברתי אליו וקיבלתי בו את הציונים הכי גבוהים. אני מקווה שהאהבה לגאוגרפיה תמשיך".

של מי הייתה היוזמה לעבור?

"אני רציתי. רציתי לנסות משהו חדש, להיות עם אנשים שאני לא מכירה ולנסות בפעם הראשונה לא לישון בבית. בחיים לא חשבת על פנימייה, ואז אמא שלי אמרה לי על על כפר סילבר. וברגע ששמעתי שיש שם לימודי רפואה, אז רציתי ללכת לשם כי אני רוצה להיות רופאה, אז היא מאוד תמכה".

חמוקייב מתרגשת כשמספרת על השאיפות "בהתחלה חשבתי להיות רופאה בטיפת חלב, רופאת ילדים, כי אני מאוד מחוברת לילדים, אבל אני לא יודעת מה יהיה בעתיד. אחותי גדולה בת 22, יש לי אח קטן בן 4, אחיינית בת שנה ועוד מעט יש לי אחיין ואני אוהבת לטפל בהם, מרגישה שזה משהו שבא לי טבעי".

איך התגובות של הילדים מבית הספר?
"החברות שלי מהמקיף לא אהבו את הרעיון והופתעו שעברתי ולא ממש רצו, אבל אני חושבת שאם לא מנסים לא מצליחים, צריך לנסות משהו אחר".

חושבת שתישארי בקשר עם חברות מהמקיף?

"ברור. יש לי חברות טובות מהמקיף, שאנחנו רואות אחת את השנייה גם מחוץ לבית הספר, אז אולי נתראה פחות כי הלימודים בפנימייה הם יחד עם מגורים אז לא אהיה בבית רב הזמן, אבל כשאחזור אז בטח אפגוש אותן, וגם נדבר בטלפון. יש לי חברה טובה שגם עוברת איתי, אז אנחנו ביחד בתהליך הזה".

יש בך פחדים?

"יש בי הרבה פחדים, קודם כל לגבי הלימודים, שלא אתחבר למקצועות וגם שהילדים לא יתחברו אליי או אני אליהם, אבל אני מעדיפה לנסות משהו חדש, הכרתי קצת את הילדים שילמדו איתי, וחלק מכיתות ז' ו-ח' במחנה הכנה שהיה לנו".

מה זה מחנה הכנה?

"הראו לנו בכבר סילבר איפה כל דבר נמצא, את חדר האוכל, את הדיר והרפת, איפה בית הספר, והסבירו לנו על המקום, ואיפה כל אחד יישן. אני וחברה שלי רצינו לישון ביחד, ואמרו שהם ישקלו את זה וההחלטה תהיה בתחילת השנה, אז מקווה שיהיה טוב".

כפר סילבר -צילום מגמת תקשורת

כפר סילבר -צילום מגמת תקשורת

צילום אווירי, כפר סילבר -צילום מגמת תקשורת

זה צעד מאוד משמעותי, מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה?

"הייתי רוצה ללמוד אנגלית, זו שפה שאני לא ממש יודעת לדבר, אבל מהרגע שחושפים אותי למשהו, זה פותח אותי לעולם חדש שאני לא מכירה ואני מסתקרנת ללמוד אותו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר