קייטנה בצוללת הירוקה. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: החברה העירונית
קייטנה בצוללת הירוקה. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: החברה העירונית

החופש זה לא קייטנה: מה נעשה עם הקטנים באוגוסט?

באשדוד מציעים הרבה קייטנות מסוגים שונים במחירים אטרקטיביים, אבל לילדים הקטנים, בני שלוש—שש, אין מחזור נוסף של קייטנות, מה שמשאיר אותם בחודש אוגוסט בלי מסגרת. וההורים? אובדי עצות

פורסם בתאריך: 24.6.18 13:55

     

 

באשדוד מציעות העירייה והחברה העירונית מגוון של קייטנות לילדי הגנים ובתי הספר. הקייטנות לילדי גנים באשדוד (שלוש—שש) יתקיימו בין 1.7 עד 26.7 (מלבד 22.7 — תשעה באב). עלות ליום קצר 13:00-7:30: 650 שקלים, עלות ליום ארוך, עד 16:00: 950 שקל. לפי נתוני העירייה מדובר במחירים מהזולים בארץ, וההרשמה כבר נסגרה מזמן.

אלא שהקייטנות לקטנים הן בעיקר בחודש יולי. התוצאה: להורים רבים שעובדים אין סידור לילדים במחצית השנייה של החופש הגדול, כשכולם כבר עייפים והעצבים מרוטים.

הדס הורודי מתנועת אשדודים היא בין ההורים המתרעמים. “למה באשדוד אין מחזור שני של קייטנות גנים, למה הורים צריכים להיות בלחץ ובטירוף איך להתמודד עם אוגוסט?” כתבה בדף שלה בפייסבוק.

“בפעם אחרונה שבדקתי המדינה לא נותנת לכולנו חופשה בתשלום באוגוסט לא לשכירים ובטח לא לעצמאים, ואל תגידו לי סבים או סבתות כי זה לא פתרון”, הוסיפה.

הורודי והורים נוספים מנסים להרים את הכפפה וליצור לחץ ציבורי כדי שהדברים ישתנו. “לילדי הגנים בני שלוש עד שש אין מחזור שני של קייטנות, מה שמשאיר אותנו בלי מסגרת לילדים כבר מסוף יולי עד סוף החופש”, מסבירה הורודי.

“מסכימה! הזוי. הטירוף אחרי הבייביסיטר, ים כסף ומיליון דאגות וסטרס. ילדים מתחת לגיל עשר צריכים להיות תחת השגחת קייטנה וואט אבר. ולזה צריכה לדאוג המדינה”, אחת האימהות שהגיבו לדברים שכתבה הורודי בפייסבוק.

בחברה העירונית הצהירו השבוע: “לא יהיה ולו ילד אחד בעיר שלא יתאפשר לו להשתתף בקייטנה שיחפוץ מסיבות כלכליות”.

קייטנות ציבוריות נוספות: בתי הספר של החופש הגדול יופעלו בעיר במחזור הראשון (מ-1 ביולי—19 ביולי) לתלמידי כיתות א’-ג’. הפעילות תתקיים בימים א’-ה’, בין השעות 8:00-13:00 שעלותה 300 שקל. המעוניינים ביום פעילות ארוך עד 16:30 ישלמו תוספת של 436 שקל הכוללים ארוחת צהריים מלאה ופעילות חוגים).

במחזור השני (23 ביולי-9 באוגוסט) המיועד אף הוא לתלמידי כיתות א’-ג’ ייערך במרכזים הקהילתיים עצמם ובתעריף של 603 שקל לפעילות בין השעות 13:00-8:00 (המעוניינים ביום פעילות ארוך עד השעה 16:30 ישלמו תוספת של 436 שקל כולל ארוחת צהריים ופעילות חוגים).

הדס הורודי. צילום: עדי זלק וינר

הדס הורודי. צילום: עדי זלק וינר

המחזור הראשון לתלמידי כיתות ד’-ו’ ייערך בבתי הספר בתאריכים 1 ביולי—19 ביולי, התעריפים לקייטנות אלו (שאינן מסובסדות על ידי משרד החינוך) יעמדו על סך של 603 שקל בלבד ליום פעילות עד השעה 13:00 והמעוניינים ביום פעילות ארוך עד השעה 16:30 יוסיפו סך של 436 שקל.

בנוסף לקייטנות החברתיות, מציעים במרכזים הקהילתיים קייטנות נושא ייעודיות שעלותן שונה. כך לדוגמה קייטנת ג’אז במרכז הקהילתי טנה שברובע ה’ לתלמידי כיתות א’-ו’ מוצעת בתעריף של 750 שקלים, וחניכי החוג במרכז הקהילתי יזכו להנחה בשיעור של עשרה אחוזים.

מהחברה העירונית נמסר בתגובה: “באשדוד יש מגוון גדול של קייטנות, בהן ייחודיות. ככלל המחזורים הראשונים נערכים בבתי הספר, והמחזור השני נערך במרכזים הקהילתיים עצמם (קייטנות חברתיות וקייטנות ייחודיות). ההרשמה לקייטנות בגנים לגילאי שלוש—שש החלה מזמן, והקייטנות מלאות עד אפס מקום.

באשר למחזור נוסף של קייטנות לילדי גנים בחודש אוגוסט — בל נשכח שמבני גני הילדים זקוקים לתחזוקה לפני תחילת שנת הפעילות ומן הסתם גם הגננות, המטפלות ושאר הצוות זקוקים לחופשה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר