נבחרת היובל. קרדיט תמונות: משרד החינוך

בפסגת הסייבר הארצית: בית הספר היובל – אשדוד

תלמידי בית הספר היובל גברו אמש על כ-350 בתי ספר שהתמודדו על התואר אלוף הסייבר הישראלי וקטפו את המקום ה- 2!

פורסם בתאריך: 13.3.18 16:03

     

אתמול התקיים הגמר הגדול של אליפות הסייבר והמתמטיקה הישראלית בהיכל הטוטו בחולון. לשלב הגמר עלו כ-350 בתי ספר (יסודי ועל יסודי) מכל רחבי הארץ, שהתחרו בניהם על התואר הנכסף – אלוף הסייבר הישראלי. המטרה: לקרב את התלמידים אל תחומי המתמטיקה, מדעי המחשב וטכנולוגיה, ולשלב תלמידים בהיי-טק ובתעשייה הישראלית.

כרבע מיליון תלמידים מכ-1,500 בתי ספר, לקחו חלק בתחרויות הסייבר הארציות, ששיאן התקיים אתמול, עם הגמר הגדול שבין בתי הספר, והיום – עם גמר תחרות היחידים. בחודשים האחרונים קיים משרד החינוך תחרויות בתכנות, מתמטיקה ורחפנים, שהתבססו על לימוד באמצעות משחקים בכל שכבות הגיל ובכל הארץ: מכפר כנא שבצפון ועד אילת שבדרום.

האליפות סחפה תלמידים, הורים, מורים ומנטורים, ואפשרה לילדים לגלות כישורים ולחזק מיומנויות הן בתחומי המדע והטכנולוגיה והן בעבודת צוות, הובלת עמיתים, תכנון זמן וביצוע. לגמר הגדול עלו מעל ל – 350 בתי ספר שיתחרו על תואר "אלוף הסייבר של ישראל". התחרות בהובלת משרד החינוך, ובליווי בכירי ההיי- טק הישראלי.

אלופי הסייבר והמתמטיקה הישראלית – רשימת הזוכים לפי חלוקת גילאים:

  • בית ספר יסודי (גילאי ג'-ד'): מקום ראשון – עדיני, ראשון לציון. מקום שני – היובל אשדוד. מקום שלישי – אוסישקין, רמת השרון.

 

אליפות הסייבר הינה תכנית של משרד החינוך בשיתוף IATI )האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות), ששמה לעצמה למטרה להכין את תלמידי ישראל לעולם טכנולוגי מתקדם. זו השנה הרביעית בה מתקיימת אליפות הסייבר. האליפות כוללת סדרת משחקי מחשב הנגישים לכלל תלמידי ישראל.

לאורך התחרות בתי הספר צברו ניקוד, כאשר בתום השלבים המוקדמים, הטובים ביותר בכל בית ספר נכנסו לנבחרת, ובהתאם לתוצאות נקבע הדירוג לגמר. בתי הספר קיימו באחרונה מחנות אימונים אינטנסיביים ובמסגרתם התלמידים תרגלו בשעות הבוקר והערב טכניקות שונות של תכנות.

אליפות הסייבר לבתי הספר היסודיים (מיועדת לתלמידי ג' – ט'), ואין צורך בידע מקדים בתכנות – משחק אטרקטיבי לילדים, על ידי הפעולות שהתלמיד עושה הוא למעשה לומד כללים בסיסיים בתכנות.

 

מטרת התחרויות:

ü      העלות את המוטיבציה והרצון אצל תלמידים ללמוד מקצועות טכנולוגיים.

ü      להגביר את המוטיבציה של תלמידים לתכנת בתוך ומחוץ לשעות הפעילות בביה"ס.

ü      לעודד יותר בני נוער לפתח יכולת לימוד עצמית, עבודה קבוצתית, תחושת מסוגלות וחשיבה מחוץ לקופסא.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר