המכללה האקדמית אחוה (צילום:אדי ישראל)
המכללה האקדמית אחוה (צילום: אדי ישראל)

המכללה האקדמית אחוה: כשדור ההיי-טק ומורשת החקלאות נפגשים

המאה ה-21 כבר הוכתרה כתור הזהב של החקלאות המדויקת. יותר ויותר סטודנטים מבינים את הפוטנציאל הגלום בלימודי 'אגרוטק' - ההייטק של החקלאות. אז אם אתם לפני הצעד הראשון לתואר האקדמי ולא רוצים להישאר מאחור כששוק העבודה מתקדם, כדאי שתכירו: תואר ראשון .B.Sc במדעים, בשילוב אגרוטק במכללה האקדמית אחוה

פורסם בתאריך: 15.4.18 12:16

     

חגיגות ה-70 למדינת ישראל מתקיימות הודות לחלוצי ההתיישבות בארץ ישראל, שהצליחו באמצעות עבודת כפיים לספק מזון ליישוב, ובמקביל להפריח את השממה ולבנות את הארץ. גם היום, עשרות שנים אחרי, החקלאות הישראלית מספקת את רוב סל המזון לצרכנים הישראליים וממשיכה לקיים את הבסיס הערכי של חיבור היסטורי לאדמה. במהלך השנים, החקלאות הישראלית ידעה לראות לאן העולם מתקדם, וישראל הפכה למובילה בתחום באמצעות עבודה קשה של החקלאים, פיתוחים חדשים ומחקרים פורצי דרך. כל אלו ביססו את החקלאות הישראלית בחוד החנית של המחקר העולמי, כאשר הפיתוחים שנוצרו בה הם שילוב ייחודי של גידולים מסורתיים לצד אמצעים טכנולוגיים וביולוגיים חדשניים.

שלא כבעבר, החקלאות המודרנית מתקדמת עשרות מונים, ומשלבת בין העבודה החקלאית הישנה והמוכרת לבין טכנולוגיות חדישות ומתקדמות. מערכת הגידולים בנויה על אפליקציות חכמות, המאפשרות להעניק לכל גידול את הטיפול והצרכים הייחודיים לו. המקצוע שנקרא בעבר אגרונום, עבר שדרוג משמעותי וכעת מדובר בתפקיד המחייב ידע טכנולוגי שישמש עבור חקלאות פורצת דרך. אפשר כבר לקרוא למקצוע הזה בשם – האגרוטק, האדם שמשלב בין עבודת כפיים עתיקת יומין ובין טכנולוגיות מהמילניום הנוכחי.

מי שהשכיל להבין את המגמות בשינויי השוק ולהתאים עצמו אליהן, היא המכללה האקדמית אחוה, שמציעה מסלול של תואר ראשון .B.Sc במדעים, בשילוב תכנית ייחודית ומהמבוקשות במשק הישראלי – אגרוטק (ההייטק של החקלאות). התכנית כוללת סדרת הרצאות מרתקות מפי מומחים בתחום, שמטרתן לחשוף את הסטודנטים לקורסים הנלמדים בתואר. בנוסף, משתתפים הסטודנטים במחקרים המתבצעים בשטח, במטרה לפתור את אחת הבעיות שעומדות על סדר היום העולמי – בעיית הרעב האורבת לפתחנו בשל הגידול בשיעור האוכלוסייה על כדור בארץ, לעומת כמות המשאבים המוגבלת.

משבר המזון שהופך ממשי, מזניק את תחום החקלאות לענף ההיי-טק, עם פיתוחים והמצאות חדשניות, כאשר האומה שהביאה את המצאת הטפטפות דוהרת קדימה ומאפשרת השבחת גידולים באמצעות הכלאות או הנדסה גנטית, בכדי להעלות את תנובתם ואת ערכם התזונתי. כך למשל פותחו בישראל סטייק ללא בשר, חלבון מזבובי פירות ומעדן חלב טבעוני בעל ערכים תזונתיים גבוהים.

לימודי התואר לא מסתכמים רק בהרצאות ומבחנים, אלא משלבים עבודה מעשית, ומאפשרים לסטודנטים להתנסות בעבודה במגוון התעשיות הקשורות לתחום. בנוסף, במהלך הלימודים לתואר נחשפים הסטודנטים למגוון רחב של תחומים כמו גנטיקה ופיזיולוגיה של תאים. במהלך השנה השנייה ללימודים הסטודנטים יוכלו לבחור התמחות במגמת אגרוטק. בוגרי התואר הראשון יוכלו להמשיך לתארים נוספים בתחומי המדעים באוניברסיטאות, או לחלופין לבחור באופציה של תואר שני M.Teach מוסמך בהוראת מדעים, במכללה האקדמית אחוה.

ראש המחלקה למדעי החיים במכללה האקדמית אחוה, ד"ר אבי רוזנשטראוך: "אגרוטק, בדומה לרפואה מדויקת, שואף להתאמה אישית ברמת הפרט. הודות לשימוש נכון בטכנולוגיות חדשניות, אנחנו מתקדמים לעולם עתידי בו מניית ה'פוד-טק' בעלייה.

המכללה האקדמית אחוה (צילום: דגנית צור)

המכללה האקדמית אחוה (צילום: דגנית צור)

לימודי האגרוטק כחלק ממסלול תואר ראשון במדעים חושפים את הסטודנטים שלנו לעולם חדש, ובמהלך הלימודים הם רוכשים כלים כיצד לחשוב על העתיד בראייה ארוכת טווח. המטרה שלנו היא להעניק לסטודנטים את הידע והאפשרויות כיצד למצוא פתרונות לעלייה בצריכת המזון בעולם. אנו רואים בחזוננו כיצד בוגרינו עובדים קשה, כדי לפתח את החקלאות ולהתאים אותה לחיים בעתיד. ניתן כבר להגיד כי הסטודנטים של היום, יהיו החוקרים והמפתחים של תעשיית ההיי-טק החקלאי שזוכה לתמיכה כלכלית גלובלית".

ואל תדאגו, ד"ר רוזנשטראוך עונה לשאלת מיליון הדולר: "אפשרויות התעסוקה של הבוגרים שלנו הן מאוד נרחבות. ניתן לראות אותם משתלבים בכל תחומי מדעי החיים החל מגנטיקה, צוותי מחקר, ובחממות הטכנולוגיות של הסטארט-אפים "פוד-טק" – פתרונות מעבדתיים לייצור ופיתוח מזון. כאשר היתרון בלימודים במכללת אחוה הוא יחידות לימוד קטנות, המאפשרות תמיכה אישית לכל סטודנט וסטודנטית".

מעוניינים לשמוע עוד? במהלך היום הפתוח שיתקיים ב-30.4.18, יתקיים יום עיון מרתק בנושא אגרוטק, בהובלת המרצים המבוקשים ביותר בתחום. כך למשל, המדען של הקנאביס, פרופ' רפאל משולם, ישתתף במושב מיוחד בנושא קנאביס רפואי: מצמח לתרופה מודרנית, מנהל המחקר החקלאי, מכון וולקני – ד״ר ויקטור אלחנתי, יעביר תכנים בנושא 'חקלאות מדייקת בעידן החדש', וד"ר ניצה קרדיש, מנכ"לית החממות הטכנולוגיות טרנדליינס אגטק וטרנדליינס מדיקל, תדבר על 'טכנולוגיות חקלאיות – אתגר והזדמנות'. את יום העיון יסיים השף ישראל אהרוני בהרצאה מרתקת על מזרח ומערב, ומשם יפתח שוק אוכל עם עשרות דוכנים.

בנוסף, יוכלו המתעניינים להתרשם ממגוון החוגים האקדמאים ואפשרויות הלימוד שמכללת אחוה מציעה. כמו גם להיפגש ולקבל ייעוץ אישי מראשי החוגים וממרצים בכירים, ולשוחח עם סטודנטים ובוגרים על חווית הלימודים במגוון מקצועות נבחרים: B.A. בהפרעות בתקשורת; B.Sc. במערכות מידע ניהוליות; B.A. בפסיכולוגיה; B.A. בפסיכולוגיה במסלול משאבי אנוש; B.Sc. במדעי החיים; B.A. רב-תחומי במדעי הרוח והחברה; B.Ed. בחינוך ותעודת הוראה. ובתארים מתקדמים: M.Ed. חינוך מיוחד; M.Ed. חינוך מתמטי לבי"ס יסודי; M.Ed. תרבות עם ישראל והוראתה; M.Ed. מינהל מערכות חינוך במסלולים עם תזה וללא תזה ו-M.Teach מוסמך בהוראה.

המכללה האקדמית אחוה (צילום: אדי ישראל)

המכללה האקדמית אחוה (צילום: אדי ישראל)


תוכן שיווקי


 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר