לריסה למשוב הסתדרות המורים צילום פאבל
לריסה למשוב הסתדרות המורים צילום פאבל

לריסה למשוב: פערים בלתי נסבלים בהשקעה בחינוך

לריסה למשוב, נציגת הסתדרות המורים בועידת החינוך הבוקר באשדוד: עובדי ההוראה הינם המפתח להצלחת מערכת החינוך

פורסם בתאריך: 19.8.18 10:58

     

לריסה למשוב מזכירת סניף אשדוד בהסתדרות המורים התארחה הבוקר בוועידת החינוך של "כאן דרום" באשדוד.

 המטרה של הסתדרות המורים היא להיות בכל מקום, לראות את עובדות ועובדי ההוראה ולשמוע מהם על הסוגיות שמטרידות אותם כדי לתת פתרונות, ללמוד ולייצג את העמדות האלה מול הגורמים הרלוונטיים.

אנו מתארחים היום בהנאה ובשמחה בעיר אשדוד. אחד הדברים להם אנו נחשפים בוועידות השונות הוא הפערים הבלתי נסבלים בין הרשויות בהשקעה בחינוך. המשמעות הפשוטה היא שמרגע הולדתו ביישוב כזה או אחר, כבר נקבעים מראש סיכוייו של ילד להצליח יותר או פחות. שוויון הזדמנויות, ולכל הפחות צמצום הפערים העצומים, הוא בין האתגרים, שאליהם נדרשים כולנו, כל המיוצגים בכינוס הזה.

התכנים שאנחנו הולכים לדון בהם היום הם תכנים שמעסיקים ומטרידים את עובדי ההוראה בשטח. היום בפאנל המכובד הזה נדון במעורבות הורים במערכת החינוך ובמשמעות העמוקה שיש לבחינות המיצ"ב והבגרות – כיצד אנו, עובדי ההוראה גם מובילים את התלמידים להישגים אך במקביל מסבירים ומחנכים אותם שגם הדרך היא חשובה ויש לתת עליה את הדעת.

לעובדי ההוראה ישנה הזכות להוביל את מערכת החינוך וההוראה וכן להם הזכות להוות חלק משמעותי מיצירת החברה הישראלית. מדובר באחריות רבה, הדורשת השקעה בלתי מוגבלת של כוחות פיסיים וכוחות נפשיים גם יחד  – עלינו לשאול את עצמנו כל העת האם אנו מספקים להם מספיק כלים להצלחה במשימה הכה קשה שלהם.

 

מאבק ימי המחלה, מאבק בלתי פוסק למיגור האלימות, החזרת הסייעות הרפואיות בגני הילדים ובבתי הספר, מאבק במצלמות בגני הילדים, מאבק למען מעמד עובדי ההוראה, החזרי נסיעות למורות נודדות, שמירה על ימי החופש של עובדי ההוראה, שיפור תנאי הפרשיה של הגמלאים, הגדלת גובה המלגות לעובדי הוראה, תכניות רבות כמו "אייפד לכל מורה בחינוך המיוחד" והרשימה עוד ארוכה.

בימים אלה מקימה הסתדרות המורים ועדת היגוי שתשקוד על ניסוחה של אמנה שתגדיר את הגבולות הברורים שבין מעורבות חיובית ורצויה של ההורים לבין התערבות דורסנית שמביאה לאלימות ופוגעת ביכולת של עובדי ההוראה לבצע את שליחותם – חינוך ילדי ישראל.

הסתדרות המורים פועלת כדי לייצור פתרונות בשטח, דיאלוג, גבולות ברורים ושיתוף פעולה של כל הגורמים – כל אלה ישימו סוף לתופעה החמורה הזאת.

עובדי ההוראה הינם המפתח להצלחת מערכת החינוך ולהצלחתה של מדינת ישראל. מדובר בציבור איכותי ואידיאולוגי, אשר הגיע למקצוע מתוך תחושת שליחות עמוקה. על מנת שיוכלו להמשיך בעבודתם המסורה, על נציגי המדינה והרשויות מוטלת החובה לספק לאותם עובדי הוראה את הכלים והתשתיות, הן ברמת תנאי העסקתם ושכרם והן ברמת סביבת העבודה. אנו כאן בשביל לוודא שזה יקרה. רק כך נוכל לדאוג להמשך צמיחתן ושגשוגן של מערכת החינוך ומדינת ישראל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר